Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vårgrön

Publicerad 2007-04-19 16:56:15 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,

Idag blev det skir vårgrönska i min make up. Inspirationen fick jag på Stylesearch där Goddessess hade gjort en skir grön make up som hon visade i ett inlägg. Jag valde en tre ögonskuggor, två cyberoptic-skuggor från Tigi, Lime och Taupe heter de, och en kakigrön med skimmer från Make Up Factory. Den har nummer 51.
Jag lade den limefärgade ögonskuggan över hela ögonlocket nästan ända upp till ögonbrynet, lämnade bara en centimeter eller så som fick lite highlighter i vitt. Samma limefärgade skugga lade jag under ögat. Den lite mörkare gröna lade jag i globlinjen. En brun penna fick definiera ögat innanför fransarna och lite brun penna gnuggades också in längs övre fransraden som eyeliner. Runt hela ögat suddades pennan ihop med den gråbeiga ögonskuggan som heter Taupe. Därefter lite mascara och klart! Läpparna fick en grundfärg av Tigis joystick-penna Indulgence och så Tigi gloss över i en brunröd färg.

Kommentarer

Postat av: glasspira
Publicerad 2007-04-19 17:31:47

wow, jag kollar din blogg varenda dag så fort jag kommer hem
( inspiration!) snälla, sluta aldrig blogga :P

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-04-19 18:19:15

Jättesnyggt.Snyggare än min:)
På dina kort ser man verkligen hur det ser ut. Men du tar kanske inte med mobilen heller;) ...jag är för lat, mobilen finns alltid nära:)
Lägg ut dina make uper på stylesearch oxå!!
Ha det bra


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela