Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cherry Red Sharon

Publicerad 2010-05-08 00:03:19 i Emmas FOTD 2010,

Sista inlägget på temaveckan och det får bli ett kort sådant för dels är det sent och dels så kraschade sabla word innan jag hade hunnit spara min text. Jag orkar alltså inte skriva om den utan nöjer mig med att säga att jag tycker det har varit jättekul med en röd temavecka och otroligt roligt att så många har velat haka på! Rött är en otroligt fin färg både på ögonsmink, läppar och naglar och jag hoppas att vi har lyckats visa fram åtminstone några sidor av vad man kan åstadkomma med denna fantastiska färg!

Hyn
Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer: Cover All Mix Set

Puder: Lucy Minerals Finishing Dust Oil control

Rouge: Lumene Mineralrouge Winter Rose
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Barry M Cherry Red och Lars Wallin Sharon

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L’oreal Double Extensions Beauty tubes

Läppar
Läppglans: Face Backsippa

Dagens, eller nattens smink går i lila och rött, två färger som jag länge har funderat på att kombinera men inte riktigt kommit mig för. Jag tycker att kombinationen känns helt okej faktiskt, framför allt är jag väldigt belåten med hur färgerna framhäver mina gröna ögon…

Kommentarer

Postat av: Sussanne
Publicerad 2010-05-08 00:39:12

oh vilken vacker färgkombo. Ingen kan bära upp rött som du! :p

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-08 06:09:38

Det var jättefint med rött och lila, och du bär upp allt så snyggt också! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-08 06:32:34

Det blev otroligt fint! Jag var lite tveksam när du sade vilka skuggor du skulle använda och föreställde mig mer en cut crease eller så, men det här blev ju otroligt bra! Övergången flyter ju fint och färgerna passar varandra. Applåder från mig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-08 09:58:18

Fantastiskt snygg kombination! Du är verkligen de röda skuggornas mästare!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-08 10:43:22

Suss: Tack snälla du, vad glad jag blir:)



Josephine: Tack så mkt snälla du:)



Sminkan: Tack:) ja, jag var med lite tveksam, men vadå, man kan ju testa:) Kommer kanske inte använda kombin fler gånger direkt, men jag tycker ändå det ser helt okej ut...



Kerstin: Tack, vad roligt att du tycker det! Jag älskar ju röda skuggor så jag blir så klart galet glad av att höra det:)

Postat av: CC
Publicerad 2010-05-08 12:43:42

Jag gillar lila o rött tillsammans jättemycket, en kraftfull kombination :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-08 13:29:53

CC: Ja det har du rätt i, det blir mycket färg...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-08 16:02:32

Oh den här gillar jag ! lätt veckans favvo!! :D super snyggt!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-08 17:32:37

Vanessa: Tack:) oj, gillar du den så mkt?! det var värst. För mig är det lite tvärtom tror jag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-08 17:59:15

Jag är lite på Vanessas linje faktiskt. Det är nog min favorit med. Den här eller Fox. Underbara.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-09 00:14:32

Jättesnyggt! Det blev verkligen kanon till din ögonfärg och övergången är grym! :)

Postat av: Lime
Publicerad 2010-05-09 16:12:19

Wow, riktigt snyggt. Gillar färgkombinationen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-10 22:20:25

Sminkan: Där ser man... Kul att du gillade den Sminkis:)



Zizzie: Tusen tack!



Lime: Tack! den är inte så dum...

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-05-13 12:05:06

Åh så snyggt, rött och lila är en rätt oväntad kombo som kan blir så fin tillsammans. Du har verligen fått till det. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela