Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal Red II

Publicerad 2012-01-06 08:28:00 i Naglar - holografiska lack,


Det är holofredag! Ett underbart påhitt av Skimmerskuggan. Hurra! Jag har till och med hololack på naglarna, Layla Flash Black, men det får ni kanske se senare om jag lyckas fota det i något sorts vettigt ljus. Istället bjuder jag på arkivmaterial från i våras. Det är bra med enorma arkiv ibland. :D
När jag fick hem mina två nya Ozotic Pro-lack i våras, som är röda och holografiska, så var jag tvungen att titta igenom de andra röda hololacken jag har och swatcha dem i solen så jag kunde jämföra dem lite. Jag plockade fram bland annat OPI DS Ruby och den här av mina båda Glitter Gal röda holosar eftersom jag redan tagit nya bilder av flera av mina röda hololack under holotemaveckan, däribland den första av mina två röda Glitter Gal. Tidigare bilder av det här finns att se om ni klickar på den här länken. Då var det inte riktigt lika soligt men man ser ändå att det är holo.

I stark sol blir holoeffekten väldigt tydlig. Det blir också tydligt på mina bilder, både gamla och nya, att det inte rör sig om ett rött lack i egentlig mening utan precis som t.ex DS Ruby så är det ett mörkare rosarött lack. Det är dock  ett fantastiskt fint lack ändå. Det är regnbågar och det är snabbtorkat och det är lättmålat. Ett bra köp tycker jag och klappar mig på ryggen för min goda smak och generositet mot mig själv. :D


Jag vet att många av er vill att jag talar om var jag köpt lacken jag visar så det ska jag försöka göra. Det här är köpt från Glitter Gals egen webshop. Glitter Gal är ett australiskt märke. Idag köper jag mina Glitter Gal lack från Llarowe för de har bättre och snabbare service samt fördelaktigare fraktpriser. Glitter Gal finns nu/snart i 15 ml flaskor dessutom, något många är glada för. Det här är den gamla 9ml flaskan.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-06 08:58:21

Jättevackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 09:43:38

Kerstin! Inte illa, va! :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-06 11:57:42

Mycket vackert! Fast den röd-röda är nog snäppet vassare i mina ögon :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 13:12:12

Cactus! Menar du den röda som är scattered?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-06 16:15:48

Superläcket, ser yum yum yum ut! Jag känner mig trött, får se om jag orkar haka på. Ska göra piroger och spela alfapet...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 16:21:12

Emma! Ja, man måste ju inte alltid vara på. Men vad hände med zoyamanikyren du lovade mig? Jag förstår om du inte orkar men tro inte jag glömt den. :D

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-06 17:37:53

Oooh! Beställde några glittergal nu när nailmail hade det och jag hoppas verkligen att denna finns med i min beställning (minne som en guldfisk...) väldans vad vacker den är...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 18:31:50

Annie! Vi får hålla tummarna!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-06 19:31:30

Vilka fantastiska bilder på ett fint lack!



För övrigt önskar jag att du hade sagt till innan du la beställning på Layla-lacken. Jag hade supergärna delat på frakten! ;D

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-01-06 21:09:10

Oj så vackert!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 23:07:33

Chaosophia! Ja, du hade redan sett mitt mail så jag äger inget mer. ;D



MNPO! Ja, ljuvligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-07 00:26:52

Jag har inte heller glömt den. Har mycket dåligt samvete faktiskt. Nytt försök imorgon?:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-07 08:09:32

Emma! Ja, jag ser fram emot det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela