Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tre favoriter i rött - ögonskuggor

Publicerad 2010-05-07 21:06:48 i Sminkan och Emmas favoriter!,

Dags för tre favoriter presenterade av oss båda. Ni kommer få se vilka våra tre favoriter är bland de röda ögonskuggorna vi äger eftersom det är röd vecka på bloggen just nu!


Sminkans favoriter

Jag är ju en pigmentflicka och väljer så klart mina favoriter ur den ganska rika samling röda pigment som jag äger. Pigment är, för mig, lättare att jobba med än fasta skuggor och man kan variera dem i det oändliga. Här ser ni mina topp tre bland de röda:
Bite me! från Fyrinnae, #73 från Barry M och Molten från Pure Luxe.

Molten från Pure Luxe är den perfekta, metalliska mörkröda. Mer lyster och djup än t.ex Heritage Rouge från MAC och dessutom otroligt bra i pigmentering och följsamhet. En fantastisk skugga som jag varmt rekomenderar!
Här kan ni se hur enastående vacker den är! Här finns den också med lite.

Dazzle Dust #73 från Barry M är aningens rosa i botten trots att den ser så orangeröd ut. Det går dock inte att förbigå den om vi snackar röda favoriter. Den är lättjobbad den med och lagd på en vettig bas kan man inte kalla den annat än lysande! Titta bara på det här gamla inlägget! Så lysande blir den! Lätt! Även Emma har visat den i boktemat i det här inlägget. Nu i temaveckan såg vi den i det här inlägget och i detta.

Bite me! från Fyrinnae är min absoluta favorit. Den är mörkare än MAC Basic Red, som annars är det jag har som är närmast Bite me! i färg, oerhört välpigmenterad och underbar, underbar, underbar att jobba med. Finns inget bättre. Dessvärre finns den inte längre hos Fyrinnae och det är något jag verkligen sörjer. Jag vågar knappt använda min älskade Bite me! längre av rädsla att den ska ta slut. Om någon därute har en burk som inte används, maila mig! Jag köper den! Första makeupen jag visade den här veckan var skapad med Bite me!. Här är länken till den.

Swatch med mina tre favoriter i rött. Överst ser ni Barry M #73, rakt nedanför den är det Bite me! och till höger är det Molten. Visst är de vackra!

Emmas favoriter

GOSH Effect Powder Fox är min absoluta favorit bland mina röda skuggor! En fantastiskt vacker varmröd skugga med mycket skimmer i. Pigmenteringen är inte über, men på en bra primer går den att få väldigt intensiv och vacker. Tyvärr kommer den i en löjligt liten burk och är lite knepig att få tag på för oss svenskar, men är ni på Matas tycker jag definitivt att ni ska spana in denna för den är så otroligt tjusig! Fox är förresten otroligt lik Siren, både i färgen och strukturen. Men nu hade jag bara ett sample på Siren och det är nästan slut så jag säger Fox som favorit. Har ni Siren behöver ni dock inte denna, de är otroligt lika, typ dupes.

Barry M Dazzle Dust Cherry Red (nr 84). Barry Ms dazzledust i red och cherry red är mina absolut bästa röda skuggor, det kan helt enkelt inte gå fel med dem. De blir intensiva och snygga oavsett vilken bas man använder och ja, jag kan helt enkelt inte komma på något fel med dem. Billiga är de också… Fast jag har inte köpt mina, de är samples jag har fått av Sminkan.

Barry M Dazzle Dust Red (nr 73). Nu blir jag lite tjatig, men dessa skuggor är så bra att de förtjänar att vara med på topplistan båda två. Red är en varmröd skugga medan Cherry Red är kallare och lite mörkare. Har ni dessa två (Barry M) så kommer ni nog aldrig att uppleva att ni inte har den rätta röda, de är så fantastiska, jag rekommenderar dem starkt!

Vill ni se swatcher på mina favoriter kan ni kika här.

Kommentarer

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-05-08 22:08:37

Fox har egentlig gått ut av sortimentet, men kan fremdeles finne den her og der.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-09 21:32:37

Sexy sadie: Åh nej, har den ?! Ja när jag var på Matas i Malmö i februari fanns den iaf, verkligen tur för mig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela