Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens ögonskugga

Publicerad 2007-08-29 14:56:05 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Idag blev det lila och grönt. En lite småtrist version som inte kommer bli en favorit. Men visar man dagens make up så gör man det och även om det här inlägget säker försvinner i någon utrensning så visar jag det ändå nu.
Ögonskuggorna var Green Tea från Make Up Store, Blueberry Crystal från L'Oreal och en eyedust, också från MUS, Next. Som foundation hade jag en mineralfoundation från Everyday Minerals, Fair Medium, Intensive. Den är snäppet för mörk för min hud men funkar bra nu när jag ännu har solbränna kvar efter sommaren. Alla foundations från EM är lättarbetade och bra, tycker jag, men av någon anledning så blir det ändå oftast andra foundations.

Jag började med att måla halva globlinjen och halva nederkanten av ögat med färgen Blueberry Crystal, detta med en lätt fuktad pensel för att ge intensitet. Inre halvan av det rörliga ögonlocket fick en ljusgrön ton med Green Tea och därefter använde jag silvergröna Next som highlighter. Den mjukar också upp alla skarvar. Mascara. Klart. Jag tror det hade varit snyggare med lite svart kajal, men, man kan inte vara snygg jämt. Jag var så himla trött och oinspirerad imorse så jag hade lätt kunnat hoppa över sminket. Istället hoppade jag över morgonnyheterna och frukost, som vanligt.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela