Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal Red 2

Publicerad 2010-10-05 06:15:10 i Naglar - holografiska lack,



Jag kallar den här flaskan för Glitter Gal Red 2 för jag har ju ett annat Glitter Gal Red men i en annan nyans och med grövre holografiska partiklar. Det gamla röda, eller ettan, har en mycket mer rent röd färg medan det här enligt mig borde kallas rosa. Vad säger ni?

Det blir så klart ett fullständigt galet bildspam för även om jag hade lite höstsol så räcker det ju inte på långa vägar för att visa hur fint lacket är. Det är en tydlig holografisk regnbåge men i rött, lila, orange och blått, så som det brukar när lacken har djupare färg. Det blir typ som på TMI eller Wild at Heart.


Ja, en miljon bilder alltså. Det här är ett lättlackat lack. Bra kontroll, bra formula, bra torktid. Täcker lätt med två lager. Utmärkt lack alltså och med en härligt intensiv rosaröd färg. Har ni letat efter ett holografiskt lack med lite mer röd ton så är det här absolut att rekomendera. Det andra, ettan, har inte lika tydlig regnbåge men är å andra sidan ett riktigt klarrött utan att luta mot rosa.

Lite mer bilder...

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-10-05 06:45:16

Supersnyggt! Men som sagt kanske mer rosa än rött. Men vad gör det? Man kan aldrig få för många rosa lack ;)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-10-05 08:07:29

Hallonbåtsrosa i litet mörkare tappning? Älskar't!

Postat av: Maria
Publicerad 2010-10-05 08:58:17

Var kan man köpa såna lack? :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-05 12:15:16

En blandning av rosa och hallonrött skulle jag säga:)

Ursnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-05 17:49:07

Zizzie! Det kan man visst. Men det här gillar jag!



Badis! haha, ja, hallonbåtsrosa är det nog!



Maria! Från Glitter Gals hemsida.



Sanna! Ja, visst är det fint!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-05 18:27:39

Jag älskar detta, ser verkligen helt otroligt fint ut! Fin, glansig finish också.

Postat av: Cammi
Publicerad 2010-10-07 13:21:05

Ah, det måste vara detta någon tipsade om när jag swatchade mitt gamla röda från GG. Snyggt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-10-09 17:29:11

Baserat på dina bilder skulle jag kalla det rosa. Synd. Jag önskar mig ett riktigt rött och riktigt holografiskt lack


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela