Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Trucco, Tigi och turkost...

Publicerad 2007-04-16 18:02:39 i Sminkans EotD,

Jag älskar turkosa toner i make up! En färg som faktiskt alla kan bära. Sen behöver man ju inte ha så mycket av den som jag om man inte vill. Min favoritögonskugga i turkos kommer från Trucco och har små glitterpartiklar. Det är en fantastisk skugga, pigmentrik och hållbar, lättapplicerad och fantastisk på alla sätt. jag rekomenderar verkligen Truccos smink! Just den här färgen heter Baby Blues och den har den vackraste turkosa färg man kan föreställa sig!

Förutom min Trucco-skugga så passade jag på att lufta lite Tigi-produkter. Cyberoptic eyeshadow i färgerna Blue och White, underbara läppglanset Rose ovanpå pennan Indulgence och så favoritrouget Shyness. Det i sin tur fick sällskap av Everyday Minerals Soft Blush.

Idag hade jag, förutom turkos ögonskugga, lila kontaktlinser...

Läpparna hade alltså fått Tigi-produkter på sig idag. Jag älskar de kraftiga pennorna som heter Joystick. De ger en naturlig färg som är jämn och mjuk utan att torka ut läpparna. Glossen är lagom klistriga och har bra glans utan att bli rinniga eller sega. De har en aningens fadd smak tycker jag, men innehåller mint-extrakt som kyler läpparna och får huden att spänna lite. Jag vet inte om läpparna ska bli större med glosset, men det känns nästan så. Man blir lite plutig i alla fall. Prova dem, jag tycker de är riktigt bra. De håller bra och jag behöver bara retushera läpparna om jag har ätit.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-13 17:31:48

Åh, jag börjar längta efter blå skuggor mer och mer! Trucco finns nog här i Malmö, jag måste kolla in det!

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-13 20:19:02

Trucco har bra pigment i skuggorna. Har dock bara den här själv. Var med som assistent på en visning där alla modellerna sminkades i Trucco. Fick min då.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela