Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

God jul på er!

Publicerad 2009-12-25 14:28:35 i Emmas FOTD 2009,

Sminkans julsminkning var ju en riktigt läcker historia i gothisk anda, min är betydligt mer minimalistisk. Jag är väldigt nöjd med min julaftonssminkning dock, den kändes perfekt för julafton och jag tycker dessutom att den var himla klädsam. Dessutom gick den fort att göra och jag hade bråttom när jag sminkade mig, så det var en himla tur. Från början hade jag tänkt mig en sminkning i grönt och guld, men sen bestämde jag mig för Face reality och grönt istället. Jag kom ju på så sätt en bit ifrån min ursprungsidé, men det vette sjutton om det inte blev ännu bättre så här, om än inte så grönt och guldigt.

 

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: Wet n Wild Ultimate Minerals Loose Blush i Purely Mauve

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpenna i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Face Eyedust Reality och MUS Cybershadow Green

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: MAC Fluidline Shade

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Lösögonfransar: Ardell 110

Läppar

Läppglans: Face Pot Gloss Alert

 


Sådär, det var min julmake det. Idag satsar jag på lite mer färg och bling tror jag. Jag tycker det är så kul med julen och jag älskar att den håller på i tre dagar. Det blir så rofyllt, för att inte tala om hur bra man hinner variera smink, hår och klädsel:) Jag hoppas verkligen att våra underbara lärare hade en fantastisk julafton och jag önskar er alla en god fortsättning på julen!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-25 17:29:15

Du har helt rätt, det var en väldigt klädsam makeup! Du ser fantastiskt fin ut, som alltid. Grönt och guld kanske vi hinner få se ändå om vi har tid. Jag hoppas du har en fin juldagskväll. Snart ska jag börja laga mat här hemma och se om Edit är sugen på lite av laxen. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-25 19:50:43

Sminkan: Tack! och ja, visst var det:) Idag har jag varit lite mer blingig, mamma jämförde mig med en julgran;) Fransarna blev himla fina faktiskt, men rött och grönt...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-25 19:51:41

Middagen låter mums för övrigt. Och klart att Edisen är sugen på lax, det är hon väl jämt?:)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-12-25 22:39:06

Åhh du är tjusig som alltid! väldigt fin sminkning!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-25 23:24:46

Snyggt!

Helt rätt, man måste ju passa på och klicka hem lite grejer man inte fick i julklapp och fransar kan man aldrig få för många av :)

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2009-12-26 00:16:29

Snyggt som alltid! Kram och God fortsättning!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-12-26 09:33:59

Vackert!

God jul!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-26 10:53:16

Marina. Tack så mkt:)Ja, jag tycker den blev bra faktiskt...



Zizzie: Tack:)Haha, ja så är det ju:) Jag har verkligen så vansinnigt många fransar, jag räknade mina Ardell igår till 10 par och sen har jag säkert minst 20 par till. Men vad tusan, jag gillar fransar, och jag använder dem ju ganska flitigt med.



Kabuki-Emma: Tack så mkt, vad snällt:)

Tack detsamma!



Sanna: Tack snälla Sanna. Och tack detsamma:)



Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-26 13:11:33

Jättefint! God fortsättning!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-27 14:56:14

Kerstin: tack så mkt Kerstin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela