Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En slags svala i rött

Publicerad 2010-05-06 21:53:36 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer min röda dagens, inspirerad av Sminkans vackra Polgara-tolkning och av Sannas fina sminkningar med liknande form. Sen blev inte min tillnärmelsevis lika fin som deras utan ganska spretig och ojämn, men det skyller jag på att det var första gången jag testade tekniken och på att jag inte hade några linser på mig så jag att jag inte riktigt såg vad jag gjorde. Nu är jag dessutom ännu linslösare än vad jag var då. Imorse när jag öppnade mitt linsetui fanns det nämligen ingen lins i det högra fodralet. Mycket märkligt, jag börjar starkt misstänka att det bor vättar i väggen här hemma. Förutom att sminket är lite spretigt ser jag dessutom lite lätt galen ut. Nåja, jag bjuder på det. Det är i alla fall rött så det förslår.

Hyn
Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer: Cover All Mix Set

Puder: Lucy Minerals Finishing Dust Oil control

Rouge: MAC Mineralize Dainty
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Barry M Red och Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: Face Volumizing Mascara

Läppar
Läppstift: Make Up Store Bare

Ingen beskrivning, ska jag vara ärlig minns jag inte riktigt hur jag bar mig åt. Dessutom är jag vanvettigt trött och vill stupa i säng tidigt. Så skönt att det är fredag imorgon!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-06 21:56:12

Jag tycker det är en fin första svala och dessutom är det en underbar röd! Vilken yta det blir på den! Som sammet!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-05-06 22:08:14

Jättefint Emma:P Jag tänker på små söta nyckelpigor när jag tittar på din sminkning:P

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-05-06 22:20:38

Jag gillar den här, tycker inte alls den ser spretig och ojämn ut. Du fick till en spännande form på ögat med eyelinerstrecken!



Och hallå vilken läcker röd! Vad täckande och häftig den är.. fascinerande!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-05-06 23:34:07

Ohh vad snyggt och läckert! Den där röda måste jag nog skaffa, jag som klagar att jag har för få röda! Verkligen läckert!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-05-07 06:42:17

Den här sminkningen passade dig. Jättesnygg färg på den röda!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2010-05-07 07:53:04

Fräckt!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-05-07 10:06:28

Helt enkelt kanon! Bomb! åska! Blixtar och dunder! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-07 11:38:59

Superläckert. Gillar verkligen den övre och undre eyelinern. Måste testa det någon gång. Fast det kanske ser tokigt ut om man har glasögon.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-07 12:17:57

oooh va coolt!! :) så snyygt!! :D

Postat av: Anki
Publicerad 2010-05-07 12:28:41

Blev galet sugen på att ta fram min röda favoritskugga nu. Det här är helt fantastiskt stiligt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-07 15:58:25

Inte galen, bara galet snyggt =)

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-05-07 19:02:53

Steinherlig, som vanlig.

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-05-08 12:50:55

Den ser inte alls ojämn ut! Det påminner verkligen om en svala, speciellt de där klassiska tatueringsmotiven. Mycket fint.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-11 16:18:17

Tusen tack allesammans för era fina kommentarer! Ni är grymma läsare:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela