Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Cords

Publicerad 2010-05-25 21:29:35 i Naglar i brunt,greige,beige,


När China Glaze släppte sin Retro Diva-kollektion gäspade jag bara lite och tänkte nej, nej, inget nytt och inget för mig. Sen gick det ett tag och jag köpte Stroll, Short&Sassy och Let's Groove. Mycket för att Emma höll på och beställde och jag började kolla lite mer på kollektionen. Jag älskade de lack jag köpte, det är så fint glow i dem, och efter att ha hört Emma prata om Thunderbird tänkte jag att okej, den med, jag köper den. Då jag lade den i korgen så kunde jag inte låta bli att titta lite på Cords. Varför hade jag aldrig gjort det innan? Ingen aning. Det blev hur som helst ett impulsköp av den och jag ångrar inte det en sekund!

Cords balanserar mellan brons och tenn. Det är en underbar, metallgråbrun som inte kan ettiketeras särskilt enkelt. Jag bara älskar den! Färgen! Skimret! Allt!

Det finns en nackdel och det är att den är lite som China Glaze tidigaste big3free-lack. Den är rinnig och droppig. Man sitter och målar och tror man har kontroll och så plötsligt kommer en droppe från ingenstans och man får för mycket lack på penseln. Med lite koll klarar man så klart det och lacket är värt det.

Det här är min nya favorit! Den glider in perfekt i min "Eartward-Suede Creme-You don't know Jaques"-klubb och ger mig något nytt. Prize Winning Mare från Rodeo Diva har vissa gemensamma drag med det här men är betydligt mer bronsigt. Det här är inte brunt och inte brons men heller inte grått. Cords är helt enkelt unikt och underbart och vackert och fantastiskt!

Grått med guld i. Som min lilla skitunge till katts päls! Ser ni hur perfekt vi matchar! Nu vill jag ha en ögonskugga i den här färgen också för det är så vackert!


Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-05-25 23:06:22

Riktigt fint! Jag har än så länge inte köpt nåt lack från Retro Diva-kollektionen, men är bra sugen...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-25 23:27:05

Ser jättesnyggt ut! Bonuspoäng för kattmatchning tycker jag! ;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-26 10:00:04

Galet snyggt! jag vill också gärna ha lack, katt och skugga i den färgen =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-26 11:33:33

Det här är faktiskt ett riktigt snyggt lack! Lite som de lerfärgade gråbruna fast med skimmer, och det vet vi ju att allt blir bättre med skimmer;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-26 17:40:00

Makeupoholic! Ja, den kollektionen växer faktiskt i mina ögon. Börjar bli sugen på fler...



Zizzie! Haha, ja, jag tycker också det är bonuspoäng för det!



Kerstin! En perfekt färg! :D



Emma! Ja, det är alla fall inte sämre med skimmer. :D

Postat av: bella
Publicerad 2010-05-26 18:16:16

Denna färge är EXAKT en sån jag länge letat efter!!

Fast matt...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-26 18:37:44

Vet du vad, jag gjorde en igår:P

jättefint lack också:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-26 19:48:04

Jag älskar också Cords, håller med om att färgen är unik! Retro Diva är faktiskt en av mina favoritkollektioner överhuvudtaget.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-05-26 20:12:17

Cords er min absolutte favoritt. Den er rocka uten å være depressivt svart. Lagt merke til at fyrene elsker den?



Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-26 20:26:28

Bella! Bara att ta ett tag med det matta överlacket! :D



Sanna! Är det sant! Vad kul! Och spännande!



Nailtastic! Ja, det är en fantastisk kollektion. Funderar på något av de brända orangetonade nu. Är sugen faktiskt...



Sexy Sadie! nej, jag har inte märkt någon effekt på männen jag möter. ingen har sagt något faktiskt. Men de säger sällan något alls om mina naglar.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-26 21:35:31

Väldigt stilfull nyans måste jag säga...

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-05-26 22:08:17

Vel, de våger antageligvis ikke.



Den fungerer fjell med matte about you fra essie også. Hardcore.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-26 22:11:09

Linda! Den är helt underbar!



Sexy Sadie! Ja, de är väl blyga, gossarna. :D

Jag kan tänka mig att den blir fin som matt också. Kanske testar någon dag.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-27 09:37:47

Ja:D Det skulle vara en överraskning, men det var ett sådant sammanträffande att du skrev så just nu, så jag kunde inte hålla mej. haha:P

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-27 16:24:02

Underbart! Detta har jag också helt missat. Det åker upp på min "måste ha lista"

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-27 17:33:35

Sanna! Jippie!!



Sminkjante! Ja, det är så himla snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela