Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Sphinx Purple

Publicerad 2010-03-29 15:01:43 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Måndag idag och det brukar ju betyda boktema. Dessvärre har jag varit sjuk hela föregående vecka och då jag inte har velat smitta mina penslar med maginfliuensa får boktemat stå tillbaka denna måndag. Förhoppningsvis är vi tillbaka med nya friska tag nästa vecka.

 

Här kommer istället ett av lacken från Nubars Cleopatra-kollektion. Sminkan har ju visat flera av lacken eftersom hon har fått hela kollektionen och även jag brukar då få ta del av de små läckerbitarna. Här kommer alltså Sphinx Purple, ett otroligt karamelligt fint lack, som namnet till trots är väldigt rosa. Färgen framträder dock som aningens mer lila i vissa ljus än vad som framgår på mina bilder, men det är fortfarande klart rosa, om än med en lila ton. Mystiskt namn på det här lacket alltså, men bortsett från det så har jag ingenting att klaga på. Det är ett trevligt lack att måla med, det täcker bra och det skimrar alldeles ljuvligt på naglarna. Dessutom så tycker jag att det är ett trevligt pre-påsk lack, eller vad säger ni? Färgen får mig att tänka på knallrosa påskfjädrar och det är ju väldigt säsongsenligt.

Två lager av Sphinx Purple ser ni på mina naglar här. Jag har dessutom två lager av Sally Hansen Age Correct No Chip Base + Top Coat, ett toppenbra underlack och ett lager av Poshes snabbtorkande överlack. Och ja det var så sant, ringfingernageln målade jag med ett lager av Tiara för att få en lite påskblingig effekt. Det hade nog varit snyggare med blommor, men men, det är så dags nu… De två översta bilderna är förresten tagna i tämligen solfri utomhusbelysning medan den tredje är fotad inomhus.

Kommentarer

Postat av: Nailtasticic
Publicerad 2010-03-29 18:24:59

Väldigt fint skimmer. Måste, måste, måste köpa Tiara. Mitt begär blir större varje gång jag ser det. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-29 18:30:26

Shit, vad snyggt det var! Jag blir alldeles stum! Varför fick du inte ett av de mörklila krämlacken istället... ;D

Verkligen en underbar färg och härligt skimmer!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-29 19:16:00

Hmm, not my cup of thé men på dina naglar ser den fint ut;))

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-29 22:07:46

Nailtastic: Ja visst är det:) Haha, ja den är fin...



Sminkan: Jaså du nu passar det va? Jag vet minsann en som frynte på näsan när jag sa att det var rosa:P



Aila: Ja, man tycker ju olika. jag tycker det är en härlig rosa!

Postat av: badis
Publicerad 2010-03-29 22:38:20

Alltså här snackar vi lackporr! VILL HA!!!!!!!!!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-29 22:51:41

Jäklar vilken härlig färg alltså! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-30 08:02:55

badis: Haha, du är rolig du:)



Zizzie: ja, det är otroligt fint. Jag förstår att det tilltalar dig:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-30 13:37:13

sv: Ja jag blev inspirerad här och målade glitter på ringfingrarna! På ett finger har man kanske ork att ta bort det sen tänkte jag efter att ha slitit och svurit i en timme för att få bort mitt Zoya-glitterlack från fingrarna häromkvällen ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-30 14:47:21

Zizzie: Så brukar jag med tänka. Det är så eländigt att ta bort glitter på 10 naglar, men en är ju okej:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela