Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Isrosa

Publicerad 2009-12-27 23:07:54 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Tänkte visa en liten strassbomb för er så här några dagar före nyårsafton. All snö har liksom inspirerat till en kall, skimrande och kristallig historia. Det finns ju de som är mästarinnor på strass. Micromiss Linda H till exempel, och Cherry Kisses Anna och Suss. Av mig och Emma är det helt klart Emma som excellerar i strassandet. Ni missade väl inte hennes läckra blingifiering av lösögonfransarna i hennes senaste fotd? Läckert! Jag är ingen mästare på strass och mina idéer blir sällan speciellt väl utförda. Det här ser dock mycket bättre ut på riktigt än på bild. Lösögonfransarna blev lite grädde på moset dessutom. Först tänkte jag vara utan, men sen såg det så fattigt ut. Ja, ni ser själva nedan på de två första minatyrerna. Något saknades. Den breda eyelinern gjorde att jag såg ut att vara helt utan fransar så det var bara att fundera på vilka jag ville ha. Jag har några askar med Elise-fransar som jag provat några gånger redan och det kändes onödigt att ta ett nytt par. Det blev dem ni ser nedan och dem har jag använt i den här makeupen första gången.

Jag tycker de passade bra med sminkningen eftersom de har en lite oregelbunden form på sitt bling precis som jag på mina kluster med strasstenar. Hur som helst, det blev mycket, mycket bättre med fransarna på plats.

Inga bilder är dock riktigt bra på den här makeupen. Det är himla tråkigt för när jag ser mig i spegeln är den tokfin! Riktigt härligt gnistrande och med nyårskänsla.

Grunden är Dignity, min krämhighlighter från Face. Ovanpå den ligger först ett pigment från NYX, Pearl. På brynbenet är det Magic Copper från Makeupcosmetics. Den ger lite värme åt den annars iskalla pastelltonen i sminket. Svart geleyeliner i bred vinge och så svart inliner, som vanligt. Ovanför geleyelinern och under ögat målade jag med en rosa glittereyeliner. Strasset är nageldekorationsstrass. Jag fäste det med franslim i små kluster i ögonvråna. Planen var att det skulle gå ut som en solfjäder i yttre vrån men det var alldeles för pilligt för mig så det fick bli kluster istället. Slutligen hade jag på mascara och brynskugga och därefter alltså lösögonfransarna. Det blev alltså riktigt fint i verkligheten. Önskar så jag fått till bilderna...


Kommentarer

Postat av: CC
Publicerad 2009-12-27 23:20:28

Åhh jag älskar det!!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-12-27 23:51:20

ÅÅÅÅH sminkis! jag älskar detta! bästa hittills! sjutk sjukt sjukt fint! dör lite

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-12-28 00:17:57

Jättefint! Får sitta på händerna för att inte ösa ur mig superlativ! :D

Postat av: Suss
Publicerad 2009-12-28 00:23:59

Tack för dom orden söta du! och jag tyckte det såg riktigt läckert ut! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-28 00:42:04

Jag tycker att denna är fantastiskt fin verkligen, du ser ut som en isprinsessa, pretty...

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2009-12-28 08:33:17

Hur snyggt som helst! =)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2009-12-28 10:44:49

Oj oj oj vad läckert. De där ministenarna kan inte varit lätta att få på plats. Fantastiskt snyggt!! :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-12-28 11:06:25

Ooouuh! Mycket fint och nyårssprakande! Jag tycker verkligen att den rosa glitterlinern är så fin.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-28 11:36:30

Underbart fint! Som en riktig sagofé =)

Postat av: anna
Publicerad 2009-12-28 11:47:01

riktigt riktigt snyggt!



och vad gulligt skrivet av dej där. =)



Postat av: Mikaela
Publicerad 2009-12-28 12:47:33

Läckert! Vacker skir rosa nyans!

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2009-12-28 14:23:48

Sminkan; du har verkligen fått till jättefina sminkningar de senaste gångerna! :) Den i guld och grönt var helt underbar, liksom denna i rosa och med strass.

Jag önskar att jag orkade sminka mig, men är så totalt förstörd av Försäkringskassans strul att jag inte orkar. Och jag har inte ens råd med en mascara! Tack F-kassan för att ni förstörde både jul & nyår! (ironi) Ursäkta klagomålen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-28 15:23:03

CC! Tack!



Stephy! Tackar! Kul att höra att du gillade så pass, även om jag själv inte riktigt kan smälta att strassen sitter snett...



Karusell! Tack! Vad kul att höra!



Suss! Du förtjänar berömmet!



Emma! Tack!



Jospehine! Tack! Kul att höra!



Tina! Nej, det var inte lätt. Och blev snett också. Men det funkade om man inte tittade för noga.



Marie! Ja, alla mina superbilliga ebay-glitterliners är fantastiska!



Kerstin! Tack! Kul att du tycker det!



Anna! Du förtjänar absolut beröm! Du är jätteduktig!



Mikaela! Tack!



Linda! Vad kul att du gillar de senaste sminkningarna. est beror det nog på ljuset. Dagsljus gör skillnad. Trist att höra om dina problem. Vi får verkligen hoppas att det löser sig. Vårt samhälle har blivit hårt och kallt de senste åren. Vi får hoppas på en återgång till mjukare värden och mer medmänsklighet.



Postat av: marybeth
Publicerad 2009-12-28 21:51:33

Åh så fint det här är! Verkligen jättevackert. Jag älskar den här sminkningen och frallorna gjorde sig perfekt till. Cool idé att ha strassen så som du satt dom.. :)

Postat av: Lina
Publicerad 2009-12-29 21:02:19

Ohh gud vad snyggt!!!! jättevackert!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-29 21:18:57

Bland de finaste sminkningar jag skådat, så enkelt (inte enkelt men ja du kanske förstår hur jag menar) rent och klart, supervackert verkligen :o)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-12-30 23:43:24

Men åååååå så snyggt och vilka fransar!!! Helt fantastiskt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela