Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Antique

Publicerad 2009-08-10 14:59:53 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Jag försöker matcha ögon och naglar idag igen, precis som igår med orange. Idag är det dock diskretare OPI Route Beer Float på naglarna så det är även en diskretare makeup. Lite skuggor från Makeupcosmetics är det väl läge för idag, eller vad säger ni? De har fortfarande erbjudande om fraktfritt och mängdrabatt på sina pigment så besök dem! www.makeupcosmetics.com är adressen.

Här har jag använt pigmenten Antique, Paris och Venus, Magic Copper samt en skugga från H&M i vitt med glitter i.
Dignity är grunden för makeupen, en krämhighlighter från Face.
Jag började med att lägga Antique på hela ögonlocket. Den har ett ljuvligt skimmer! Mycket vackert! I globlinjen lade jag sedan Paris, en plommontonad rosa som verkligen är en vacker nyans. Rekomenderas till alla som vill ha mjuka milda färger som kan se naturliga ut men ändå ha lite färg. Jag är riktigt förtjust i Paris. För att få lite djup tog jag även Venus, en "gunmetal grey" med mycket skimmer. Den ligger under ögat och i det yttre v:et som förstärkning av ögats form.

Klicka gärna upp bilderna och titta på skimret i skuggorna!
In mot näsan använde jag den vita skimmerskuggan från H&M men den var verkligen värdelös. Köp inte den! Då är Shimmer från Makeupcosmetics tusenfalt mer värd och dessutom billigare. Avslutningsvis blev det lite Magic Copper under brynet. Som eyeliner är det Revolver från Urban Decay längs övre fransraden och så har jag svart mascara, Maybelline Define-a-Lash volyme. Hoppas ni gillade den här ganska neutrala looken. Det kommer kanske mer ikväll om jag sminkar mig innan jag träffar min kompis och tar ett glas vin. Vi får se.
Till dess, missa inte alla inlägg nedanför detta utan scrolla! ;D

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-10 15:50:37

Utmärkt matchning. Antique ser underbar ut måste genast gå till skåpet och titta om jag har den.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-10 17:05:40

Åh vad du är fin, du ser ut som en prinsessa! eller en alv, eller som en perfekt matchning av opulent cloud. Välj själv, galet vackert är det iaf!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-08-10 18:53:42

http://bynubar.blogspot.com/2009/08/sminkan-loves-nubars-going-green.html ^_^

Postat av: Cilla
Publicerad 2009-08-10 20:13:36

Tack så mycket! Den lila vet ja att jag blandade till själv för att jag saknade en lila eyedust att ha på jobbet. Tror att jag blandade Eyedust Cool, Sassy och Artiqa från Make Up Store. och det där blev resultatet. Men synd bara att ljuset inte var någe vidare när ja fotade. =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-10 21:44:13

Sminkjante! Ja, kolla! Den är jättefin!



Emma! Åh, tack! rodnar



Kajsa! Ja! Visst är det kul!



Cilla! OK! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela