Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vin och rök

Publicerad 2007-04-22 22:32:18 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

Jag gillar att ha mörka makeuper, gärna med mycket svart. Dessutom gillar jag ibland en rå eller klumpig stil som ser lite "jag glömde att jag hade smink på och gnuggade mig i ögonen" ut. Idag hade jag lite av en sådan look. Vinröd ögonskugga från Make Up Store, Dramatic på hela ögonlocket ända upp till brynet och så en mörklila från Bourjouis, 04 Noir Précieux, som skuggades in vid yttre ögonvrån och in i globvecket. Eyedust Oriental från Face lades runt hela ögat och lite ut i ögonvrån. Skuggorna lades på med breda, rundade penslar för att inte få en alltför precis kontur. Oriental användes också som eyeliner med lite mixing liquid från MUS. Lite svart kak-eyeliner fick förstärka ytterligare och så svart mascara. Ögonbrynen skuggades med den mörkare av HM's ögonbrynsskuggor. Lite kajal lades på insidan av fransarna. Klart.

Tanken är att det ska se lite rockigt och osofistikerat ut. Lite av blåtire-look är det också, men det gillar jag ibland. Riktigt blek hy är snyggt till detta tycker jag, och naturella läppar.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-22 15:29:44

Den här var ju skitsnygg. Har själv varit punk-/rockbrud för inte alltför längesedan, och då var det mycket rött och svart runt ögonen! Gillar det fortfarande, jag lyssnar ju på samma musik men har lite annan look idag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela