Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bite Me!

Publicerad 2010-05-01 10:31:39 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Emma och jag gillar ju rött, som ni vet, så här kommer det rött. Bite Me! heter pigmentet och är från Fyrinnae. Det blir första inlägget i vår röda temavecka som börjar idag, första maj!
Tanken är att vi ska visa smink i rött hela den här veckan. Vi hoppas vi lyckas med det. Det här inlägget är ett förberett sådant, jag är ju hemma och sjuk så det blir inget smink just nu. Senare idag kommer det även smink av Emma så glöm inte titta in igen.

Grunden för den här makeupen är Dignity från Face. Ovanpå den har jag Bite me på hela ögonlocket. Det är nog mitt bästa röda pigment. Matt, totalt tokrött och väldigt pigmenterat. Älskar! Bite me! har sedan fått sällskap av Red Panda som ligger på brynbenet och den i sin tur tonades ut i Light från Makeupcosmetics.

Under ögat har jag läppennan Cherry från Tigi och som inliner svart kajal från Make Up Store. Svart kakeyeliner från Kryolan. Mascara och brynskugga. Det var allt. Jag tycker det blev effektfullt mot de gröna kontaktlinserna och att det är en förhållandevis bärbar sminkning. Rött är fint, tycker jag! Kom igen allihop, låt oss rocka rött den här veckan! Jag vill se röda läppar, naglar och ögonlock på alla sminkgalna tjejer i vårt avlånga land! Har du blogg, ge mig en länk! Jag vill inspireras! Jag vill se rött! :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-01 10:35:32

Underbart! Rött är verkligen så jävla snyggt och effektfullt. Det är min statementfärg, fast det borde jag skriva om i ett inlägg och inte här:)Iaf, helt underbart och fin skugga med. Nu blev jag såklart sugen på den om du säger att den är så bra. Annars var jag ju fast övertygad om att barry M var bäst på rött...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-05-01 10:42:54

Så roligt med ett tema! NI kommer göra detta lysande, mycket möjligt att jag hänger på någon dag i veckan! :)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-05-01 10:54:29

Supersnyggt! Rött är verkligen ingen lätt färg att bära på ögonen. kul med rött tema!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-01 13:42:20

Emma! Ja, det får du skriva om! Barry är bra och nu finns ju inte Bite me! längre. Det är verkligen synd måste jag säga, för den är verkligen fantastisk!



Stephy! Vore kul om du hängde på! Jag vill se dig i Siren från Lime Crime!



Mayaline! Visst är det kul med rött! Kom igen, häng på!

Postat av: Becka
Publicerad 2010-05-01 14:39:47

Hej fett fin blogg :D hur mår du?

besök min! ;D

Postat av: Two olsson sisters
Publicerad 2010-05-01 15:15:24

wow, vad snyggt det var:D Men var får man tag i Fyrinnae?//Emma.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-01 15:53:48

Wow vad coolt!

Postat av: SkönhetsTezz
Publicerad 2010-05-01 16:08:56

Riktigt, riktigt snyggt! Har faktiskt aldrig försökt mig på röd makeup (förutom läppar) men tror det ska experimenteras lite framöver.

Önskar dig en riktigt trevlig helg!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-01 16:13:33

Ohhhh this is simply gorgeous.

I just like the red eyeshadow, even if it's not easy to wear, you did it ;)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-01 16:44:57

Wow, vilken häftig mejl! Knallig och härlig! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-01 18:31:21

Becka! Tack. Jag är förkyld, som jag skrev i inlägget. Själv då?



Olsson Sisters! Man hittar Fyrinnae på deras hemsida: www.fyrinnae.com men dessvärre saluförs inte Bite me! längre.



Ninni! Tack!



Tezz! Ja, experimentera!! Vore kul att få se hur det blir! Posta gärna en länk här sen!



Liloo! Thank you! Yes, red is an amazing color to wear and easy or not, it is always a statement!



Nailtastic! Visst är det härligt med rött! Energikick!

Postat av: Clara
Publicerad 2010-05-01 22:56:44

Rött på ögonen hör till de svårare grejerna tycker jag, men detta är väldigt vackert! =)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-05-01 23:58:03

Jag vill säga som Kodjo i morgonpasset i p3: BAM! Vad snyggt! Bite me! är en ursnygg skugga och jag älskar de gröna linserna till! Jag ska lätt bidra med något till temaveckan, räkna med mig! ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-02 06:49:38

Clara! Tack!



Fia! Åh, vad roligt! Ser fram emot ditt bidrag!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-02 20:14:36

Fint! Här verkar hända mycket när man är borta från nätet i två dygn =) Jag ska försöka haka på lite i veckan.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-02 23:30:22

Kerstin! Jodå, vi jobbar på! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela