Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Slut på den röda temaveckan

Publicerad 2010-05-08 08:50:26 i ,


Första maj var ju startskottet på en vecka i rött här på bloggen. När Emma föreslog en röd temavecka  tidigt i våras var jag lite nervös. En hel vecka i olika röda sminkningar. Jag blir nog tvungen att ta till nagellack och läppstift då för att "klara" det. Jag förberedde några inlägg också, för säkerhets skull, vilket visat sig vara en himla tur eftersom jag varit sjukskriven hela veckan med en osannolikt segdragen förkylning. Genom att gräva lite i arkivet fick jag ihop alla de sju makeuper jag behövde och jag insåg också att rött är så pass versatilt att det visst går att använda bara den färgen i en vecka, ja, längre om så är. Igår när jag och Emma pratade så konstaterade vi att ingen av oss är trött på rött än och vi har båda olika röda idéer som vi vill förverkliga i framtiden. Igår var dock avslutningen på veckan och nu går vi vidare med lite annat ett tag så ni inte tröttnar på oss. :D

Förutom smink har vi visat upp lite av våra favoriter. Vi hann med nagellack och ögonskuggor och så swatchade vi galet mycket röda ögonskuggor. Vi bjöd även in andra bloggare att dela sina sminkningar och naglar i rött och de länkarna är samlade här.

Emmas sminkningar i rött var dessa:
Fox
Rödrosa med Manly 
Rödsvart cut crease
Röd och grön med Lime Crime och Brite Bird 
Eyeliner och röda läppar 
En slags svala i rött 
Cherry Red Sharon


Mina sminkningar i rött har varit dessa:
Bite me! 
Molten Whisper Royal Flush  
Röda röran 
Heritage Rouge 
Whisper Vegas
Molten
Röd partysminkning med strass

Hoppas ni tycker temaveckan varit rolig för det tyckte alla fall både jag och Emma.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-08 09:59:38

Det varit hur kul som helst med temavecka! Många superfina sminkningar och naglar och intressanta inlägg! Tack =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-08 13:29:02

Det var verkligen jättekul med en röd temavecka! Jag tycker att vi båda gjorde mycket fint med rött:)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-08 14:50:35

Jag har verkligen njutit av alla fina bilder! :-)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-05-08 20:05:30

Jag tyckte det var super :) Har aldrig andvænt mig at mycket røtt nær det gæller øgonskugga så det var massor med inspiration!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-05-09 22:34:17

tycker ni har varity grymt duktiga och kreativa under tema veckan, man fick massor utav inspiration



säger tack till två sötnosar :D

Postat av: Helena
Publicerad 2010-05-12 20:10:02

jättekul temavecka, synd att jag missade allt. Men jag gissar på att det kommer fler roliga teman framöver som man kan haka på :-D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela