Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Anchor's Away (våren 2011)

Publicerad 2011-03-01 00:05:00 i Nagellack - kollektioner,

Jag ska snart sova min första natt i nya lägenheten. Imorgon, eller idag om man tittar på klockan, går det egentliga flyttlasset så sen blir det till att packa upp alla de femtio kartonger jag nyss packat ner... Nå, det förklarar alla fall min något ryckiga närvaro på bloggen och det faktum att jag inte direkt läser era bloggar nu. Jag lovar att ta igen det snart. Fram till dess får ni alla fall en sammanfattning av Anchor's Away av China Glaze. Jag tycker det är en riktigt trevlig vårkollektion med många riktigt fina lack. Egentligen är det bara Knotty och Sunset Sail jag kanske inte älskar. Vad säger ni, lockar lacken er också?

Pelican Grey

Sea Spray

Starboard

First Mate

Hey Sailor

Ahoy

Below Deck

White Cap över Below Deck

Lighthouse

Life Preserver

Sunset Sail

Knotty

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-01 09:15:49

Vad spännande med ny lya! Jag är nyfiken :)



Måste också säga att jag uppskattar dessa sammanfattningar väldigt mycket. Så himla bra när man funderar på att beställa!



Jag är mest sugen på Sunset Sail, Life Presaver, Ahoy, First Mate, Starboard, Pelican Grey och White Cap. Hjälp, det fyller ju nästan en flate rate-box!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-01 09:48:00

First mate, hey sailor, ahoy och white cap är mina favoriter:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-01 10:04:27

Det är onekligen en fin kollektion, men kanske inte någon favorit direkt. Tror inte jag kommer lista Anchors Away som en av de bästa kollektionerna 2011 när det här året är slut. Eller det hoppas jag i alla fall inte. :-)

Postat av: Ika
Publicerad 2011-03-01 10:22:00

Spännande men ack så jobbigt med flytt! Hoppas du kommer att trivas i din nya lägenhet!

Från den här kollektionen är det främst Starboard, First Mate och White Cap som lockar mej. Below Deck ser också rätt trevlig ut.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-01 13:12:40

Mina favoriter är nog Ahoy, Below Deck och Pelican Grey. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska göra med Sunset Sail =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-01 19:00:14

Jag ändrar mig, Pelican Grey är finare Sea Spray. Fast jag vill inte ha nåt av dem, däremot White Cap, men det har jag visst redan sagt...

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-01 20:40:52

Jag har Ahoy, Hey Sailor, Starboard, First Mate, Lighthouse och Life Preserver från kollektionen och vill skaffa även Below Deck, Sea Spray, Peilican Gray och kanske White Cap. Har faktiskt Lighthouse på naglarna just nu och den är väldigt snygg!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-03-01 21:26:58

Kolleksjoben vant seg etterhvert.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-02 16:22:49

Kerstin! Vad roligt om du uppskattar inläggen!! Gör mig jätteglad!



Sanna! Och Lighthouse... :D



Ika! Flytten är skitjobbig, rent ut sagt. Renoverar nya lägenheten också. Men, det blir bra!



Roxcat! Avstå från Sunset Sail om du inte har jättesug efter den.



Emma! JA, du säger det. JAg håller med om att White Cap ska prioriteras och du gillar ju inte subtila nagellacksfärger.;D



Maja! Haha, lika bra aatt köpa alla då. Annars kommer Knotty känna sig mobbad. :D



Sexy Sadie! Ja, eller hur!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-02 21:01:52

Haha, det var faktiskt du som fick mig att bestämma mig för inte köpa Knotty. Jag tror varken den eller Sunset Sail skulle passa min hudton speciellt bra så jag hoppar nog över dem och köper några lack från OPI:s eller Color Clubs vårkollektion(er) istället.

Postat av: Mona
Publicerad 2011-03-04 10:52:07

Jag älskar sammanfattningar! Såg just att Sea Spray är ett måste för mig, fattar inte hur jag missat den.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-03-04 17:02:38

Hur?

Jo, altså da jeg flrste gangene såg reklamebildene så tenkte jeg at den her kollekksjonen kunne jeg stå over, men så vant den meg over, med både fargerik og nøytral palett.



Noe for en hver smak.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-04 19:05:57

Maja! Jag tycker det låter som en plan!



Mona! Ja, den är himla fin!



Sexy Sadie! Jag förstod det, bara bekräftade med ett glatt "eller hur", eller "självklart". :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-03-16 16:36:10

Jag har skrivit upp White cap, Ahoy, Below deck, Starboard och ev Lighthouse som "must haves" Har jag rätt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-16 18:57:57

Kajalen! Jag skulle skippa Below Deck och köpa Hey Sailor! istället. Men du är inte så förtjust i rött, va... Pelican grey skulle jag också ta före Below deck. Hm... Den är nog en av min minst favoriserade ur den här kollektionen. Kanske för den känns så murrig nu till våren.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-03-16 21:55:45

Nä, rött är inte min grej, räcker med Ahoy tror jag. Får fundera på Deck. Vi brukar tycka så lika :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela