Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

La Femme Unica

Publicerad 2012-08-10 09:00:00 i Naglar - holografiska lack,

Holofredag hos Kerstin alltså och då blir det La Femme Unica och hennes vänner har jag haft på "att köpa listan" men jag har inte kastat mig över de hololacken för så roliga har inte färgerna sett ut. Så visade Cactus upp Unica en dag ganska nära att jag hade burit mitt egenfrankade Arawn och jag tyckte det var rätt likt det så jag ville självklart jämföra och jämföra bums. Beställde alltså från Ninja Polish (som har den sämsta packning av lack jag sett, flaskorna rullandes i en stor kartong men knappt någon bubbelplast alls. Det är en anledning för mig att dra mig från att beställa från dem men de gånger jag gjort det har ju flaskorna ändå kommit oskadda fram.) och en vecka senare när jag kom hem väntade lacken på mig.
De här bilderna är utan överlack. Jag märkte sen att färgen ändras och blir lite gulare med överlack. Två lager, ganska flödiga, och formulan är lättmålad och penseln kort och medelsmal och ger god kontroll. Jag hade inga problem när jag målade med det. Färgen är en militärgrön med lite grått i sig om man inte har överlack men den blir lite mer oliv med överlack. Fortfarande är den mörkare och mer grå än Arawn men de är rätt lika. Unica är mer scattered än Arawn men båda lacken har bra holografisk effekt så jag klagar verkligen inte på Unica. Tvärtom. Det är ett härligt lack! 
Jag älskar ju de här färgerna på nagellack och jag älskar hololack. Med tanke på hur många som velat köpa en flaska Arawn av mig (men det går ju inte för jag har ju inte ingredienserna kvar) så är det här ett mycket välkommet lack i den holografiska regnbågen. Den är utan tvekan unik bland köpelacken. 
Filmklipp, som vanligt och så avslutar vi med en bild till för hololack kan man inte få för många bilder av. :D

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-10 09:42:27

Faktiskt väldigt fint! Nu blev jag sugen på att ta mig an min Arawn-flaska här hemma och försöka få upp den. Har plockat fram ett gäng flaskor som jag inte får upp och tänkte ta mig an dem allihopa vid ett tilfälle då jag känner mig stark! :-)

Svar: Ställ den upp och ner i varmvatten några minuter så brukar det släppa. Annars kan du droppa nagellacks thinner under korken så det löser upp lacket som sitter i gängorna. Börja med varmvatten, det har funkat för mig. Och för extra grepp om korken en vanlig gummisnodd.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-10 09:47:19

Till Nailtastic - polygrip. Fantastiskt verktyg. ;)

Sminkan: Tycker Arawn är finare jag. :)

Svar: Ja, jag tycker väl egentligen också det, men den här är väl fin den med? Jag tycker den här är jättetjusig!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-10 09:48:33

Herregud, jag dör så fint. Jag har inte koll längre på alla hololack jag vill ha. Har inte ett endaste av alla dessa spännande holosar. Ska nog sätta mig i helgen och skriva ner vilka det är som jag vill ha. Detta MÅSTE jag ha. Sen...när mitt köpstopp är över ska jag försöka beställa. Är Ninja Polish enda leverantör av La Femme som du vet om?

Svar: Ja, de är de enda jag vet om, annars hade jag valt någon annan.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-10 10:30:33

Det är ett fantastiskt fint lack, jag älskar det verkligen!
Jag har däremot inget minne av att lacken var dåligt packade när jag beställde från Ninja Polish, jag tror de var ganska väl inlindade i bubbelplast. Det kanske beror på vem som packar...

Svar: Skönt att du haft tur. Jag har beställt från Ninja två eller tre gånger och det är alltid samma sak. Lacken ligger och kanar runt i en stor kartong och har knappt någon bubbelpplast alls. Jag är alltid lika förvånad att de inte har gått sönder.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-10 10:37:11

Tackar så mycket för länkningen :)
Jag har aldrig haft problem med packeteringen från Ninja Polish, har alltid fått lacken i massa bubbelplats i mjuka kuvert. Vad synd att du haft sån otur :/

Svar: Jag vet inte, de kanske inte gillar mig då, för jag får samma usla packning varje gång (eller de två, tre gånger jag beställt från dem). Jag undviker dem helst just för det att de packar så dåligt. Som AA, de skickar också lacken nerkastade i en stor kartong och glömmer bubbelplasta ordentligt.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-10 10:59:15

Mm, riktigt snyggt!

Svar: Ja, det är fint!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-10 12:23:06

Himla snyggt, men hade jag haft en Arawn och denna att välja om jag handlade skulle jag välja arawn. Men unica var ju inte dålig heller om man säger så. Den mörkgröna färgen är underbar. Jag beställde från ninja polish nyligen och hoppas jag inte har trasiga flaskor som kommer hem (blir lite orolig)..däremot hade jag lite otur, galet många lack var out of order då jag skulle handla så det blev tyvärr inte många flaskor :/

Svar: Jaså? Arawn vinner alltså? Ja, jag tycker själv att det är det bästa lack jag gjort. Någonsin. Jag är så nöjd med det lacket.
Oroa dig inte så mycket för ditt paket. Mina flaskor har varit hela även om de varit illa packade.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-10 14:51:01

Vilken fin och unik nyans! Det ser ut som ett lack jag skulle vilja bära en solig höstdag. Och Arawn ser minst lika vackert ut!

Svar: Ja, det är en jättevacker färg!
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-10 15:07:10

Oj vad märkligt, alltid när jag beställt från Ninja Polish har lacken varit extremt välpackade ihop med mycket bubbelplast... Hoppas att de inte blivit sämre på packningen!

Svar: Jag har nog bara haft otur. Det är nog ingen fara.
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-08-10 16:33:53

Vackert som sagt! Mina lack från Ninja Polish var inslagna ganska bra men den här var såklart slutsåld då :P

Svar: Nej, vad trist... Men då har du anledning att göra en order till snart!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-10 17:49:43

Det här måste jag ha! Är det det närmaste jag kan komma Arawn. så är det ett måste ;D

Svar: Ja, den är himla fin och inte så långt ifrån. Arawn är varmare och grönare. Och mer åt det linjära hållet eftersom MUS Madeleine var "mamma".
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-10 18:57:35

Mycket vackert! Om denna är lik Arawn så tror jag bestämt att denna måste införskaffas... :)

Svar: Ja, lite lik är den. Mest lik av de lack jag sett alla fall.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-10 19:08:32

Kanonfint!

Svar: Visst är det!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-10 19:30:49

Väldigt snyggt! Men Arawn var snäppet snyggare :)

Svar: Ja, arawn är verkligen det bästa jag gjort och jag tycker också den är ännu bättre än unica, men båda är vackra!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-12 10:31:20

Arawn är så mycket finare, och då ser den här ändå väldigt fin ut. Det säger mycket om hur vacker Arawn faktiskt är! :D

Svar: Ja, Arawn är nog nästan det perfekta olivgröna hololacket. Hade jag fått det att vara lika holo som Laylas lack kanske jag fått det snäppet bättre ändå. Jag har en plan för att försöka göra en förbättrad variant av Arawn men jag vet inte om det går. Vi får se när och om jag gör slag i saken.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela