Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jade Magia Negra

Publicerad 2012-07-20 07:45:00 i Naglar - holografiska lack,

Äntligen holofredag och dags att visa de två sista lacken från Jades holografiska kollektion. Jag börjar med det här, svarta Magia Negra. Visst är det svart magi! Oerhört fint lack som jag upplever som snäppet svartare än Hits Zeus, som har samma typ av holografisk effekt, och även svartare än Layla Flash Black men den är ju betydligt mer holografisk istället. Kanske är den också mer holografisk än Zeus. Ja, den är nog snäppet bättre än Zeus faktiskt. 
Det ni ser på bilderna är tre lager för att få färgdjupet så den blir svart. Med två lager är den en dupe till Zeus och har alltså en gråare ton. Formulan är som de andra lacken i kollektionen, en aningens tjock men inte på ett störande sätt. Det är dock omöjligt att måla tunna lager, alla fall för mig. Det gör inget för det är inte segt och det torkar snabbt så jag är inte missnöjd. Som ni ser är den inte hundra procent svart, det finns en lite kolgrå ton i det. jag har några svartare hololack (Catherine Arley 805, Glitter Gal Black och så vidare) men de är inte lika tydligt holografiska. Väger man mellan det här och Laylas Flash Black så är de så olika i karaktären att det måste vara den typ av holoeffekt man föredrar som avgör. Magia Negra har väldigt snygga regnbågar som är på gränsen att vara linjära men Layla Flash Black är linjär och det är en tydlig skillnad. Man tar inte fel på dem, om vi säger så. 
Jag som älskar svarta holografiska lack älskar så klart Magia Negra. Det är oerhört vackert, oerhört lätt att lacka med, torkar snabbt och har massor av regnbågar och de syns tydligt i lacket. Jades holografiska lack finns att köpa hos Llarowe. Min brasilianska kontakt har tyvärr sinat just nu så jag är lite deppig att jag inte kan köpa flera från henne och ge bort i present till kompisar som nog skulle uppskattat dem. Hos Llarowe kostar de 10 dollar styck, alltså runt 70 spänn, och sen tillkommer frakt. 
 
Här kommer ett litet filmklipp så ni kan se regnbågarna spela och trollbindas av det här magiska lilla lacket:

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-20 08:22:43

Oerhört oerhört vackert!

Svar: Ja, man fattar inte att det kan vara så vackert!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-20 08:47:57

Wow, wow, wow vad snyggt! Svart magi indeed!

Svar: Ja, det är otroligt tjusigt!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-20 09:26:33

Snäppet vassare än Flash Black tycker jag! Läckert!

Svar: De är så fina båda två att jag inte kan välja en favorit.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-20 10:03:10

Helt magiskt! Älskar svarta holos :)

Svar: Jag också! Jag har hur många som helst men kan aldrig få nog. Har frankat minst tre egna svarta dessutom.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-20 10:22:07

Ååååh, så vackert. Äger inget Layla och inget Jade...ska se över min ekonomi. Kanske kan jag prioritera några av de där otroliga lacken.

Svar: Ja, om du gillar holo. Annars är det ju rätt onödigt. :D
Sminkan

Postat av: Ami
Publicerad 2012-07-20 10:49:26

Vackert! Jag gillar de stora kontrasterna mellan set svarta och holot.

Idag är jag också med på holofredag, med ett av mina fyra Dependholosar.

Svar: Ja, det är en mäktig kombination!
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-07-20 11:04:57

Galet snyggt!! Vill ha!

Svar: den är helt fantastiskt fin!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-07-20 15:29:47

Svart holo är helt helt underbart:) Dessutom en smula avundsjuk på dina solbilder, här utanför smattrar regnet:(

Svar: Här har det faktiskt varit soligt fram tills nu. Nu kom några regnstänk så jag fick gå in.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-20 16:28:46

Herrejävlar, det ser verkligen magiskt ut!!! Jag vill också ha! Ska köpa några från LlaRowe till hösten...

Svar: None
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-25 03:51:58

Det ser jättefint ut! Vad glad jag blir över att det här är på väg hem till mig!

Svar: Ja, det är verkligen tjusigt!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela