Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Kangarooby

Publicerad 2008-08-01 17:18:47 i Naglar i rött,


Bilderna är tagna i dagsljus fast lite olika ljus, full sol eller full skugga.

Kangarooby är ett krämigt, mörkrött lack med kall bas. Jag har haft olika känslor för det här lacket vid olika tillfällen. Första gången jag använde det var det en mellanfärg i min mening. Ganska trist och platt och vanligt. Sen skulle jag prova det igen i mitt överlackstest och plötsligt föll bitarna på plats! Jag tyckte det var jättesnyggt! När jag använder det ser jag för mig hur väl det skulle passa på en sekreterare i pennkjol och svarta 50-talsbågar på glasögonen och perfekta, mandelformade naglar som hon filar på när hon svarar i telefon. Om jag byter tillbaka till att jobba som receptionist eller på kontor igen så ska jag absolut använda det här!
Problemet för mig är att jag hellre vill vara den dramatiska skönheten med rödlackade naglar och kubansk cigarr i en bar på en skum bakgata. En riktig femme fatale. Men det kan nog kanske går med det är lacket det med. Vad tycker ni?

Lacket är ganska tjockt för att vara OPI och jag har dessutom en rätt kass pensel, även för att vara Pro-Wide-pensel. Men det är ett bra lack för det täcker med två appliceringar, torkar medelfort och sköter sig bra. Det ni ser på bilderna är andra dagen med samma lack. Inget slitage men lite mattare än kvällen innan.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-01 17:44:24

Jag tycker visst att du kan vara femme fatale i den här! Tror att de flesta männsikor förknippar femme fatale med röda naglar, och läppar förstås...

Postat av: R
Publicerad 2008-08-01 17:45:12

Hur mycket lägger du ner på hud-och hårvård samt smink varje vecka/månad?

Kul att veta. :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-01 18:48:07

Jag har fastnat på det här lacket alla gånger jag tittat på det, men aldrig köpt det.. Varför? Ingen som helst aning, för jag tycker det är hur snyggt som helst.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-01 19:05:52

ah vilken målande beskrivning om sekreteraren och pennkjol och allt. Gillar det här. Klart du kan ha den på en bakgata:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-01 19:27:21

Jag tycker att det är skitsnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-01 19:42:00

Emma! Du har rätt! Och det är lite klassisk filstjärnevamp över det!



R! Jag lägger ner ca 500 kronor i månaden, ibland något mer, sällan något mindre.



Chaosophia! Visst är det! Jag har det nog på topp 3 av röda krämlack. Got the blues for Red och Vodka&Caviar är ockås med i den toppen!



Sminkjante! Jag är nog mer sekreterartyp dessvärre... Men jag ska jobba på femme fatalen!



Sanna! Jag med!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-01 19:53:23

Visst det är urläckert!

Men jag känner som du tycker det är riktigt läckert, femme fatale. Men tyvärr är det så att jag känner mig som en kärring när jag får på mig röda naglack. Det beror nog på att när jag var 15 så var det många kärringar som hade röda naglar vilket det inte är nu för tiden. Så ingen ide att känna så igentligen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-01 20:02:05

C-N! Nej, man får skaka bort den bilden, men jag håller med. Förr had emånga äldre damer röda naglar. Nu har de pärlemorosa istället...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-01 23:31:12

Hahaha pärlemorsrosa...det är precis vad jag har idag! Och imorgon fyller jag år....ålders noja eller?! Tänk om jag värkligen blivit tant?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-02 08:52:11

C-N! Nå, man kan ju ha ett tantattribut utan att vara tant. ;D

Grattis!!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-02 10:42:51

Ursnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-02 15:57:34

Ninni! Japp!! :D

Postat av: WacimoN
Publicerad 2008-08-02 20:06:25

Detta nagellack vill jag ha !



Vart vänder jag mig - H J Ä L P !

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-02 21:34:13

WacimoN! www.head2toebeauty.com har lacket. Visst är det fint!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-04 15:56:05

Åh, så snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela