Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Let's Groove

Publicerad 2010-10-17 10:08:43 i Naglar i lila,


Världens vackraste lila: Let's Groove från China Glaze!

Här ser ni några detaljer av det, först i sol sedan i skugga.

Perfektion! En mörk, intensiv lila som har röd bas och inte ser svart ut i svagt ljus. Absolut helt perfekt enligt mig!
Jag är ändå rätt svårflirtad vad gäller just lila. Emma vet, hon brukar få mina misslyckade köp, de som inte riktigt lyckades leva upp till förväntningarna. Lila ska vara mustigt och djupt men ändå varmt och gärna skimrande. Och rödbaserat. Mina topp tre är lätta att säga idag, Let's Groove, Stella och Cowgirl Up. Alla från China Glaze. Alla med samma glow och intensitet.


Let's groove kommer från Retro Diva kollektionen, förra årets höstkollektion. Den är en av mina favoritkollektioner just för den läckra glöd lacken har i den. Det set ut som de svartnar mot kantena medan mittpartiet lyser. Okej, mörknar mot kanterna i vissa fall, alla färgerna är ju inte så djupa som den här, men de är alla otroligt läckra.

Här ser ni två lager lack som har utmärkt formula. Formulan på Retro Diva är så sjukt mycket bättre än på Rodeo Diva, höstkollektionen från 2008. Retro Diva-lacken är supersmidiga att lacka med, torkar fort och sköter sig på alla sätt. Bästa kollektionen någonsin om man räknar med det som parameter.
Nedan ser ni tre bilder av lacket tagna i olika ljus så man kan se hur det är i skugga, mulet dagsljus i fönstret och sol på balkongen.




Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-10-17 12:51:59

Zoya Yasmeen och CGh Let´s groove är mina lilafavoriter. Snyggaste ever!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-10-17 13:53:40

Jag älskar det där lacket! Kan aldrig få nog! :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-17 15:50:41

Gud så vackert, helt min stil! Går ju inte att lbi bättre än LIla :p tycker jag iallafall!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-10-17 16:11:50

Supersnyggt! En riktig Sminkanlila. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-17 16:43:18

Håller med dig om att Let's Groove är ett av de vackraste lila lacken som finns. Det är ren och skär perfektion.

Postat av: CC
Publicerad 2010-10-17 18:07:52

Åh vad snyggt! Speciellt i sol..

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-17 18:13:38

Åh ja, älskade Let's Groove <3



Mina andra lila favoriter (just nu) är Stella och Zoyas Mimi :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-17 20:33:59

Det r jättefint! fast så himla rött är det väl inte? jag har för mig att det är neutralt eller åt det blå hållet...?

Postat av: Lina
Publicerad 2010-10-18 00:53:00

Wow vilket otroligt vackert lack!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-18 05:55:34

Aila! Yasmeen är väldigt snygg hon också.



Fia! Samma här!



Honi! den är nog helt perfekt!



Karusell! JA, det är det!



Nailtastic! Ja, den är verkligen nummer ett på listan!



CC! Ja, sol brukar ju vara en fördel för skimmerlack. Det är så vackert skimmer i det här.



Andrea! Jag har aldrig skaffat Mimi. Emma har henne men inte jag. Kanske ska prova henne någon gång...



Emma! Jag upplever den som rödbaserad men kanske kan den vara neutral om det skulle betyda lila mycket rött som blått i den. Men den är inte blå. Blått skimmer dock.



Lina! Ja! Finaste lila i världen!

Postat av: MyyZz
Publicerad 2010-10-18 09:55:47

Ojojoj, den där är ett måste att införskaffa, utan tvekan.



Tjingeling

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-18 10:26:26

Helt underbart lila lack! Älskar mitt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-18 18:37:19

MyyZz! Ja, det måste du! Det är så vackert!



Sanna! Ja, det finns inget snyggare!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-10-19 07:32:45

Håller helt med om Cowgirl Up, de andra har jag inte provat men fy vad vackert det här är. Enastående.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-19 17:35:55

Badis! Finns inget vackrare än detta!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela