Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Retro Diva - sammanfattning

Publicerad 2010-11-21 08:18:00 i Nagellack - kollektioner,

Det här är ännu en sammanfattning av en China Glaze kollektion. En sammanfattning som borde gjorts för länge sedan men som dragit ut på tiden något otroligt. Det är Retro Diva, höstkollektionen 2009, som kommer här. Sista lacket till den här sammanfattningen snabbswatchades igår för jag hade inte fotat det någon enda gång jag burit det. Den här kollektionen har jag köpt på mig successivt. Det började med några få, Stroll, Let's Groove och Short&Sassy tror jag, men jag kan minnas fel. Sen har jag köpt på mig fler och fler och fler och i våras insåg jag att det här är en kollektion där jag måste ha alla lack oavsett färg. Alla har ett fantastiskt glow i sig och är förhållandevis lättlackade. Enligt mig är Cords, Let's Groove, Stella, Short&Sassy, Skate Night och Drive in samt Free Love nödvändiga. Och kanske Stroll. Vilka av dem har ni och vilka gillar ni bäst? 

Cords

Stroll

Let's Groove

Stella

Skate Night

Thunderbird

Short&Sassy

Drive in

Street Racing

Free Love

Cruisin'

Far Out

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-11-21 09:31:07

Alltså det finns hur många snyggingar som helst i den här kollektionen! Jag har Stroll men vill ha så många fler :)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-11-21 10:04:00

Jag har inte ett enda lack från just den här kollektionen. Precis när den kom kände jag mig inte så lockad av den men nu handlar det mer om att jag inte vet vart jag ska börja, för det är lite som du säger - man vill nästan ha allihopa. Så jag skulle vilja dra iväg en beställning, men vet inte riktigt vilka av dem jag ska välja bort? Crusin' är väl den som passar mina färger sämst, men även den ser ju fasligt snygg ut.

Postat av: Tess
Publicerad 2010-11-21 10:06:37

Jag har lets groove, och jag älskar verkligen det lacket. Underbar färg!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-11-21 10:08:47

... efter att ha kollat igenom dina bilder en gång till tror jag att det är fyra som står högst på min lista: Cords, Free Love, Let's Groove samt Short and Sassy. Kanske även Street Racing och Stroll...

Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-11-21 10:43:36

Hej jag älskar också denna kollektion. Jag har Stroll, Stella,lets grove,short and sassy,thunderbird. Mina favoriter är Stella och Short and Sassy dom två är med på min top tio lista. det är två säkra kort i lack sammanhang gör mig alltid nöjd. ha det bra Åsa-li

Postat av: Annie
Publicerad 2010-11-21 11:22:30

Ohh vad fina de är!! Jag har vill ha allihopa tror jag... Kanske ska önska mig några i julklapp... :D

Postat av: Fia
Publicerad 2010-11-21 12:09:48

För mig är Thunderbird, Stroll, Let´s Groove och Short & Sassy favoriterna. :D

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-21 14:27:46

Jag tycker att nästan alla lack i kollektionen är jättefina! Har bara Stella och Free Love men har inte lackat med Stella ännu. Free Love tycker jag är det vackraste orange lacket jag sett, det är verkligen superfint! Nu blir jag sugen på fler ur Retro Diva, åtminstone Let´s Groove, Skate Night och Short & Sassy vill jag ha!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-11-21 14:48:21

Jag avstod från denna kollektion när den kom förra året men nu börjar jag ångra mig lite måste jag säga. Det finns några lack här som jag nog måste klcika hem.... Let´s Grove, Stella och Cords i alla fall och jag undrar om inte Stroll också få hänga med på ett hörn.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-21 15:28:14

Zizzie! Den har helt klart växt med tiden och nu gillar jag alla lacken!



Makeupoholic! Jag var också tveksam när de kom men nu är det min favoritkollektion. Du gör bra val om du tar dem du listar!



Tess! Det vackraste av alla lila!



Åsa-Li! Ja, båda de lacken är enastående!



Annie! De är verkligen helt fantastiska!



Fia! Thunderbird är inte dum... Ja, det är en kollektion med mycket för den inre vampen att frossa i!



Maja! Ja, jag håller med, Free Love är det finaste orangefärgade lacket!



Lina! Jag förstår inte varför vi alla var så kallsinta till den när den kom? Nu är den ju hur fantastiskt fin som helst. Vi måste haft gemensamma vansinnessymptom i hela lackvärlden.



Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-21 15:39:47

Vad härligt med en sammanfattning av de fina retro diva lacken! Det är verkligen en toppenkollektion och precis som du säger har lacken fantastisk glow:)

Postat av: Josäfin :>
Publicerad 2010-11-21 16:24:04

Grymt snygg blogg :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-22 18:55:19

Emma! Det är definitivt en kollektion väl värd att ägas i sin helhet!



Josäfin! Tack!

Postat av: Moa
Publicerad 2010-11-22 19:30:13

Har bara Let's groove men vill ha skate night och free love

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-22 21:07:23

Moa! Let's Groove är min favorit i lila!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela