Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan och Emmas favoritnagellack i rosa

Publicerad 2010-10-26 21:31:00 i Sminkan och Emmas favoriter!,

Det är oktober, en månad då färgen rosa verkligen har betydelse i och med rosa bandet och kampen mot bröstcancer. Låt oss uppmärksamma det med ett inlägg där vi visar våra tre favoritlack i rosa.

Sminkans tre favoriter
Jag misstänker att min idé om rosa inte kommer vara helt oomtvistad då mina favoritlack tenderar att vara i gränslandet mot andra färger. Alla fall två av favoriterna. Låt oss ta en titt på den första:

OPI Kinky in Helsinkki.
Det här är mina favorit i rosa och exakt just nu bär jag det faktiskt på mina naglar tillsammans med en annan favorit (om jag fått lista topp fem) Nubar Petunia Sparkle. De har samma ceriserosa färg som slår mot lila.  Jag älskar det här! Det är så 80-tal! Jag minns min knallblå fuskpälsjacka som jag hade en cerise halsduk till och så cerisefärgade kängor och trasiga, smala jeans. Det här är en underbart skarp färg som inte ber om ursäkt. Dessutom har det här lacket, som är av den gamla goda formulan före B3F-tiden en perfekt formula och en alldeles speciell lite glasaktig kvalitet. Den är populär hos både mig och min mamma och vi får båda alltid massor av komplimanger för våra naglar när vi bär den. Idag har flera kollegor kommit fram och tagit tag i mina händer och beundrat lacket.

Och här ser ni en dålig bild på de senaste dagarnas manikyr tagen med min lilla kompaktkamera medan det var dagsljus. Fint va? Kinky in Helsinkki och Petunia Sparkle!

Nummer två på listan är det här lacket:

OPI Koala Bear-y
Ett rosarött lack i den vackraste sommafärg som någonsin skapats. Det har en underbar nyans som passar mig så perfekt. Precis som med Kinky in Helsinkki så väcker det uppmärksamhet men det är mer feminint och mjukt i sin framtoning. Det är ett krämlack med underbara egenskaper och har ni det inte så måste ni nästan skaffa det. Det är ett sådant lack jag tar fram i nödsituationer då man snabbt ska fixa en manikyr men också en färg som får komma fram till fester och högtider som bröllop eller midsommarfiranden. Ni vet vad jag menar.

Det tredje lacket är nytt. Jag har bara haft det några veckor faktiskt.
Zoya Gloria.
Ett gnistrande foil-lack med utmärkta egenskaper och ett skimmer som är absolut helt hänförande. Lite busigare i och med att det glittrar, lite ungdomligare kanske, men fortfarande ett lack jag trivs i och ett lack som klär mina händer och som syns.

Det var mina tre favoriter. Eftersom jag börjar det här inlägget och alltså inte vet vad Emma ska välja så måste jag säga att jag är väldigt nyfiken! Det ska bli roligt att se hennes tre val. När vi valde röda och lila lack hade vi en hel del gemensamma favoriter som vi diskuterade men nu kan jag tänka mig att det blir större skillnader på våra val. Och så hoppas jag så klart att ni ska berätta om era rosa favoritlack i kommentarerna eller kanske länka oss till ett inlägg i era bloggar där ni visar upp favoriterna?


Emmas tre favoriter


Calender Girl

När jag tänker på vackra rosa lack så är Calender Girl alltid det första lacket som dyker upp i mitt huvud! Det här lacket kom för några år sedan i OPIs sommarkollektion Retro Fun in the Sun, en väldigt trevlig kollektion, bortsett från att lacken är superskira. Att måla naglarna med Calender Girl är lite som att måla naglarna med hallonsaft, det kräver således minst 4-5 lager för att se vettigt ut. Men jag tycker det är värt det, för det är ett underbart djup i färgen och dessutom brukar det här lacket hålla superbra på mig när det väl är på plats. Funkar ganska bra till layering för övrigt, på bilden har jag lagt det på ett rosa från Creative Nail design.

Nubar Spinx Purple

Namnet till trots är detta lack rosa. En mycket vacker färg med härligt skimmer och utan tvekan det lack bland mina rosa favoriter som har bästa kvalitet. Täcker med 2 lager och formlan är verkligen Nubar när de är som bäst, need I say more?

Zoya Gilda

Väldigt vacker glittrig rosa, eller storskimrigt, eller kanske foil beroende på hur man ser det. Riktigt bra formula för att vara ett glitterlack, täcker med tre lager tror jag, även om Sphinx Purple är klart bättre. Gilda är dock en himla härlig rosa och det gnistrar så underbart om lack med den här formulan tycker jag, klart värdigt att visas upp under rosa oktober.

Det var våra favoriter det. Lackar ni rosa i oktober? och i så fall, vilken är din rosa favorit?


Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-10-26 21:56:33

Så fina nagellack! Just idag har jag faktiskt lagt på lila pga onsdagens "Bär något lila"-kampanj men fina rosa för oktober är (alla är OPI):

Princesses Rule - ljusrosa med silverskimmer

Wing it- som visserligen skimrar i en del andra färger men mest är ett fuchsiarosa skimmer

Senorita Rosalita - mörkrosa med guldskimmer



Hmhm, jag har ju en viss tendens att gå på skimmerlack :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-26 22:08:26

Vikab: Härliga tipsa! seniorita Roselita har jag varit sugen på rätt länge faktiskt. har med en passion för skimmer;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-26 22:11:23

Älskar OPI Kinky in Helsinki!

Namnet, färgen, allt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-10-27 07:19:49

Vilka snyggingar ni valt ut! Kinky in Helsinki och Gilda vill jag gärna köpa när jag får råd :)



Några egna rosa favoriter är China Glaze Tickle my Triangle, Nubar Petunia Sparkle, Artdeco Sparkling Pink och Zoya Nova :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-27 14:19:59

Många fina lack här! Kinky In Helsinki har stått på min önskelista länge. Tror jag ska lista mina rosa favoriter till helgen, om jag hinner. :-)

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-27 15:18:24

Finfina lack!

Jag bär också lila idag (LA Girls Metal - Millenium) men mina rosa favoriter är iaf:

Zoya - Alegra

OPI - Wing It

sedan lika mellan ChG - Strawberry Fields och Zoya - Reece! ;)

Postat av: Emma
Publicerad 2010-10-27 18:09:53

Jättefina nagellack! Är inte så jätte förtjust i rosa nagellack, men Kinky in Helsinki är så snygg!

Tänkte bara fråga, när man ska checka ut från 8ty8, vad ska man välja för frakt för att få det billigast? Jag testade alla, men ingen fraktkostnad dök upp.. =( Brukar handla från Transdesign, men dom har ju nästan inga lack från ChG julkollektion.. =(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-27 18:26:56

Sanna! Så är det!



Zizzie! Ja, det finns en del riktigt fina rosa!



Nailtastic! Ja, gör det! Det vore så roligt!



Andrea! Alegra har jag men jag föll inte så för det, även om det är snyggt.



Emma! frakten lägger de på i efterhand. 18 dollar för sex fullstora lack.

Postat av: Emma
Publicerad 2010-10-27 21:07:14

Ska man välja något speciellt vid utcheckningen eller kan man ta vilken international shipping som helst? Eller ska man skriva i kommentarsfältet att man vill ha frakt för 18 dollar?

Förlåt för alla frågor. =)

Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-10-27 21:32:57

Hej vilken härlig rosa kavalkad jag älskar rosa lack. Gilda är en favvo hos mig med

Jag blir alltid vid gott mod i rosa lack ha detbra Åsa-li

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-27 21:53:04

Himla tjusiga lack, allihopa!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-10-28 05:57:05

Härligt! batman kurrar också extra mycket vid åsynen av dessa. KiH är något så 80-talsaerobictjusigt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela