Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Annandagsbalen i grönt och svart

Publicerad 2009-12-30 11:27:42 i Emmas FOTD 2009,

På annandagen var jag och några vänner på annandagsbal på Harrys. Som de flesta av er säkert vet så betyder inte detta att jag hade balklänning. Men det är ju ändå lite kul att fixa sig lite extra och ha en fin klänning, något som (nästan) alltid är kul. Jag hade min grönsvarta sidenklänning som jag visade på nyår, färgvalet kunde således endast bli grönt, svart eller en kombination av de båda. Mitt val föll på det senare. Håret lockade jag med hjälp av värmespolar från Wella. Spolarna fick sitta medan jag gjorde fruktsallad, riktigt praktiskt. Mitt hår är dessutom alldeles nyfärgat här, jag satte igång med färgningen efter juldagsmiddagen hos mamma och pappa.

 

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Gentle

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Face Highlighter Mystic

Ögonskuggor: Fyrinnae Dragon Magic och Collistar Nero Silver

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Lösögonfransar: Ardell Demi Luvies

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare

 


Från början hade jag tänkt använda en svartglittrig skugga från Collistar och MAC Teal, men sen fick jag för mig att Teal var tråkig och bytte istället ut den mot Dragon Magic från Fyrinnae. Jag hade en idé om att de var ganska lika fast att DM var skimrigare än Teal. Väl på ögonlocket så visade det sig att Dragon Magic var mörk, riktigt mörk, i det närmaste svart med en tealflash. Ingen idé att gräva ner sig i detta dock, men ifall någon har samma idé som jag om Dragon Magic så vet ni nu att den är mycket mörkare än Teal, men faktiskt riktigt snygg. I övrigt så behöll jag min ursprungsidé med den svartglittriga skuggan, samt ett par Ardellfransar jag ropade hem på ebay strax innan jul Demi Luvies, de är inte alls tokiga faktiskt. De påminner lite om 111, som nog är min absoluta favoritfrans just nu, men Demi Luvies är lite kortare och därmed också lite mer lättburen än 111. Båda är himla fina dock, och Ardell är ju väldigt bra, särkilt om man som jag dagen innan hade kämpat med ett par ganska omedgörliga plastfransar, då är Ardell verkligen himmelriket…

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-30 11:40:44

Superglamouröst och tjusigt! Du är vacker som en dröm, som alltid! Dragon Magic är ju en gammal favorit. Den är verkligen fin, liksom alla Dragon-skuggorna från Fyrinnae. En drake är som aldrig fel. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-30 12:42:14

Måste säga en sak till, det där läppstiftet är ju gudomligt på dig! Otroligt fin färg!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-12-30 13:07:40

Hur snyggt som helst, passar dig jättebra!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-30 13:19:28

Sminkan: Tack så mkt raring! Du skriver alltid så snälla saker, man blir glad av dina kommentarer! ja, dragon Magic är väldigt vacker. kan nog inte säga att det är en gammal favorit för mig, har använt den så lite, men den kom fram väldigt bra på Mystic...



Ja, bare är fin, och bra, skulle bra gärna vilja ha några fler av de stiften, men de är för dyra för att jag ska köpa dem i minut och parti tyvärr...



Marie: tack så mkt! Ja, jag gillar ju grönt, tycker jag passar i det med, så denna kändes bra...

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-30 15:01:59

Underbart snyggt och glamouröst! Både hår och smink är helt perfekt! Jag tror att jag kommer att försöka göra en liknande ögonsminkning i morgon kväll.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2009-12-30 15:50:26

Ojojoj vad du klär i den färgen på skuggan. Jättefint verkligen. Nu blev jag nyårsinspirerad. :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-30 17:03:31

Gud vad snyggt! Skuggorna är fantastiska och håret underbart. MVG! :)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-12-30 17:45:57

stråålande stråålande vackert! Ny favvo!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-12-30 18:07:09

Helt SJUKT vackert! Underbart!



Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-30 18:43:19

ljuvlig make, ljuvligt hår :D

Postat av: Aida skönhetsbloggerskan
Publicerad 2009-12-30 20:11:00

Din hårfärg och din sminkning sitter som en smäck! Wow, du är urläcker!



Sv: Taaack! Det hade blivit ännu mer strass men jag hade inte fler. Kul att du gillade det!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-12-30 23:38:20

Väldigt snygg sminkning och håret var också väldigt fint. Du måste ha varit vackrast på balen ;)

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-12-31 10:34:03

Du är verkligen strålande vacker Emma. Ögonskuggan passar dig verkligen och jag tycker det blev otroligt fint med en så pass mörk som skiftar i grönt. Ditt hår är, precis som alltid, dessutom helt jävla fantastiskt. :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-01 22:25:37

Perfekt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 19:09:01

kerstin: tack snälla Kerstin! Som du kanske hörde av Sminkan så utsåg jag dig till en av årets bästa kommentatorer:) Du skriver alltid snälla kommentarer och gör oss glada:) Och det absolut roligaste är när man kan inspirera någon tycker jag, då blir jag supermegaglad!



Pamsan: Åh tack, vad snällt! Och vad kul om du blev nyårsinspirerad av denna!



Zizzie. Wiiii, tack:D



Suss: Tack! Ja, det blev inte så tokigt, jag gillar den mer för varje gång jag ser den...



Miss Pussy: tack snälla du!



Linda: tack så mkt Linda!



Aida: tack, vad glad jag blir!



Strass är alltid vacker och jag gillade verkligen din strassminkning, fast de var nog Sminkan som kommenterade den:)



Fru Choklad: Tack! Haha, det vet jag inte, men det känns så nu i efterhand när jag får läsa alla era underbara kommentarer, det är verkligen en egoboost!



Marybeth: Åh tack snälla! Ja, det blev nog bra, jag blev lite orolig först när den var så mörk, men nu gillar jag den. och tack igen! Jag tycker med att mitt här är fint här, lockarna blev bra och så är det ju alltid snyggt med nyfärgat. dessvärre så klarade inte lockarna fukten under kvällen, jag behöver nog ett bättre hårspray...



Sminkjante: tack så mycket!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela