Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa lördag, rosa naglar – Av Emma

Publicerad 2008-10-28 20:22:18 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Min säsong för rosa naglar är på sommaren, säsongen är alltså för länge sen passerad. Men i oktober får de rosa naglarna, och för all del också det rosa sminket en renässans, i och med att det är rosa bandet-månaden.

I lördags var det ju rosa lördag och eftersom jag gillar att matcha, inte bara med kläder och accessoarer utan också med högtider, så valde jag att ha rosa naglar då jag skulle på stan med min mamma. Det här är alltså en ganska försenad manikyr, men jag skyller det på att jag har varit förkyld, jag borde ha stannat hemma i lördags i stället för att ranta på stan med mamsen.


Min samling av rosa lack är väldigt begränsad, rosa bandet-rosa var därför inget alternativ utan det fick bli en mörkare rosa. Jag målade först två lager av Creatives rosa färg Gotcha, men då jag inte blev nöjd med den färgen valde jag att göra lite layering med OPIs Calender Girl från sommarens retrokollektion. Jag vet att många stör sig på att detta lack är så skirt, men jag älskar verkligen färgen, så jag förlåter det alla dess mindre bra egenskaper, då det helt enkelt är värt det extra jobbet enligt mig. Calender girl har figurerat tidigare här på bloggen, då Sminkan också har ett exemplar av detta lack.


Här har jag målat två lager med Calender Girl, då det första lagret bara gjorde att det såg ut som om jag hade doppat naglarna i hallonsaft. Just då förbannade jag mig själv för att jag satt och målade fyralagersmanikyrer, men jag blev faktiskt nöjd med resultatet till slut, så jag har slutat sura för det. Calender girl kräver förresten fyra lager lack även på egen hand för att bli någorlunda täckande. Jag ska även lägga till att jag hade två lager Orly bonder under färglacken och ett lager China Glaze Fast Forward ovanpå, alltså sju lager lack allt som allt, det är rätt mycket. Creative lacket var tyvärr rätt segtorkat, så ni kan eventuellt se att det är små märken i mitt lack. Nåja, det syns inte så mkt, och det syns betydligt mindre på ett lack som innehåller skimmer som detta, hade det varit ett krämlack hade det sett hemskt ut, men nu, rätt okej.


Jag tycker att slutresultatet blev riktigt snyggt och kul faktiskt! Det blev nog något ljusare att lägga Gotcha underst istället för att bara måla med Calender girl. Hur som helst så är det riktigt lysrosa, lite av en färgpepp för oss förkylda faktiskt!
     

Vad säger ni, har ni speciella lack ni använder speciella årstider eller är alla nagellack året runt lack för er?

Kommentarer

Postat av: Mattias
Publicerad 2008-10-29 04:35:30

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-29 09:17:33

Så perfekt snyggt! Gillar! Har själv också en rödrosa som jag nog kommer att använda året om, OPIs a rose at dawn, broke by noon.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-29 09:26:28

Alltså, den färgen är verkligen snygg. Alltså Calendar Girl. Jag kommer aldrig göra mig av med flaskan... Men den är jobbig med alla lager. Det kommer man ifrån.

Jag vägrar ha årstider som styr nagellacksfärger, men lite blir det nog ändå så. Vissa färger blir man mer sugen på när solen skiner. I mina ögon är dock alla nagellack solskenskrävande för att visa upp sin bästa sida!



Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-10-29 09:26:51

Sminkan, kan inte du ta en bild på ALLA dina nagellck tillsammans så att vi får se hur många du har:) För du verkar ha VÄÄÄLDIGT många!

Ha det bra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-29 10:08:51

Mimmi! Det är ju Emmas naglar och nagellack du tittar på nu! ;D



Emma, måste säga en sak till. Jädrar, vad långa naglar du har igen! Vi bröt ju naglarna samidigt och dina är ju en mil långa nu! Avundsjuk!!!!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-29 10:29:51

Oooh, riktigt snygg kombo du fick till där! Visst är det jobbigt med så många lager, men det är ju ACK så härligt när det är värt det iaf :)



Har inte så många lack, så för mig är det nog inte så säsongsbundet. Eller iofs, blir sugen på att köpa mörkare lack nu till hösten... Så lite annorlunda kanske det blir. Är sällan sugen på skira rosa lack till hösten har jag märkt, då behöver jag MASSA färg för att bli lite uppiggad också :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-29 10:37:29

Som vanligt när det gäller rosa så kan jag inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte. SÅ jag bestämmer mig för att inte bestämma mig.



Jag styrs inte av årstider utan låter humöret avgöra. Fast det blir nog lite mörkare lack när det är mörkt ute.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-29 10:44:20

Badis: Ja det är verkligen en underbar färg, och de måste ju få komma ut och leka ibland fast det är fel säsong:)



Sminkan: Jag vet, den är underbar. Och visst jag håller med dig, det är jobbigt att sitta och måla fyra lager. Jag hade hoppats att jag skulle klara mig med tre lager när jag körde layering, men nej, hallonsaft som sagt... Men samtidigt är det verkligen värt det, så för mig är retro fun en fantastisk kollektion, om än lite krävande.



Mimmi: Hihi, som sagt mina naglar här, men visst har Sminkan många lack, hennes nagellackshög skulle nog bli respektingivande... Min nagellackshög växer också stadigt, målet är 100 före årsskiftet;)



Sminkan: Hehe, en mil är väl att hugga i, men de har faktiskt växt ut riktigt fort! Det är nog för att jag dricker så mkt mjölk;) Skämt åsido så mår mina naglar väldigt bra just nu, jag har börjat använda diskhandskar när jag håller på och blaskar i vatten och det gör mils skillnad! Nagellacket håller också så mkt bättre, så kör du inte redan med det så tycker jag att det är värt att prova.



Sofia: Precis så känner jag också! det är ju inte så att jag har låst in alla ljusa lack i ett skåp och förseglat låset:) Men jag känner liksom inget sug efter ljusa klara färger just nu. Ett eller annat nudelack kan få komma ut och leka, men that's it...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-29 10:47:02

Sminkjante: Jag är inte heller särskilt rosa av mig, men vissa vinner helt klart mitt hjärta och detta är ett av dem. Precis, man känner ett sug efter mörkt nu, även om jag självklart inte bestämmer att från och med första september så är det inlåsning för klara och pasteller;) Mina val styrs ändå av årstiderna och modet, så jag behöver inte säga till mig själv det:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-29 11:51:30

Hehe, jag har diskndskar. Fyra par. Kommer aldrig på att stoppa händerna i dem...

De flesta av mina naglar har växt ut, de är rätt bra, men originalbrottsnageln ha brutits en gång till och sen fick jag en spricka på diagonalen i en tumnagel, aj, och sen flisades andra tummen upp i kanten och fick klippas ner. Skit. Men som sagt, resten av naglarna är glada och riktigt långa. Hoppas det håller i sig. Just nu ser de extra långa ut för jag har Play 'til Midnight på dem!



Du, jag vet inte om du tänkt beställa Sheer your Toys? Jag gilar den inte så där jättemycket. Den är inte alls så läcker som jag hade hoppats. Först gillade jag den, men sen blev den för grå. Så du vet. Glamour Game är mer min melodi! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-29 12:39:09

Mina diskhandskar är fina:) De är svarta med röda band, sammet högst upp och fejkstenar, så det är lite kul att använda dem:) Och de har förbättrat mina nagellacks hållbarhet radikalt. fast du målar ju om så ofta, så det är väl knappast ett problem för dig:)



Nja, jag vet inte. hade tänkt det först, men säger du så kanske jag kniper ett till rött ist. Fast jag gillar ju gråa naglar iofs. Glamour game blir det iaf inte, hellre ett extra rött!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-29 13:52:59

Emma! Du är stööööörd! Ett rött till? Inte GG? Jag blir helt chockad! Men som sagt, rött är nog bättre än det här grå...Eller så är det bara mitt sjuka humör som gör att jag inte gillar det. Kan kännas annorlunda nästa gång jag har det.



Mina diskhandskar är gula. Och fula. Men jag tvivlar på att snygga hjälper för att jag ska komma ihåg dem...

Postat av: RM
Publicerad 2008-10-29 17:52:17

Härlig färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-29 19:17:35

Haha, bestäm dig! Igår var jag bäst idag är jag störd, hur vill du ha det egentligen? Jag gillar röda skimmerlack! Förresten ska inte du säga ngt som sitter på hel zoya vibe- och pulsekollektionen... Jag ska kolla på lite andra swatcher innan jag bestämmer mig...



Gula diskahandskar är fula ja. jag har också såna, men de använder jag när jag städar badrummet...



RM: tack, det tycker jag också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-30 08:24:51

Du är bäst! Så klart!

Sheer your Toys kommer snart, men vi sparar den lite. Vill att alla ska se din snygga sminkning!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-30 14:23:02

haha, vilken tur att du bestämde dig för det! Det låter bra...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela