Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Devil Dust

Publicerad 2007-12-15 17:59:43 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


Devil Dust        Thank You       Rose
MUS                  EM                    MAC
Grunden är en krämig skugga i ljusbeige från Stila. Därefter lade jag Devil Dust från Make Up Store i globlinjen med en torr pensel. Därefter fuktade jag penseln med en sealer och lade skuggan under ögat och i yttre ögonvrån. Därefter bytte jag till en större, mjukare pensel och lade Thank You från Everyday Minerals på ögonlocket och lite ovanför den mörka skuggan upp mot brynbenet. För att ge makeupen mer skimmer lade jag ett pigement från MAC, Rose, i inre ögonvrån.

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-12-15 18:29:40

Love it!

Postat av: Melissa
Publicerad 2007-12-15 18:52:00

grymt snyggt

Postat av: sminkjante
Publicerad 2007-12-15 19:10:21

Snyggt med det rosa och svarta. Jag gillar verkligen hur du får till globlinjen. Kanon fint!

Postat av: dami
Publicerad 2007-12-15 19:51:52

Snyggt med det rosa och mörka, Devil dust ser ut att vara mörkbrun plommonaktig, eller har jag helt fel? I alla fall passade färgerna supersnyggt ihop och kanonfin helhet!

Postat av: Carro
Publicerad 2007-12-15 19:56:02

Vad duktig du är...Första gången jag kikar förbi. Det är bara en grej som jag tycker saknas, och det är hur makeupen gör så på långt håll..

Postat av: Mia
Publicerad 2007-12-15 20:22:49

Snyggt! Hur är EM's skuggor? Är lite nyfiken på dem när man nu provat MAD's.

Postat av: S A N D R A
Publicerad 2007-12-15 20:33:09

FIN blogg :)

Ha en bra dag,
kram sandra

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-15 20:40:20

Rouaa! Vad glad jag blir!! Jag tycker färgerna klär mig så jag är också nöjd.

Melissa! Tack! Vad kul att du gillar den!

Sminkjante! Ja, jag gör ju i princip alltid så här, alltså markerar globlinjen på samma sätt. Jag trivs med det. Färgerna tycker jag också blev bra. Är lite nöjd för första gången på länge...;-)

Dami! Den är grå med en liten brun underton och ganska mörk. Det finns en bild på den på min hadrygg när jag precis köpt den, september kanske? Eller under "nytt i sminkväskan". Där ser man färgen väldigt bra. Den är toksnygg och borde användas oftare, men jag glömmer bort saker mellan varven och snöar in på en viss grej. Som MAD t.ex...

Carro! Jag förstår vad du menar. Problemet är att tjag inte gärna blir så offentlig. Jag vill helt enkelt fortsätta vara så anonym jag kan med den typ av blogg jag har.

Mia! EM är bätre än MAD men har mer dämpade färger. Du ska absolut prova dem då de håller väldigt bra kvalitet. De är välpigmenterade och hållbara på alla sätt. Bäst i test!

Postat av: bexh
Publicerad 2007-12-15 21:36:09

ååh riktigt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-15 23:12:55

Sandra! Tack!

Bexh! Tack så mycket!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela