Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Centaur Tribecca

Publicerad 2009-12-20 12:51:40 i Emmas FOTD 2009,

Här kommer min sminkning från igår, då jag var och shoppade med en kompis i Linköping. Jag älskar verkligen kombinationen Tribecca och Centaur, dels är båda riktiga toppskuggor, och dels så tycker jag att de är fenomenalt snygga ihop. Av nån anledning blev dock Centaur kopprig på bilderna, vilket ju inte riktigt stämmer, den är mer gröntonat guldig. Sminket kommer alltså inte riktigt till sin rätta här, och det är synd, för detta är en väldigt finb kombi som jag trivs otroligt bra i.

 

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: Fyrinnae Glow Blush Enrapture

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpenna i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: TMM Centaur och MUS Tribecca

Highlighter: Collistar Crema

Eyeliner: Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Läppar

Läppglans: Liparazzi Velvet Rope

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-20 12:58:07

Verkligen otroligt vackert! Så fint färgerna smyger ihop också! Centaur är en otroligt vacker skugga och den kom verligen till sin rätt i den här kombinationen. Jag tycker bilderna är himla fina också. Ett jätefint inlägg!

Postat av: habaoubaa
Publicerad 2009-12-20 14:08:05

beautiful :)

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-12-20 14:15:00

Åh denna kombinationen var tokfin! super snyggt verkligen!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-12-20 14:31:29

Vilka vackra färger tillsammans!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-20 16:24:06

Åh så fint! Både ögonsminket, brynen, rouget o läpparna. Klockrent!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-12-20 23:00:39

Men kolla! Där har vi ju ytterligare en kombo med Centaur! Jag har den också och letar ständigt efter nåt nytt att kombinera den med, den är liite svår tycker jag, men det där var ju skitsnyggt verkligen! Shoppade du nåt roligt??

Postat av: Suss
Publicerad 2009-12-20 23:16:34

supersnygg kombo! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-20 23:33:11

Sminkan: tack! Ja de smälter ihop alldeles strålande, det är ju ganska mycket guldskimmer i Tribecca. en strålande kombi tycker jag iaf!



habaoubaa: tack!



Stephy: tack. Jag gillar verkligen kombinationen:)



Mayaline: tack, det tycker jag med:)



Kerstin: tack Kerstin! vad glad jag blir:)



Marina: Tackar tackar. Ja Centaur är definitivt svår, men när man väl får till det är den strålande. Dock har jag inte använt det tidigare och jag har haft den ett tag, just för att jag inte riktigt har vetat vad jag ska göra med den...



Jag var mest ute efter julklappar, men var på Lush för att handla en julklapp till en kompis och då kunde jag såklart inte hålla mig. Det blev babyface och Aqua Marina, make up borttagning och ansiktsrengöring...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-20 23:53:52

Suss: tack suss:)

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2009-12-21 00:20:22

Snygg kombination!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-21 08:29:23

Kabuki-Emma: Tack så mkt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-21 09:20:23

Underbart. Du är lika fin som vanligt. Färgen på läpparna är kanon.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-21 17:01:41

Vackert! :D



Måste fråga om du testat rouget Hot Mama från the Balm som jag är sugen på eller om du har någon erfarenhet alls av märket?

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2009-12-21 18:04:07

Sjukt fin kombination! Hoppas att du hade det trevligt i Linköping, hittade du något roligt? =)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-21 20:40:50

Vad vacker du är på den första bilden, ja alltså du är jämt fin men gillade verkligen den bilden =) Underbar sminkning med två härliga skuggor, Centaur är ju en favvis och Tribecca shoppades igår :D Kunde inte hålla mig :P Har dock inte hunnit prova den än men till julafton kanske =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-22 15:27:05

Sminkjante: Tack så mkt snälla du!



Zizzie: tack! Nej du, har inte testat Hot Mama tyvärr. Har Sexy mama från the Balm. Den är okej, men jag tycker inte att den är riktigt sådär fantastisk som alla andra verkar tycka:)



Josephine: Tack tack! Jag hade himla trevligt i Linköping:) hittade en massa skoj, men höll igen, var framför allt där för att köpa julklappar. Blev lite gottis på Lush dock, jag är nog fysiskt inkapabel att gå dit utan att handla;)



Linda: Åh tack Linda, vad glad jag blir! Jag gillar med den bilden, och sminket, jag tycker att det var väldigt klädsam, jag kände mig vacker i det:)Åh, vad roligt! Ser fram emot att få se Tribecca på dig! Jag har med funderat på att ha den nån dag under julen, får väl se hur det blir...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela