Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Molten Whisper Royal Flush

Publicerad 2010-05-02 11:40:53 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Vi fortsätter med rött tema. Det här är dag två i vår temavecka och jag har så klart förberett inlägget. Jag är fortfarande lika förkyld.

När jag hade sminkat och fotat klart den här sminkningen var jag långt ifrån nöjd. Det var verkligen inte i närheten av vad jag tänkte mig när jag startade och dessutom tycker jag att lösögonfransarna är helt fel för den här makeupen. Nu, med lite perspektiv är jag inte lika missnöjd även om den naturligtvis inte är det bästa jag gjort.

Grunden är Eye Fix från Face. På den har jag först Whisper från Makeupcosmetics, en ljusröd skugga, på hela ögonlocket. Molten (Pure Luxe) och Royal Flush (MAC) på yttre delen av ögonlocket. Båda är mörkare röda, Molten den mörkaste. Därefter använde jag Solar Flair (MAC i guld) längs brynbenet samt under ögat tillsammans med Royal Flush. Jag tror det var där det gick fel. Jag hade inte en bra teknik för att använda Solar Flair, tror det var första gången jag provade den faktiskt, så det ville inte blenda ut och bli snyggt. Jag försökte rädda upp det hela med Carat, från MUS, i guld, som "highlighter" och glitter i korallrosa från HOT på ögonlocket. Om man upplever att det inte går som det ska när man sminkar sig är aldrig glitter svaret på vad man ska göra för att få det bättre. Kom ihåg det barn, aldrig glitter en dålig sminkdag.

Svart kakeyeliner och lösögonfransar i svart och ljust guldbrunt. Funkade inte alls... Ser ut som en glipa istället för att ge den där lite skimrande effekten jag tänkte mig. Ja, så kan det gå... Men vi lär så länge vi lever och vad har vi lärt oss idag? Jo, inte glitter en dålig sminkdag. Det är glittret som ser ut som en oblendad skarv på bilderna. Glitter och Solar Flair. Japp... Så är det.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-02 14:06:03

Jag tycker det är en snyggt och väldigt "bärbar" nyans på denna röda makeup.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-02 14:06:53

haha, nej det är nog sant, aldrig glitter en dålig sminkdag. Fast jag tycker att det blev fint ändå, det är ju himla härliga färger.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-02 20:08:25

Jag tycker att det är en fin sminkning! Guldet passar extra bra. Krya på dig från den eländiga förkylningen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-02 23:29:49

Sminkjante! Tack!



Emma! JA, färgerna är härliga!



Kerstin! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela