Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Kangarooby

Publicerad 2012-08-26 20:09:00 i Naglar i rött,

Jag började morgonen med att säga att det skulle bli en lång, lat söndag. Det var helt sant. Långa, lata söndagar betyder många inlägg också för jag har lite lagom tråkigt. Jag borde läsa en bok eller något men istället har jag läst bloggar, målat naglarna och ja, slappat framför datorn. Det kommer alltså en bokstav till idag. K. Kangarooby är inte nytt, det har varit på bloggen förut för tusen år sedan, men jag tyckte det var dags för lite nya bilder. Fasen, vad mycket bättre jag har blivit! 
Som ni ser är det en mörkröd jelly. Samma sak som med Orly Ignite, man ser VNL och gränsen mellan vit tipp och rosa nagelbädd verkar vara en sorgkant under nageln även om jag så klart inte har skitiga naglar. Det är mindre framträdande på Kangarooby som ju är mörkare, men den finns där. Lacket är vackert körsbärsrött och högglansigt. Jag gillar det trots att jag får den lite skitiga looken för det märks inte så mycket i verkligheten som på bild. Det är en bra formula och missödena är bara den breda penselns fel. Jag lyckas bara med OPI.s pensel om formulan är perfekt (som OPI Germany lacken) annars blir det alltid lite utanför. Jag förstår inte hur de med smalare naglar än jag beter sig när de målar med OPI-lack. 
Visst är det en fantastisk glans i det! Jag tycker det är ett av mina finaste röda jellylack. Även OPI Got the Blues for Red är oerhört vacker så OPI kan verkligen det där med rött och nagellack. Det är faktiskt synd att sådana här godbitar försvinner ur medvetandet på lacksamhället för det är ju absolut tjusigt nog att platsa i någon av höstens kollektioner. Det är ju inte ens så himla längesen som OPI släppte kollektionen Australia. Kan det ha varit våren 2007? Hur som helst, de är för länge sedan bortglömda men jag gillar den här och i ännu högra grad min favorit i rosa, Koala Bear-y. Vilka röda jellylack gillar du och vilka gamla kollektioner önskar du inte vore bortglömda redan? 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-26 20:23:35

Jag vill oxå bli så mycket bättre (fast nu, tack! :) Jag tycker du gör helt rätt som dammar av gamla skönheter. De förtjänar det helt klart!

Svar: Visst gör de! Den här har jag inte sett på läääänge!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-26 20:23:38

Låter ju som att du haft en perfekt söndag! Precis så vill jag tillbringa mina söndagar. Med att slöa i soffan, måla naglarna, kanske redigera lite bilder, och bara ha det skönt. :-)

Lacket är jättefint! Åh, varför görs det inte fler jellysar?

Svar: det är en skön typ av helg, att bara skrota runt och ha det lugnt, och söndagar ska vara småtrista så man längtar till jobbet. :D
Jag vet inte varför det inte görs fler jellysar. Jag gillar några av dem men inte alla. den här gillar jag!
Sminkan

Postat av: Beauty by Paivy
Publicerad 2012-08-26 20:34:05

Sv: Ja, det blir mycket snyggare med ett effektlack på! Nästa projekt är ett möööörkt blått lack med guldskimmer, så det ser ut som en galax på naglarna! =)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-26 20:53:57

Oh-uh, är du redan på K? Jag är på C, jag. Det här har jag inte hört talas om och det är ju himla synd. Jag är svag för jelly och det här var verkligen snyggt. Jag har en fråga ang. Koala Bear-y. Är det likt Orly Beach Cruiser eller tycker du att jag ska försöka skaffa Koala Bear-y också.

Svar: Åh, vad svårt att svara på... Jag gillar ju båda så de är säkert lika. Men BC är ju åt neonhållet och det är inte KB. Jag älskar den men det är länge sen jag bar den. Kan inte göra en jämförelse i huvudet. Måste kolla flaskorna eller så för att vara säker.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-26 21:27:08

Oj, vilket vackert jelly-lack!

Svar: Ja, den är verkligen vacker!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 09:24:39

Åh! Superfint. Jag har inte ens sett det här lacket på någons naglar förut! Känner mig som en bebis i nagellacksvärlden helt plötsligt!

Svar: Nej, den är inte så ofta förekommande och var inte det hypade lacket i den kollektionen heller. Men jag gillar det!
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-27 09:45:28

Jag får lägga penseln på sidan när jag ska lacka lillfingrarna med OPI's lack, mäckigt som sjutton. Så min samling av OPI-lack uppgår till hela 5st, just för att jag inte klarar av penseln :p

Svar: Så gör jag på typ alla naglar. Skitjobbigt ju. Men OPI har ju en del underbart vackra lack så det är inte lätt att avstå.
Sminkan

Postat av: Marina
Publicerad 2012-08-27 19:03:30

Gahh vilken snygg röd! Kram på dig!

Svar: Visst är den tjusig! Och kram tillbaka!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-29 08:08:41

Shit, jag kan inte komma på ett enda rött jelly jag gillar. har extra svårt för VNL när den är röd. Däremot skulle jag gärna vilja ha ett kakfat från JellyBean, men det är ju helt OT och jag skulle ändå inte vilja ha ett rött...

Svar: det är svårt med röda jellys och sorgkantskänslan...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela