Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eyeliner och röda läppar

Publicerad 2010-05-05 16:51:20 i Emmas FOTD 2010,

Vad vore väl en röd temavecka utan röda läppar? Röda läppar är snyggt och coolt och det skulle nog utan vidare gå att bygga en hel temavecka på röda läppar för den som det ville. Själv fördrar jag dock mycket ögonsmink och ljusare läppar, mycket för att jag upplever mina läppar som svårmålade, men en sminkning med röda läppar tänkte jag i alla fall bjuda på när vi har röd temavecka. Eller ja, en sminkning med hallonröda läppar kanske. Jag har här använt min röda favoritlippie från Dior, ett rödrosa glans som jag tycker är himla snyggt och trevligt. Från början hade jag tänkt att jag skulle kombinera med en gråsvart sotning men sen fick jag för mig att jag skulle testa att göra en sminkning med massor av svart eyeliner istället, så mycket att den nästan går upp till globlinjen.

Jag har gjort en sån sminkning tidigare och insåg då att det var rätt bökigt att måla eyeliner högt upp på ögonlocket eftersom huden bli lite slappare och det därför är väldigt svårt att få en jämn eyeliner. Men minnet är bra men kort och således var jag tvungen att testa en gång till. Det var i alla fall bra att jag testade när jag inte skulle iväg någonstans för det här är en lite knepig look enligt mig, både att bära och att göra. Eventuellt kanske sminket får hänga med till stallet, men det är tveksamt, jag kanske lika gärna tvättar bort det innan.

Hyn
Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer: Cover All Mix Set

Puder: Lucy Minerals Finishing Dust Oil control

Rouge: GloBlush Sunset under kindbenen

Highlighter: Bare Escentuals Clear Radiance på kindbenen
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L’oreal Double Extensions Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell 131

Läppar
Läppglans: Dior Addict Ultra Gloss Nr 851

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-05 18:41:18

En klassisk och sofistikerad look. Du ser fantastisk ut, som alltid.

Postat av: lea
Publicerad 2010-05-05 19:28:55

hej!

jag undrar vart man kan få tag på en Manly-palett!?

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-05-05 19:33:49

Riktigt fint och klassiskt!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-05 20:04:49

Åh så himla fint, älskar denna look! <3

Postat av: Honi
Publicerad 2010-05-05 20:08:09

Klassiskt med en supersnygg twist! :)

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-05 20:09:14

Supersnygg look! :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-05 20:14:24

Åh vilket fint läppstift! Ursnyggt!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-05-05 20:40:53

Så snyggt och sofistikerat!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-05-05 20:46:56

Klassiskt vackert! :)

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-05-05 21:53:14

Veldig bra, men jeg ville valgt en mer blålig rød til deg.

Postat av: eve
Publicerad 2010-05-05 22:14:56

snygg du är! Dock tycker jag att dina ögonbryn inte ser naturliga ut :P haha hoppas du fattar

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-05 22:30:48

Sminkan: Tack:) Jag kände mig iofs mer som en Amy Winehouse-look a like, men det är ju bra om du tycker det...



Lea: På ebay har jag köpt min. Vet inget annat ställe där man kan köpa dem, iaf inte från Sverige.



Stephy: tack:) ja det är det ju, och ändå inte...



Linda: tack, vad roligt att höra:)



Honi: Wiie, tack snälla:)



Josephine: tack tack!



kerstin: tack! ja, jag tycker himla mycket om det...



Aila: Tack så mkt:)



Tina: Tack:)



Sexy Sadie: Tack! Åh gud, jag tycker det är så svårt med röda läppstift, känns som om det är från dag till dag ifall de passar eller inte. Jag har läppstift med rätt blå ton som inte känns helt rätt men det kan ju vara värt att ge det en chans till. Annars är jag inne på en neutral röd... Ska nog be om hjälp att prova ut ett vid ngt tillfälle för läppstift är verkligen det jag tycker är svårast att köpa.



eve: tack. Haha, ja jag fattar:P

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-06 00:29:27

Klassiskt vackert! Snygg vinge som alltid också! :)

Postat av: Marina
Publicerad 2010-05-06 06:39:34

Du är ju tjusig som vanligt! Lite Marylin Monroelook över det hela. Eyelinern var väl jättefin tycker jag...!



Här kommer en till länk från mig.



http://marinamake.blogspot.com/2010/05/mera-rott.html

Postat av: ellinor
Publicerad 2010-05-06 06:49:45

Röda läppar är riktigt snyggt :P

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-06 12:23:09

Det här alltid min favvo look.. det kan liksom inte bli fel :D super snyggt :x

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-05-06 22:10:33

Mmm svart eyeliner och rött läppstift, min favoritlook! Du gör det toppenbra! Snyggo!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-05-07 19:50:26

Urtjusigt! Magic Copper gav en underbar lyster, och så älskar jag ögonbrynen till <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-07 20:41:08

Zizzie: tack snälla:) Nja, den är väldigt ojämn i överkant, men det är censur på det..



Marina: Tack raring! Haha, ja kanske. Fast jag kände mig mer som en Amy Winehouse look-a-like...



ellinor: Tack. ja visst är det...



Vanessa: tack rara du:) Jaså. Det är inte min, jag gillar mkt på ögonen och ljusa läppar, iaf på mig själv. Gillar inte att måla min mun för den är så sabla asymmetrisk. Det är himla snyggt på andra dock...



marybeth: Tusen tack:D



Sofia(Nibblah): Tack! Ja, dem är grymmast! Älskar den.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela