Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Ruby

Publicerad 2011-07-27 11:24:00 i Naglar - holografiska lack,


Jag vägrar lacka om naglarna för Peridot är så vacker och den ser fortfarande ut som ny, ingen tipwear, inget slitage. Det är tredje dagen nu och jag har inte alls ledsnat på det utan bara njuter, så det blir alltså arkivet som får stå för underhållningen här. Det här är ett inlägg som jag gjorde till holoveckan vi hade i maj. Sen blev det ändå så många inägg att det kändes som det här kunde vänta. Här kommer det nu istället och det här var vad jag skrev när jag skapade inlägget:
OPI DS Ruby är ett av de gamla, "äkta" DS-lacken med holografiskt skimmer. Det är en mörkrosa, inte röd, om man är i solen men inomhus blir den mer av en röd-röd. Alltid lite kalltonad och rosabaserad dock, något annat vore ju underligt.


Det är oerhört trevligt att måla med. Lätt att få jämnt, snabbt att torka. Utmärkta egenskaper alltså. Holoeffekten kunde så klart vara mer dramatisk men den är helt okej i solen. Starkare än mina bilder visar, tycker jag nog.

Ursäkta allt ludd och torra nagelband. Det var lite snabba bilder medan jag hade full sol på balkongen. Jag gillar Ruby även om jag inte skulle kalla det för ett rött holografiskt lack trots namnet utan mer ett mörkrosa.

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-27 13:22:15

Väldigt vacker färg!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-07-27 13:28:58

Otroligt fint. Ska själv lacka med BFF eftersom jag har massa ChG holosar som jag inte testat och nu vill jag passa på eftersom solen otroligt nog tittar fram emellanåt. :)

Tycker du förresten att Peridot är värt pengarna? Slängde ett öga på ebay men blev snål. Det ser ju ut att vara värt pengarna men det är bäst att fråga. :D

Postat av: Samantha
Publicerad 2011-07-27 13:44:56

Mycket fin färg !

Måste bara få fråga dig en sak (du som är ganska insatt i det här med olika nagellack och märke på dem osv)

Vet du några flera märken på nagellack som gör flake nagellack ?

Jag vet bara om nubar och nfu oh samt Kleancolor !

Men vet du eller någon annan av dina läsare om det finns flera märken som gör flake nagellack ?

(som är lättare att få tag på och som kanske finns i Sverige)

Uppskattar verkligen alla tips om du har några ??

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-27 14:29:56

Vacker skimmer!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-07-27 16:38:02

Så fint, underbar färg :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-27 17:31:56

Det ser jättevackert ut! Skulle behöva några av de gamla DS-lacken tror jag;)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-27 21:14:26

Det ser väldigt vackert ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-27 23:42:31

Annie! Det är det!



Pamsan! Klart Peridot är värd pengarna!!



Samantha! Face och Make Up Store har flakelack. Annars kan jag inte komma på något märke som har det i sitt standard sortiment. Mavala hade ju en kollektion med flakes i olika färger för tre-fyra år sedan men de är d/c nu.



Kerstin! Ja! Det är ett vackert lack!



Honi! Ja, den är inte dum!



Emma! Ja, alla behöver några av dem. Synd att de ska vara d/c och dyra...



Roxcat! Ja, en riktigt söt liten sak!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela