Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits No Olimpo Zeus

Publicerad 2012-05-21 20:00:36 i Naglar - holografiska lack,

Under en kort och intensiv period var Hits Zeus min favorit bland svarta hololack. Sen kom Layla Flash Black och sopade alla andra liknande lack av mattan, men fortfarande är Zeus ett otroligt fint lack och jag använder det gärna. Skillnaden mellan det och Flash Black är i huvudsak att Flash Black är linjär medan Zeus är scattered. 
Här ser ni ett tunt och ett flödigt lager av Hits Zeus. Den täcker bra men den är så klart inte svart. Det är mörkt grått. Vill man ha ett holografiskt kolsvart lack får man nog franka sig ett eget för av mina köpta holos har alla som ska vara svarta antingen en grå eller brun bas. Det finns två skäl till det. Det ena är att en alltför pigmenterad bas dränker holoeffekten så man behöver en relativt genomlyslig jelly. En diluterad svart blir antingen grå eler brun. Det andra skälet är att holopigmentet ger alla lack en lite grå ton som blir extra tydligt i de som ska vara svarta och de som ska vara vita. Vill man väldigt gärna ha Zeus svartare kan man lägga det ovanpå en opak svart, så klart. Jag har burit det både så och såhär, på egen hand. Oftast föredrar jag att bära lack på egen hand av någon anledning. Kanske blir det lite plattare över svart? Minns inte för jag fotade inte den gången.

Scattered alltså, men som ni ser får den ihop en regnbåge. Lite diffus i det ganska medelmåttiga solsken den här dagen bjöd på. Jag hade stora svårigheter att få den fotograferad alls faktiskt, för det var väldigt molnigt. Förra gången jag fotade det tog jag en uppsättning i blixtbelysning och en i solsken. Jag tycker de bilderna visar mer holografisk effekt men det kanske beror på att jag hade en Aqua Base under lacket. Det verkar som att jag behövde fler lager för att få opacitet över Aqua Basen men jag tycker, av bilderna att döma, att det var mer regnbåge. Intressant... Jag har inte upplevt någon skillnad på t.ex MUS lack när jag målat varannan nagel ovanpå Aqua Fix och varannan på vanligt baslack. Nåja, jag får experimentera mer med det i framtiden. Kanske kommer jag bli en Aqua Base konvertit med tiden.
Två filmklipp för att visa lite av hur det ser ut i rörelse. Jag tror det är mer rättvisande för lacket än dagens bilder. Det är ganska korta klipp.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-21 21:14:12

mycket vackert, som alltid!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-21 22:18:51

Svarta holos är verkligen helt underbara!!

Jag ska prova att lägga Flash Black över svart, men jag undrar om det svarta verkligen ger någon effekt då Flash Black är ganska täckande i sig? Kanske om man bara målar ett lager av Flash Black..?

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-21 23:47:17

njae ska måla mina naglar nu tvärtom med isadoras nya sommarkollektion birds of paradise. lite tvärtom fåt jag va nu när det är sommar och passar med sån färg..

har du den redan eller ?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-22 06:26:17

Kerstin! Ja, det är ett fantastiskt lack.



MNPO! Jag tror det kanske kan funka med ett tunt lager, eventuellt med ett lite tunnat Flash Black. Den är ju, som du säger, extremt täckande, precis som OMG-lacken.



Liza! Jag förstod inte vad som var tvärtom? Nej, jag köper helst inte IsaDoras lack eftersom jag inte klarar av penseln. De gamla flaskorna var en annan sak, men de nya är tyvärr inte för mig. Då ska det vara en superunik färg som jag kan decanta för att använda.

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-22 10:15:41

jag menade att det är annorlunda. sommrigt. ja just det va f'n har de gjort med penseln? " muttrar!decanta????

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-22 20:04:03

Liza! Jag vet inte om Zeus är så somrig eftersom den är svart men holo är ju somrigt i sig. Penseln på IsaDoras flaskor har ju varit lika hela tiden sen de bytte från den större flaskan till den mindre med den breda penseln.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela