Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blåskimrande

Publicerad 2009-08-30 12:17:39 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Jag visade ju en partymakeup från för några veckor sedan alldeles nyss, så varför inte fortsätta med en partylook från denna helg? En lite färgstarkare historia som påminner om en jag visade för inte så länge sedan. Jag vet inte varför men jag gillar verkligen blått och dessutom älskar jag mina strassfransar!

De är lite slitna nu och har tappat någon sten, men de är fortfarande party! Eller hur?
Så, vad har jag använt för spännande grejer till detta?

Paula Dorf Hussy        Hot Pots-palett           122 gigawatt från Fyrinnae

Shinkirou och City of Auckland, också från Fyrinnae.
Ingen eyeliner eller kajal, bara lite mascara på de egna fransarna för att de ska smälta ihop med lösfransarna.

Jag började med en grund av Face Dignity. Ovanpå den lade jag sedan Hussy på hela ögonlocket men inte längst in i ögonvrån. Hussy lade jag även under ögat. Sedan tog jag den nedre blå ur paletten, lite violskimrande, och lade omlott med Hussy i kanterna samt under ögat. 122 gigawatts mitt på ögonlocket för intensivare färg. Sedan blendade jag ihop den violblå från paletten med Shinkirou och lät Shinkirou vara highlighter under brynet. City of Auckland ger ett grönt skimmer och ligger mitt på brynbenet och även den är under ögat.

Slutligen målades ögonfransarna med Telescopic mascara från L'Oreal och lösögonfransarna klistrades fast. Brynen skuggades med Face Myrrah och jag fixade min foundation. Ja, det var det. Blått är verkligen snyggt tycker jag, även om det gör mina ögon mer grå. Jag gillar i och för sig grå ögon. Det är lite som att se ut över Mälaren en mulen dag. Jag är helt klart en mulen typ av tjej. ;D

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-30 13:07:40

Jag håller med dig blått är verkligen snyggt och denna är jättefin. Färgerna smälter ihop så fint.

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-08-30 14:06:43

WOW! du vet hur mycket jag älskar blått och denna var verkligen en klass för sig själv! älskar hur du blendat ihop färgerna super snyggt.

Personligen känner jag mig naken utan kajal eller eyeliner, men i detta fallet funkade det utmärkt!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-30 14:26:15

Jag är också en mulen typ av tjej - i alla fall i dag. :( Men sminket var jättefint, jag gillar också blått!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-30 14:48:37

Denna kommer vara en av mina favoriter i din kavalkad nu. Jäklar, alltså.. Vilka färger och hela makeupen med dina ögon! Wow!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-30 16:12:03

Fan vilken snygg look! Du ser verkligen ut som en partyprinsessa. Perfekta blåa färger, och ja, fransarna är otroligt party fortfarande:)

Postat av: linda
Publicerad 2009-08-30 16:56:23

Fan va snygg sminkning. :D

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-30 18:31:19

Mmmm, är också ett stort fan av blått :) Tycker också du fick till väldigt snygga vinklar på bilderna, speciellt de sista.

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2009-08-30 18:56:24

Åhh, vilken underbar look! Helt klart din bästa på länge :) Blått passar dina ögon superbt.

Postat av: Anki
Publicerad 2009-08-30 19:27:20

Himla (nu blev det omedvetet en göteborgsk ordvits här) vackert!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-08-30 19:58:13

Fy faaan va snygg 122 gigawatt var! Är färgen på bilderna likvärdig med färgen i verkligheten?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-08-30 20:39:42

Underbart tryck i färgerna och mästerligt målat!

Postat av: annie
Publicerad 2009-08-30 20:41:56

gud så snyggt, o fransarna va ju underbara, riktigt proffisigt:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-30 21:27:53

Sminkjante! Tack så mycket!



Stephy! Jag kan ofta hoppa eyeliner men jag håller med om det ibland ser naket ut. Här funkade det väldigt bra tycker jag med!



Miss Pussy! Du och jag båda då! men mulet är så mycket skönare än gassande sol eller regn! ;D



Alex! Inte ta ut i förskott nu! ;D



Emma! Tur man har fler par av dem! De är klara favoriter i min samling lösfrallor!



Linda! Tack!



CC! Tack! Kul att höra! Man försöker ju sitt bästa!



Viola! Vad roligt att du gillar något jag gör! Tack.



Anki! Åh, tack!



Kajsa! Japp! Den är himla fin och bilden återger den väl!



Kajsa! Inget problem med trycket i färgen om man har Dignity! :D



Annie! Tack!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-30 22:50:10

OMG så snyggt! Vackraste jag sett på länge, förtrollande vackert!!!!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-08-30 23:15:43

ljuuuuuuvlig!! och sån döläcker blå färg!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-08-30 23:26:05

Shit pomfritt! Skiiitsnyggt! Jag håller med dig, blått är verkligen så himla snyggt, den här ser verkligen superfräsch ut! Paryt on! Man ser inte att fransarna är slitna, ser toksnyggt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-31 01:08:39

Japp, det är suveräna fransar helt klart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-31 06:21:43

Linda! Tack! Vad glad jag blir!



Suss! Tack!



Marina! Tack! Nej, man ser kanske inte så här att de är slitna, men flera stenar har lossnat. Jag slängde dem faktiskt efter det här äventyret.



Emma! Bästa med strass!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-31 12:21:23

Hehe, fast jag menade mer att jag var mulen i sinnet (i går). Mulet VÄDER ger mig ångest! :s

Postat av: Ifrith
Publicerad 2009-08-31 16:32:11

Wow så tjusigt Sminkan! Detta andas verkligen Party! :D Så himla vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-31 17:58:17

Miss Pussy! Förstod det, och även jag talar delvis metaforiskt. Gillar inte människor som är som jäkla solstrålar hela tiden och heller inte de som alltid ser en anledning att gråta. ;D



Ifrith! Tack!

Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist
Publicerad 2009-08-31 20:31:15

Helt klart min favoritmake-up hos dig =)

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-08-31 22:28:03

Mycket vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-01 06:00:14

Linda! Jaså? Så mycket bättre än allt annat är den väl inte? Men okej, säger du det så är det så.



Marybeth! Tack.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-09-01 12:58:44

Wow, så fantastiskt urläckert! Älskar verkligen färgerna, och så snyggt lagda! Lösögonfransarna var verkligen som gjorda för denna maken :D Love it!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela