Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Glitterliner

Publicerad 2007-12-09 21:11:36 i Sminkans EotD,


Fick H&M glittereyeliner i present av Christian och kände att jag måste ju testa den. Det har blivit av förut, men efter hans strålande glitterblå makeup på Maria igår så fick jag för mig att jag också skulle leka lite med blått glitter längs fransarna. Ni som vill se vad Christian gjorde hittar inlägget lite längre ner i bloggen. Jag har inte alls tänkt kopiera den makeupen utan har gjort min klassiska "Sminkan ska på fest" fast jag bara ska lägga ut en bild här och sedan ta ett bad och kanske se Cold Case på TV...

Det är som vanligt en krämbas, Dignity från Face. Därefter en beige skugga, Angel's tale från Fyrinnae, på ögonlocket. Som highlighter har jag använt Wedding från MAD Minerals och den mörka, blåskimrande skuggan är Necromantic, också från fyrinnae. Den ligger dels längs övre fransroten och så på yttre delen av ögonlocket, lite in i globlinjen och mycket långt utdraget mot tinningen. Under ögat har jag en mörkblå kajal från Isadora med Necromantic ovanpå. Innanför fransarna klarblå kajal från tigi. Slutligen glittereyeliner från H&M. Den var förvånandsvärt bra. Mycket glitter och mycket färg! Mascara, ögonbrynsskugga och klart. Det är en ganska enkel make-up att göra. Den tar inte många minuter men den ser väldigt dramatisk ut. ingenting att ha på jobbet, kanske, men en trevlig utekväll kanske?

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-09 21:39:19

Väldigt fint. Fin blå färg

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-09 21:40:47

Helt outstanding! Fantastiskt! Underbara färger och otroligt läcker applicering. Wooooow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-09 22:00:28

Kajalpennan! Visst är den snygg, den blå glitterlinern! Jag är själv helt överraskad över att den är så fin!

Rocketqueen! Visst att du skulle gilla det. Lite drama är alltid bra i en make-up!

Postat av: Emma P
Publicerad 2007-12-09 22:37:20

Oj, supersnyggt! Himla läckra färger. Vad supersnygg eyelinern var! känner att jag måste kila förbi h&m och spana in den imorgon ... jaja, några ynka kronor kan väl inte göra så mkt om jag spenderar:)s

Postat av: dami
Publicerad 2007-12-09 22:55:44

Ursnyggt!! Ska testa det fast lite mera nertonat till jobbet någon dag.

Postat av: Jenny
Publicerad 2007-12-09 23:16:16

jag älskar din blogg ! Massor med bra tips :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-09 23:16:33

Emma! Ja, gör det! Den lär inte vara dyr. Men den drar lite i huden när den torkar känner jag nu... Fast inte så farligt.

Dami! Coolt att ha på jobbet! Kanske man skulle testa det. Fast nedtonat, som du säger. Men lite glittereyeliner skulle man ju kunna ha på t.ex Lucia!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-09 23:18:05

Jenny! Vad roligt att höra! Blir jätteglad! Tack!

Postat av: anna
Publicerad 2007-12-09 23:40:17

åh...åh...

så snyggt.

!

Postat av: Anna
Publicerad 2007-12-09 23:41:30

Gud vad du är duktig! Helt fantasisk. Upptäckte precis din blogg och har suttit här nu och kollat igenom nästan alla dina fantastiska sminkningar. En grej jag tänkte på bara, jag som är iprincip helt värdelös på att få till sminket, skulle tycka det vore bra om du kunde visa mer steg för steg en gång. Så att vi vanliga dödliga kan fatta :P
Än en gång: Du är fruktansvärt duktig!

Postat av: Mercedes
Publicerad 2007-12-09 23:42:39

än en gång; otroligt snyggt!

Postat av: Fredrik
Publicerad 2007-12-10 00:40:17

snyggt!

Postat av: Angelica
Publicerad 2007-12-10 00:54:26

Hej! Jag undrar om du har gjort nått inlägg om hur man "ska" sminka sina ögon, steg för steg med bilder? Jag är verkligen dålig på att sminka mig, så lite hjälp skulle uppskattas. Svar görna till min blogg. Ha en bra vecka!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 06:34:58

Anna! Tack!

Anna! Välkommen hit! Vad kul att du gillar bloggen! Steg-för-steg ligger under kategorin tutorials som du hittar i högerlisten!

Mercedes och Fredrik! Tusen tack! Vad glad jag blir!

Angelica! Du hittar tutorials under kategorier i högerlisten. Där finns de samlade.

Postat av: Mickis
Publicerad 2007-12-10 10:00:02

Gud va fint!

Postat av: MADELENE LÖFBLAD
Publicerad 2007-12-10 10:02:38

bästa hittilss! grym!

Postat av: Disa
Publicerad 2007-12-10 10:43:51

Jättesnyggt! :)en riktigt snygg eyeliner.. tycker mycket om hur du har lagt ögonskuggorna som en liten triangel sådär. Om du förstår vad jag menar :)
Ska önska mig en sån där eyeliner i julklapp :D(y)
Ha det bra

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-10 11:54:03

Jag använder ju ofta glitter på jobbet. Vardagen behöver glammas till allt som oftast!

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2007-12-10 11:56:38

Har fått hem ett litet set från Blinc mascara, kolla gärna! :)

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2007-12-10 12:02:44

Åh vad snyggt när du drar ut skuggan sådär!

Postat av: Fridajj
Publicerad 2007-12-10 13:15:49

gud vad duktig du är på att sminka ;D

Postat av: Anna
Publicerad 2007-12-10 13:45:54

Skojar du, vad du är DUKTIG!!! Grymt bra helt enkelt!! Till din blogg kommer jag återkomma, var så säker!
Kram

Postat av: Fia
Publicerad 2007-12-10 13:48:34

Oj va snyggt! Gud va duktig du är!

Postat av: Malin
Publicerad 2007-12-10 13:54:00

Det var riktigt fint=)

Postat av: lotta
Publicerad 2007-12-10 14:31:22

coolt:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 15:58:29

Mickis! Tack! Jag var också nöjd!

Madelene! Vad kul att du gillade den! Jag gillar den också skarpt. Ska nog göra något liknande någon dag när jag faktiskt ska ut och vara fin!

Disa! Tack! Jag förstår precis vad du menar! Ja, önska dig en i julklapp. De är inte så dyra, typ 40 kronor.

Kajalpennan! Helt rätt! Förut har jag också haft glitter på jobbet, men jag har kommit av mig i glitteranvändandet. Ska bättra mig och ösa på lite mer nu inför julen.

Dagens make-up finns inte än. Hade inte med tid att göra. Jag vaknade och hade så vansinnigt ont i nacken och ryggen efter mitt rättningsmaraton att jag inte hade lust. Helt färdig mentalt och ingen kreativitet alls. Men jag kommer igen snart. Ska lägga ut ett inlägg jag förberett sedan tidigare och så kanske blir en dagens till kvällen. Om jag hinner rätta den senaste högen med uppsatser innan läggdags...

Recenseramera! Ja, ska kolla!

LipGloss Bitch! Tack!! Vad kul att du gillade den!

Fridajj! Tack! Har övat rätt länge. ;-)

Anna! Vad roligt att du gillar bloggen! Du är hjärtligt välkommen!!

Fia! Tack så mycket!

Malin! Ja, den är fin och till ett bra pris. Helt okej budgetprodukt!

Lotta! Tack!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-10 21:00:51

Drama är underbart! Jag ska köpa något löst glitter till nyår, har inget glitter längre. Silver kanske det blir? Och så en blå liner på det...yum! Har köpt en kanoooonsnygg svart klänning på Lindex, väldigt 50-tal och enkel! Den och min stora pälsmössa blir finfint till en sådan här makeup. Jag brukar inte dra ut vingen sådär långt så nu är det nog dags!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 21:30:37

RQ! Silver låter vackert! Jag har lösa glitter i multi, svart, grönt och koppar, men inget i silver. Bad just Christian köpa glitterliners till mig från H&M, silver och svart!

Låter som en läcker klänning och jag kan tänka mig att du ser ut som en rysk prinsessa med pälsmössan! Mina vingar är kanske lite extrema, men jag gillar det. Inte alltid, men ibland.

Postat av: Aila
Publicerad 2007-12-10 22:32:45

WoW...sexy baby....snyggt, snygt..;-)!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-11 17:56:07

Aila! Tack så mycket! Jag är faktiskt väldigt nöjd själv!

Postat av: Angelica
Publicerad 2007-12-16 14:23:15

Den sista var min favorit =) Jag tävlar i disco och då brukar det vara mycket extrema och coola sminkningar, så då kan din blogg vara bra =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-16 16:09:39

Angelica! Den sista? Nu hänger jag inte med? Det är ju samma i hela inlägget? Kul att tävla i disco! Lycka till med det! Det måste vara ett paradis för både smink och kkläder!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela