Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Ignite

Publicerad 2012-08-19 19:20:00 i Naglar i rött,

Förhoppningsvis är ni peppade på att se ännu ett lack från Orlys höstkollektion Fired Up. Jag fortsätter med ännu ett lack som inte blir vad jag hade hoppats när det väl hamnar på mina naglar. Röda jellylacket Ignite.
 Det här är fyra lager av Ignite men det hade räckt med tre. Ja, två om man hade nöjt sig med mindre djup i färgen. Den är lättmålad och har inte någon knepig pensel så det är absolut inga problem med det på så vis. Det är et klassisk, härlig röd dessutom och den har den där glossigheten som jellylack har. Vad är då problemet? Jo, den får mina naglar att se ut som om jag hade grävt i en rabatt och inte använt nagelborsten efter. Det är inte så, jag hade helt rena naglar, men det syns som ett band mellan den vita tippen och själva nagelbädden och det lyser igenom och ger den här sorgkantade känslan. 
 
Med ett nudelack i botten hade jag sluppit det här problemet men nu hade jag inte det. Förutom den detaljen var dock lacket utmärkt. Lättmålat, som sagt, och snabbtorkande. Inga problem vad gäller formulan alltså. Tyvärr är alltså inte det här heller dagens manikyr men hade jag haft kollektionens beigefärgade som botten tror jag det hade varit helt underbart.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-19 19:30:38

Hittills har kollektionen inte imponerat. :/

Svar: Inte så att man tappar andan. Smolder och Glow är mina favoriter.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-19 19:36:20

Ojdå. Det där blev jag oväntat sugen på. Påminner mig om hallon.

Svar: Det är en härlig färg!
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-08-19 20:02:23

Oj! Det där såg inte ut som jag hade väntat mig när jag fick pressbilderna...!
Med det menar jag inte att det är fult! Inte alls. Snyggt! Trodde det var en cream, inte en jelly ;) Får ändra i min post sen!

Svar: Det är en utsökt jelly! Mycket fin. Ska prova den med underkläder i nude sen.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-19 20:17:28

Jag testade detta i dag och älskade det! Såå fin röd!

Svar: Ja, det är en härlig röd. jag önskar jag inte hade randen som ser skitig ut bara...
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-08-19 20:22:45

Den var fin, men randen skrämmer mig en aning. Jag håller mina naglar rena hela tiden, men lyckas få en sådan rand iaf.. Knas.

Svar: Det är rätt vanligt och handlar inte om smuts. Det är en bit av nageln som är fuktmättad från nagelbädden men ändå inte "sitter fast" i huden utan är en del av den fria kanten. Vi som har sådana naglar får en sådan kant. Vissa får ju huden att växa upp längre under nageln.
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-08-19 20:48:45

Det här ligger faktiskt på min önskelista men det känns lite jobbigt att man ska behöva ha underkläder till den, föredrar när man bara kan måla på. Får fundera...

Svar: Ja, det beror väl på hur ens naglar ser ut. Jag har en genomskinlig rand mellan det rosa och vita på nageln som ser mörk ut under vissa jellylack. Kanske inte du har.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-19 21:35:41

Färgen var fin, men jag tycker inte om när det är så mycket VNL... Och jag har inte några bra underkläder...

Svar: Nej, lite mindre VNL hade varit bra. Men den är så glossig!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-19 22:33:41

Inte så unikt, kanske, men icke desto mindre fint!

Svar: En röd jelly är ju alltid en röd jelly.
Sminkan

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-08-20 01:56:21

Jag blev inte heller imponerad av kollektionen alls, som någon ovan också skrev. Om jag "måste" välja en favorit så skulle det blir Glow, men det skulle i så fall bli en favorit under protest, hehe. ;) Verkligen inga fina färger, eller rättare sagt alla tråkiga och inte unika!

Svar: Men Smolder är vacker.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-20 06:27:06

Oh, vilken fin klassisk röd jelly <3

Svar: Ja, den är klassisk, det är den.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-20 06:37:47

Har denna på tårna i skrivande stund, där gillade jag den! Inte testat som en manikyr dock men jag gillar ju jellys så denna går nog hem hos mig även på naglarna :)

Svar: Ja, den är ju jättefin i färg och finish men på mig blir det sorgkants-VNL...
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 09:00:44

Viss VNL funkar ju, men när det blir på det där viset går det verkligen fetbort för mig. Och så skrev jag dessutom "fetbort", japp!

Svar: Det är för mycket VNL, det tycker jag med. Men det är ju för jag har såna naglar som jag har också.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela