Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Karma Illusion

Publicerad 2007-12-06 06:49:20 i Sminkans EotD,

Idag vaknade jag och tänkte på Rocketqueens vackra kombination i turkos och kopparrosa från igår. Se den på www.rocketqueens.blogg.se och häpna över hennes fantastiska ögon och vackra kombinationer! Jag är tyvärr ingen mästare på länkar, kunde jag skulle jag länka direkt till inlägget, men det vet jag inte hur man gör...

Hur som helst, jag vaknade, jag tänkte på rocketqueen, jag gick ut i badrummet och beslöt mig för att göra något i Sultry green från MAD med Copper Foil till. Mina reumatiska små fingrar ville dock inte alls det. Jag fick helt enkelt inte upp locket på Sultry Green och efter några försök såg jag det som en vink om att jag skulle ha något  annat. Valet blev Karma fån Face. Karma är en underbar eyedust i djupt petroleumgrönt. Den är inte helt olik Sultry Green från MAD faktiskt, och dessutom har den en konsistens som är typeisk för eyedust från Face. Den är väldigt fin i texturen och smälter in i huden med god täckningsförmåga och metalliskt skimmer. Love it! Jag lade på den med min Crease Brush från Japonesque på yttre hälften av ögonlocket. På inre hälften och på brynbenet valde jag Illusion. En skugga från MAD Minerals med väldigt speciell färg. I burken ser den ut som en smutsig orange med skimmer. Den har en guldorange grundton men i i olika ljus får den en grön skiftning. Dessutom är den väldigt skimrande. Bilden på hemsidan är inte ens nära att visa hur den faktiskt ser ut och nu glömde jag fota den. Kanske finns den i något tidigare inlägg, jag minns inte själv just nu.

Just ja, som grund ör skuggorna använde jag silvervita Moon från Stila, en krämskugga. Runt hela ögat hade jag även en linje med Isadoras penna Petroleum Green. På kinderna rouget Lanawi från Lancome och på läpparna Natural Beige från Isadora. Fast den är inte beige på mig utan rosa.

Det lite gröna skimret i Illusion tycker jag ger en intressant övergång mellan det lite apelsinfärgade och det blågröna. Läpparna ser gräsliga ut när man ser dem så här, bredvid ögonen... Ska nog byta färg. Mindes inte hur rosa det faktiskt blir på läpparna.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-12-06 06:51:36

fin design på din blogg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-06 07:03:07

Anonym! Tack! Inte min förtjänst utan Rouaas!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2007-12-06 07:23:51

Vilken fin kombo! Du får alltid till fina kombos med denna var en av det finare tycker jag.

Postat av: Mia
Publicerad 2007-12-06 08:03:52

Otroligt vad snygg du är! Den färgkombon gillar jag...:-)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-06 08:04:49

Wow! Underbart!

Postat av: dami
Publicerad 2007-12-06 08:13:27

Häftig kombination från en fantastisk inspiratör!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-06 08:35:38

Ååååh, vilken fin! Och du tänkte på mig! Tack! Den här var helt fantastisk, med både grönt, blått och orange och guld! Illusion verkar jättespännande.

Postat av: Disa
Publicerad 2007-12-06 08:44:26

Det blåa och det guldiga tillsammans var klockrent :).. måste säga att du ger inspiration tills nästa fest och sådär.. jag gillar mycket färg när det gäller ögonskuggor, fast ganska diskret om du förstår vad jag menar, jag gillar när man kombinerar coola färger, precis som du gör :) inte bara smetar på sig knallrosa ögonskugga, that's not me :) , men skitsnyggt (y)..och bra inspiration:) Ha det bra

Postat av: Sanna
Publicerad 2007-12-06 08:51:38

Det där var riktigt snyggt!
WOW!
Eftersom satine.se har fraktfritt nu fram till jul så passade jag på att beställa japonesque penslar :)
kram

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-06 11:29:08

Det är ju så läckert! Det ser ut som om du använt massor av skuggor när det egentligen inte är superkomplicerat. Det gillar jag mycket, så proffsigt!

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-12-06 11:40:27

Wow så läckert:)

Postat av: Aila
Publicerad 2007-12-06 15:32:07

Snyggt;-)!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2007-12-06 15:48:06

Snyggt! Du passar ruggigt bra i blå och gröna färger tycker jag!

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-12-06 16:09:34

Sminkjante! Tack! Jag är själv nöjde med kombinationen. Illusion var perfekt till det här!

Mia! Tack! Fint beröm från dig som alltid har så vackra färger!

Kajalpennan! Tack! Karma borde vara något för dig, du som är så snygg i olika gröna nyanser!

Dami! Åh, tack! Vilka fina ord! Blir jätteglad!!

RQ! Tack! Tack för båda kommentarerna! Visst är det en enkel make-up och det är verkligen Illusion som gör den speciell. Den är lite svår för i vissa sammanhang ser den smutsig ut.

Disa! Tack så mycket! Vad kul att inspirera! Jättekul att läsa dina kommentarer!

Sanna! Ja, det var en bra beställning! Hoppas du kastade med några dazzle dust från Barry M också!!

Kristina! Tack så mycket!

Aila! Tack!

Emma! Jag gillar blått och grönt. Men alla passar i alla färger. Det beror mest på sammanhanget och tonen i färgen! Tack för din kommentar!

Postat av: madholejn
Publicerad 2007-12-06 16:47:40

coola kombinationer. Alla inlägg är fyllda med häftiga ögon. Riktigt snyggt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-06 16:52:25

Jupp. Älskar grönt, men nu blir det inga mer skuggor på ett tag. Köprestriktionen du vet

Postat av: Johanna
Publicerad 2007-12-06 17:01:05

oj, vad ballt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-06 18:39:01

Madholejn! Tusen tack för din kommentar!

Kajalpennan! Vet vad du menar! Usch ja, köprestriktioner är aldrig roligt...

Johanna! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela