Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze White Cap (över Below Deck)

Publicerad 2011-02-11 11:53:00 i Naglar - glitter för layering,


Jag gillade inte riktigt den tunga känslan i färgen på Below Deck och då verkade det ju vettigt att testa den rätt skira guldskimrande White Cap ovanpå den så man skulle få en lättare och mer vårig känsla. Alla fall var det planen men det blev mer snö och is av det, men med solskenet som lyfte fram guldet blev det snyggt!


Bildspammet är ett faktum för jag vill ju visa hur det skiftar beroende på ljus och vinkel. White Cap kan nog fås nästan täckande med tre lager, eller fyra. Här är två lager över Below Deck och då syns den lila basfärgen igenom. White Cap innehåller guldglassfleck i massor i en skir frostvit bas. Användningsområdena påminner om de för t.ex Nubar Organza men med glittret som extra grädde på moset.
Här kommer megaspammet, och tänk hur fint det här vore över t.ex turkos, korall eller orangerött!



Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-02-11 12:12:34

trots att det blev mer is än vår så är det väldigt fint.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-11 13:26:16

Below deck är nog inget för mig, men White Cap är ju tokfint!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-02-11 14:14:18

Känns som att det här skulle kunna vara en Crystalersättare för mig s Väldigt snyggt tycker jag det blev! Fan jag som inte var alls sugen på Anchors away innan...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-11 14:18:57

Sminkjante! Ja, det är läckert!



Kerstin! Japp! helt klart väl värd att skaffa!



Kajalen! Jag är väldigt nöjd med Whte Cap så den borde du faktiskt fundera på.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-11 14:44:55

Ååååh vad fint det där va då!!! White Cap är helt klart ett måste. Det ser jag nu. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-11 18:00:20

Pamsan! Ja, det är ett måste!

Postat av: lollo
Publicerad 2011-02-12 18:37:02

heej jag e en tjej som bendrar dina naglar as mycket<33 dom e så fina o du e så bra på att måla dina naglar oxå<3 vart köper du allt nagellack??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-12 19:12:42

Lollo! Tack! Jag köper nagellack från några stora webshoppar, 8ty8beauty, Trans Design, Beverly Beaute och Cherry Culture är mina huvudsakliga källor.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-12 20:18:18

Det här gillade jag! Jag körde White Cap över I want to be a-lone star häromdagen och blev förvånad över hur fint det var (bilder kommer på bloggen)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-12 21:06:48

Makeupoholic! Den är nog vacker över i princip allt. Jag älskar den!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-13 20:19:37

Ursnyggt! White cap är läcker verkligen. Fast jag är ändå glad att jag tog fairy dust...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 20:30:29

Emma! Ja, men du kankse ska ha White Cap i framtiden. Den är magisk den med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela