Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Kinky in Helsinki

Publicerad 2008-09-07 19:48:58 i Naglar i rosa,


OPI-lacket Kinky in Helsinki ville jag först och främst ha för namnet, men det är en överraskande snygg rosa också. Fuchsia med rödlila glans. Väldigt 80-tal!

Det är som alla gamla OPI-lack enormt lätt att lacka med, bra pensel (Ack, varför har de pro-wide nu? Den gamla var ju så braaaaaa...) och bra torktid. Det är högglansigt även utan överlack. På bilderna är det tre lager lack och inget överlack. Perfekt! Man kan inte misslyckas när man använder så hä bra lack. Det bara lägger sig över nageln som genom ren magi!


Det är en fantastisk färg. Den har djup och påminner lite om vissa China Glaze som också få en tjock, lite glaslik eller keramikglasyrliknande yta. Skimret är enastående. Dagrarna i det tydliga. Den är alltså fuchsiafärgad men slår i knallrosa och även i lilarött. Att färgen känns lite omodern, för det gör den, spelar mig ingen roll. Det är så läckert!

Vaför man slutat göra den förstår jag inte. Den borde leva kvar för alla oss som dels skrattar åt namnet och dels älskar att ha blixtrande tokrosa naglar! Den lyckas vara rosa utan att bli söt dessutom, något jag uppskattar. Var är min gamla långhårig fuskpäls i blått? Jag vill ha galet 80-tal och disco hela natten! Jag vill vara Kinky in Helsinki all night long! Nej, kanske inte förresten... Jag tar tillbaka det där. Men färgen gör en lite smågalen!

För att matta ner den tokrosa så jag kan vara lite mer samlad och inte börja blanda spännande drinkar och spela Tainted Love på högsta volym så slet jag fram Konads stämpelplattor och gjorde någons slags virveldesign. Det här är min nya favoritstämpel, jag har haft den förut över guld. Kanske var den bättre över guld.

Mja, jag vet inte... Det är i alla fall dagens naglar. Kinky in Helsinki och konadsstämplar.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-07 19:59:15

Åh de va 80-tals vibbar det, tänker på benvärmare och gympingdräkt :D Men så fin färg, man blir glad!! Dekorationerna är ljuvligt vackra!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-07 20:17:27

Men åh, det här var ju jätteläckert! Både med och utan stämplar... Var har du köpt det? Stämpelmönstret var förresten riktigt fint! Jag vill också ha konad!

Postat av: Lotten
Publicerad 2008-09-07 20:24:05

Supersnyggt! Hälsningar från Kinky Helsinki:)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-07 20:30:57

Alla vatianterna var superfina!

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-07 20:43:36

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH! Jah har inga ord: namnet, färgen!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-07 21:10:04

Visst gör namnet att man bara måste ha lacket! Stämplarna är bara sååå snygga!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-07 21:37:29

Linda! Usch, nu fick jag en bild av Susanne Lanefeldt i huvudet. hon är inte Kinky in Helsinki. ;D



Emma! Ebay! :D



Lotten! Åh, jag vill också vara i Helsinfors! i alla fall en weekend! Jag har tusen saker jag behöver köpa i Finland, allt från tjärpastiller och lakrits till stövlar...



ItM! Ja, det tycker jag med!



Badis! :D



C-N! Älskar namnet! Bästa ever på ett lack!

Postat av: Lotten
Publicerad 2008-09-07 21:43:28

Hojta till om du vill att jag skickar nåt, stövlar kan vara svårt, dock!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-07 21:43:41

Ruskigt snyggt lack och ruskigt snygga naglar! De ser helt perfekta ut! Jag är avundsjuk. :O



Men alltså... den där stämpeln var grym! Vilken platta sitter den på? Helt fenomenalt, speciellt över det guldiga om jag får säga så. Jag är kär! Kär! Visst är det It's my turn förresten? Det guldiga alltså.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-07 21:47:09

Chaosophia! Visst är det överraskande snyggt! Jag gillar KiH! Stämplen sitter på en platta som även har en del blomotiv... Ska jag kolla upp det? Okej... M51! Ja, över guldet blev det mer kontrast, och självklart är det It's my turn!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-07 21:49:08

Lotten! Oj, jag såg dig inte först, jag var för snabb! Tack för erbjudandet! Men jag ska inte besvära dig så. Har släkten på pappas sida kvar i Finland. Men visst saknar man vissa saker. Karnevalkexen till exempel... Mmmm!

Postat av: Lotten
Publicerad 2008-09-07 21:53:32

Visst är dem! Och laktris och allt annat smaskigt...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-07 22:03:31

Jag misstänkte det...

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-07 22:43:41

Oh vilken fin färg! En sådan färg som enbart gör sig till rätta på långa fina naglar, mumma!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-07 22:46:51

Är det någon större skillnad på detta och Strawberry fields måntro?

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-09-07 22:56:24

Såå snyggt!!! Ville ha det så fort det kom ut ...för länge sen..skrev ett blogg inlägg då..men äger det fortfarande inte...buhuuää

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-07 22:59:34

Yay! Älskar kinky in helsinki!

men det vet du ju redan;)

Gillar verkligen konadstämpln över hologuldet!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-07 23:34:23

Underbar rosa färg!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-08 02:14:21

Tur för mig att jag tror jag beställt hem IMT redan, för annars hade jag varit grymt lockad nu! :D

Och tack för att du kollade upp! M51 är ett måste med andra ord, jag blev kär i den stämpeln!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-08 06:01:04

Lotten! Det är nog godiset jag saknar mest... Usch, sluta innan jag tar dig på orden och ber dig skicka kex och lakrits i massor! Jag vet inte när jag ska till Finland nästa gång. Fick plötslig och akut längtan!



Emma! det är ju så det blir med dessa lack. Och så får man betala nästan lika mycket som på Kicks för dem med frakten...



Kajsa! Jag vet inte om det är någon likhet/skillnad mellan detta och Strawberry Fields. Just rosa har jag rätt lite av, även om den samlingen också växer. Be någon av de stora nagelbloggerskorna att göra en jämförelse! Det vore kul att se!



Goddess! Det är ett hätigt lack! Och det kostar inte riktigt som ett OPI på Kicks ens om man köper det fån Ebay!



Sanna! Klart jag visste! Och vi har nog samma skäl att vilj äga det! ;D

Ja, det blev bättre över guldet fö det är mer kontrast. Men jag ska inte lacka om och om och om hela tiden. Nu får jag vara nöjd med KiH och Konad!



Linda! Ja! Håller med!



Chaosophia! Jag gillar också den stämpeln! Lätthanterlig dessutom!







Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-09-08 07:23:55

Bättre över guld absolut. Den rosa gjorde sig bättre utan virvlar tycker jag

Postat av: derwent
Publicerad 2008-09-08 07:59:36

Läckert!! jag har röda naglar med precis samma stämpel i vitt på mina naglar nu, men den med guld och svart är ju toksnygg :)

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-08 10:52:50

Alltså jag kommer inte över det här lacket. På vilket vis fick du det, ebayade du eller hur? Det finns ingen negativ aspekt i det what so ever, dreglar som en rabiessmittad här.



Psst. Säg din favvolakrits så ser jag till att en påse startar sin färd idag till Svealand. Jag ska till posten idag så det går så smidigt så!

Postat av: Jean
Publicerad 2008-09-08 12:52:44





Vad väldigt vackert det var med svart mönster på guldiga naglar!



MVH

Jean

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-08 13:02:50

Mjaha..jag som var så säker på att jag sett dig i Strawberry fields innan, fel av mig :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-08 15:57:49

Lovely! Det är SÅ läckert 80-tal! Me love! Har också tänkt köpa det för namnets skull... nej, nu får jag lyssna på original-Tainted love och lugna ner mig lite. Snygga virvlar, me like! De förändrar lackets karaktär helt!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-08 15:58:15

...och jösses, vilka NNS-ade naglar! Oh yes, mhmm-m!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-08 17:26:19

Kajalen! Ja, jag håller med!



Derwent! Jag lekte med tanken rött/vitt idag, men har inte kommit igång med det än. Och nu kom ju CC...



Badis! Äh, raring... Kanske jag PM:ar dig då...



Jean! Ja, verkligen!



Kajsa! One Inch Nails hade den färgen för lite sedan, tror jag!



RQ! Visst förändrades det! Helt otroligt egentligen. Det upplevs inte ens som rosa längre! Det blev rödlila med stämplarna på!

Och ja, NNS regerar!! Kommer aldrig sluta med det!



Postat av: Sara
Publicerad 2008-09-09 09:02:50

Jag älskar KIH och jag älskar Konad - så how can you go wrong med den kombinationen? Det där var verkligen galet snyggt!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-09 13:20:41

Kom att tänka på nåt... eftersom du inte gillar nya penslarna hos OPI... kan man inte rengöra en gammal från någon tom gammal flaska (om du har en...) och byta ut den mot en som har pro-wide pensel? Bara skruvgängen passar borde det väl funka, eller? Bara en liten stilla fundering...;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-09 18:52:17

Sara! Visst är det!



Marina! Jo, om jag hade gamla penslar så skulle jag göra det! Men jag har aldrig gjort slut på ett helt OPI...

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-09 21:38:22

Hmm, då är det ju värre förståss...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-10 06:15:39

Marina! Men det är ju bra också, att nagellacken inte tar slut så fort. Då blir ju varje flaska en investering för livet! :D

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-10 23:03:57

Tänkte inte på det..;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 06:23:04

Marina! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela