Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend Dip-in remover

Publicerad 2012-07-22 13:50:23 i Hud och hand,

Dags för den sista removern i den här omgången recensioner. Jag avslutar det här inlägget med en liten länklista till alla removerinlägg jag gjort, vad jag kan komma på, om ni vill läsa om mina åsikter. Depends dip-in ska jag inte orda så mycket om, den innehåller samma remover som den jag vanligen använder, Depends blå som heter Supersnabb. Den är snabb och effektiv, som vi konstaterat, så det är inget fel på removern i den här burken. Jag har i princip alltid en burk hemma av den här för de gånger man sabbar en nagel och måste göra om den men jag anävnder den inte så ofta som "vanlig" borttagning. Nu undrar du så klart varför, jag skulle ju tjäna in massor på att inte behöva köpa bomullsrondeller och vad smidigt att bara stoppa ner fingret och så vips är allt borta. Jag har tre skäl till varför jag inte använder den här som borttagning för mitt nagellack.
 
1) På bilden nedan ser ni hur svampen, som från början är vit, ser ut efter två användningar. Två! Jag har använt den för att ta bort lacket på alla tio naglarna två gånger, först ChG Surfin' for Boys och sen ChG Under the Boardwalk. Svampen är helt missfärgad redan. Efter ytterligare några användningar är det så mycket lackrester i svampen och burkan att jag inte tycker naglarna blir rena. Det känns som att de blir befriade från lack men täckta av en missfärgande hinna. Oattraktivt.
2) Har du en glittermanikyr och använder svampen tenderar glittret att riva upp svampen och få den att smula. 
3) Jag tycker det är lite mer uttorkande att dränka hela fingertoppen i remover framför att försöka gnida enbart nageln med remover.
 
För akutanvändning vid manikyrmissöden är den suverän. Jag använder den också som en hjälp om jag använder t.ex mina dotting tools eller om jag fått nagellack på en orangepinne om jag försökt rädda ett översvämmat nagelband. Då gör jag rent verktyget i burken, helt enkelt. Smidigt. Ett bra komplement alltså, men för mig inte en vardagsremover. Vad tycker ni andra? Använder ni den här removern och i så fall enbart den eller har ni den också som komplement? Berätta!
 
Länklista till andra inlägg om removers:
 
Cien fast den är lite inklämd i ett inlägg om mina bästa nagelvänner från 2008. Jag har kvar en av de vännerna fortfarande. :D
Zoya Remove +, 3 in 1
Aco Nagellackborttagning
Kicks
Depends blå
Depends gröna
Depends blå med Aloe Vera
 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 15:23:44

Att använda den som komplement till den vanliga removern låter ju briljant! Kan definitivt tänka mig att köpa en och använda så som du beskrev...

Svar: Ja, på det sättet är den bra!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-22 17:11:40

Jag använde det flitigt ett tag men som du säger det är uttorkande, glittermanikyrer river upp svampen och efter ett tag så blir man inte riktigt ren. Använder det numera väldigt sällan, men precis som du har jag en burk hemma som står ifall en nagel behöver räddas :D

Svar: Ja, den har sitt berättigande men inte som ständig remover. Man behöver inte köpa ny burk så ofta heller, när man använder den som vi gör.
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-07-22 17:26:35

Jag använder enbart den här dipinnen. Tycker det är hur smidigt som helst.

Svar: Vad bra att du hittat rätt remover för dig!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-07-22 17:49:40

Har två burkar Dipin, en som jag precis just nu har på tork efter att ha tvättat svampen. Se hur och om det fungerar.
Annars använder jag dem enbart som komplement för att göra rent verktyg och göra rent/fylla på removerpennan. Oumbärligt verktyg även om den inte används som det var tänkt;)

Svar: Ja, min mamma tvättade svampen och fyllde på ny remover vet jag. Men svampen smular sig ju oavsett så hon övergick till vanlig remover. Jag älskar än då dipinburken för den är verkligen bra att ha när man sabbat en nagel.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-22 18:13:32

Jag gillar hur effektiv och smidig den här burken är just de första två gångerna man använder den, men sen går det så snabbt utför att det inte är värt pengarna för min del i alla fall. Kanske att den funkar ypperligt för att fixa diverse missöden i, men i dagsläget tvingar jag min sambo att hjälpa till istället, vilket är ännu bättre!

Svar: Aha! Där har vi ännu ett skäl för att vara sammanboende. Kanske måste överväga att skaffa mig en karl alla fall. :D
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-22 18:37:56

Jag använder i princip bara dip in removern för att göra rent naglarna. Nu lackar jag iofs bara om 1-2 ggr veckan och brukar ha min burk i ca 2 månader innan jag köper en ny. Den är absolut mer effektiv i början men jag gillar hur smidigt det är att bara stoppa ned fingret.
Är ju alldeles förträfflig om man bara behöver måla om en nagel också.

Svar: Ja, jag vet att många älskar den. Jag gillar den definitivt jag med, men bara som komplement.
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-07-22 18:39:30

Jag älskar den här! Men dock använder jag den inte till allt, absolut inte till glitterlack. Jag tycker inte att det gör så mycket att svampen blir smutsig, den funkar i allafall. Men tur att man kan tycka olika, hur skulle det vara om alla tyckte om samma sak om allt?! ;)

Svar: Ja, jag tror det beror lite på hur benägna ens naglar är att bli missfärgade. Mina blir grå av dip-inburken när svampen är smutsig.
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-22 21:25:30

Jag brukar använda min burk och sedan torka av med depends blåa i flaska efteråt för att bli av med resterna. Det funkar rätt bra men jag börjar bli trött på burken nu.

Svar: Verkar onödigt på något sätt. Då kan man ju köra bara depends blå. :D
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-22 21:30:49

Jag är inte så förtjust i den här av samma skäl som du nämner. Jag har så ofta mörka lack att den blir väldigt missfärgad väldigt fort, och jag blir irriterad på att hela fingertoppen blir missfärgad av den.

Svar: Ja, det är verkligen irriterande.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela