Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend nagellacksremover med Aloe Vera

Publicerad 2012-07-16 14:05:44 i Hud och hand,

Jag lovade för ett tag sedan göra lite nagellacksremoverinlägg. Efter att ha provat mig igenom ett antal så kan man ju faktiskt också säga lite om hur man upplevt produkten. Under en lång tid använde jag vara Ciens remover köpt på Lidl. Nu har jag svårt att ta mig till Lidl så jag har börjat använda även annat. Vissa har jag provat och dissat och de kommer knappast köpas igen bara för att vara med i den här lilla serien med inlägg, andra har jag provat på senare tid och dem ska jag försöka täcka så gott jag kan.
 
Jag tänker börja med ett skräckexempel. Jag har länge använt nästan bara Depends blå remover och trivts bra med den. Därför slog jag till på en flaska av vad jag tänkte var samma remover men med Aloe Vera som tillsats. Det är en remover som inte innehåller olja, aceton eller färg eller parfym. Den luktar lite alkoholaktigt, som Salubrin ungefär. På baksidan står det att removern har ny formula med Aloe Vera som tillsats, att den inte innehåller aceton och alltså inte gör nageln porös eller skadar den naturliga nagelytan.Aloe veran ska motverka uttorkning av nagel och nagelband. 
 
Jag har aldrig haft så torra nagelband som efter att ha använt den här removern bara några få gånger.Jag kanske har förbrukat en femtedel av den och så här illa ser det ut. Katastrof. Jag kommer inte använda upp den här och puckat nog hade jag köpt två flaskor på en gång för jag kunde inte ens tänka mig att det skulle kunna bli så här illa. Ren aceton skadar inte min hud så här mycket. Jag har återgått till den vanliga blå removern och den ger inte den här uttorkningen på mig, jag kommer visa det i ett senare inlägg. Det här är det värsta jag sett på mig själv. Innehållet är: ethyl acetate, isopropyl alcohol, vatten och Aloe Barbarensis. Det är exakt samma innehåll som i den vanliga blå removern förutom aloen. Jag förstår inte hur det kan vara så stor skillnad för mig när jag använder dem...
Vad har ni för erfarenheter av den här removern? Är det någon ni provat och har ni bra eller dåliga erfarenheter? Dela med er för det är alltid spännande att höra hur andra upplever en produkt!

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-07-16 15:03:42

Jag har en teori, även om den inte är stensäker.. Fett/mjukgörande gojs tex aloe vera drar in i huden, det är ju bevisat. Teorin är alltså att aloen drar in någon "torrgörande ingrediens" i huden som därför gör huden torr. Den blå varianten har ingen aloe/annat som låter ingredienserna dra in och därför blir man inte lika torr. Nu kanske det inte är så här i alla fall, utan jag tror det handlar om proportionerna i receptet och i det här fallet så blev det så. Tex så ska man ju OM man använder aceton bara använda ren aceton (den röda) och inte använda den gröna med olja av samma anledning. Har jag hört. Andra får gärna säga emot men jag tycker det kan vara vettigt.

Svar: Det låter vettigt. Jag använder den röda acetonen ibland och blir inte uttrokad av den. Fingrarna blir vita precis när man använder den men det blir normalt efter tvätt. Det här är extrem uttorkning och jag tror också det måste vara kopplat till aloen eftersom det är den enda skillnaden på dem.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-16 15:35:23

Åh usch och fy, stackars dina nagelband. Jag har inte testat och kommer definitivt inte att göra det efter den här lilla skräckbilden.

Svar: Du vill inte ha en flaska då, av mig? ;D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-16 15:37:07

Usch då! Det där såg ju inte så kul ut. Ska absolut akta mig för den här Removern. Håller mig till den vanliga blåa.

Svar: Ja, den är ju pålitlig och bra.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-16 16:31:30

Har inte använt, och kommer definitivt inte att köpa en flaska av den här sorten. Någonsin! Jag kom däremot att tänka på att jag ska ta med mig en remover till dig som du får testa nästa gång vi ses! Och en flaska av Lidls remover (den utan pumpkork) om jag fortfarande har några kvar då!

Svar: Och det enda jag hör är "träffas nästa gång"! När? Snart!!
Sminkan

Postat av: Mia
Publicerad 2012-07-16 17:13:43

Oj då! Jag har antagligen den blå supersnabba utan aloe vera. Mina naglar och nagelband blir vita och lite "ruggade" - men det försvinner så fort man smörjer in händerna eller sköljer dem i vatten... Misstänker att removern kanske ruggar upp döda celler i det allra yttersta lagret på huden och naglarna.

Svar: Ja, det låter som hur den funkar på mig. Det här är extremt i jämförelse.
Sminkan

Postat av: Anya
Publicerad 2012-07-23 10:28:42

Jag använder den och har inte haft samma problem. Använder den dock kanske bara en gång i veckan och det kan ju också spela in.

Svar: Jag fick det här resultatet i princip direkt, alla fall en indikation om vart det var på väg. Jag tror min reaktion är allergisk eller något, för den känns inte rimlig. Skulle alla bli så här av denna remover skulle den inte gå att sälja så jag tror inte alls den är lika hemsk för andra. Inte för alla andra alla fall. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela