Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Arawn

Publicerad 2012-07-24 08:10:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

För några dagar sedan bar jag ett av mina absoluta favoritlack i grönt. Det är mitt eget lack, frankat alltså, och jag kallar det Arawn. Jag har försökt återskapa den här till bland annat Chaosophia som visade den på sin blogg.  Jag har själv visat den här på bloggen så klart, den ingår i min "keltiska kollektion" av hololack. Nu behöver man ju knappt franka egna hololack längre för nu finns det ju så många färger och inte ens grönt behöver vi lida brist på. Cactus visade att det nu finns lack med liknande färg som min Arawn att köpa så det gjorde jag naturligtvis direkt. Förhoppningsvis är La Femmes version av militärgrönt ännu bättre än min hemmafranken.
Hittills har dock Arawn varit ohotad vad gäller färg i hololackssamlingen jag har. I mina ögon en oerhört vacker, murrig, bruntonad grön. Varm men inte för varm. Den är inte linjär, det är svårt att franka fram äkta linjära lack, men den behöver inte skämmas för sig vad gäller regnbågar heller. Jag frankade inte med spectraflair när jag gjorde min Arawn men jag tror både Sofia och Anne har spectraflairfrankens då hologivaren i det här från början var MUS Madeleine och då i originalbatch med rejäl holoeffekt. Jag har alltså gjort mig skyldig till samma sak som många företag, jag har förändrat kompositionen i olika "batcher". ;D
Jag är verkligen nöjd med det här lacket. Förutom att det är vackert i mina ögon så är det smidigt att lacka med. Det är två lager här men ett kan räcka. Inga som helst formulaproblem eller knepigheter vid lackning och snabb torktid. för den som vii göra sin egen Arawn är det depends ofärgade lack, 033 tror jag den heter, till största delen. Det är några droppar Leighton Dennys Undercurrent och så några droppar MUS Madeleine. 
Som ni ser är det bilder från en solig dag, här är mulet nu och regnet hänger i luften. Ingen holo-dag alltså. Jag är glad att jag fick med mig Arawn på semester, önskar att jag hade haft med fler av mina egna hololack men frågan är om jag hade hunnit bära dem i den här holofroosan som har varit. Det har verkligen varit ett fantastiskt år vad gäller holografiska nagellack och jag hoppas den trenden håller i sig för det kan aldrig bli för mycket regnbågar i världen!
Ett filmklipp för att jag är så stolt över denna min skapelse. 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-24 08:57:13

Otroligt snyggt både färgmässigt och ur holografisk synpunkt!! Och lättlackat är alltid bra!

Svar: Ja, det är väldigt fint. Jag är otroligt nöjd med min skapelse!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-24 09:03:58

Du, det finns inget bättre holografiskt lack än Arawn. Så är det bara! Jag älskar min lilla flaska!

Svar: Jag är nästan benägen att hålla med dig för jag tycker också det är ett fantastiskt lack, trots att jag gjort det själv. :D
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-24 09:06:17

Så vansinnigt snyggt!

Svar: Visst är det!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-24 09:16:29

Åh gud så fint. Jag väntar på Sminkan Collection, bara så du vet. ;)

Tänkte att jag skulle beställa på Ninja någon gång men varje gång jag är inne på sidan är nästan allt jag vill ha out of stock. :/

Svar: Då kommer du få vänta länge... :DJag har gjort små lack till bloggkompisar så är det något speciellt du vill ha så säg till.

Ninja har jag beställt från typ två gånger. Håller med, de har svårt att ha saker på lager, men det är ju ett vanligt problem för de små webshopparna. Jag gillar att man kan få mail när de får in saker i lager igen.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-07-24 09:41:09

Väldigt vackert! ...Hoppas Unica lever upp till förväntningarna nu då när jag är skyldig till den köpimpulsen ;D

Svar: Du är egentligen inte skyldig till den, jag hade tänkt köpa dem oavsett men hade avvaktat lite för det kom så mycket holo här på en gång, men eftersom jag precis burit Arawn och du visade Unica så blev impulsen att jämföra dem NU så stor. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-24 10:27:08

Fantastiskt fint!

Svar: Ja, jag tycker det själv.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-24 11:08:47

Mycket mycket vackert. Härlig mörkgrön färg.

Svar: Jag är väldigt nöjd!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-07-24 13:50:52

Gudomligt vackert.D

Svar: Den är det, det tycker jag med!
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-07-24 14:24:20

Wow, så himla snyggt! Genialiskt frankat! :))

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-24 15:10:23

Mycket myket vackert! Tror dessutom inte att det lacket du beställt är så likt såg betydligt ljusare ut...

Svar: Inte på andra swatcher jag sett. Då är den ganska lik faktiskt, men vi får se... Förhoppningsvis är de inte helt lika för det är ju roligt med fler olika färger i samlingen.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-07-24 17:09:18

Alltså. Jag älskar ditt Arawn. På riktigt. Helt underbar!

Svar: Den är väldigt fin!
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-07-24 18:59:50

Men ÅH! Nu kan jag inte sluta tänka på Arawn. Jag vill ju HA det! ;D

En fråga. Jag suktar även efter Black emerald av Brucci (ditt "fel" ;D). Hur olik CG Gussied up green är den? Målade Gussied up green över ORLY Enchanted forest och det blev skitfint... Undrar så hur det skulle mäta sig med fantastiska Emerald black. Äh världens mest dryga fråga! Ursäkta. :) Shit jag faller allt djupare i lackträsket känner jag... La precis en H2T beställning på CC "gamla" holos... hoppas det inte är ny crappig formula utan holo... på Transdesign står det nämligen tydligt "No Holo" på dessa lack. Nu är jag rysligt osammanhängande här. Sorry för det! <3

Svar: Black Emerald är ju duokrom i rött och grönt så jag tvivlar på att GuG kan likna den men än i den gröna färgen.
CC holosarna har tyvärr varit duds länge så jag håller tummarna för att du får lite holo i dem.

Kul att du gillar Arawn! Den är väldigt fin tycker jag själv.
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-07-24 19:23:32

Duh. Klart det är det duochroma som saknas. Tack! Antar att jag kommer bli 5 CC duds "rikare" :/. Vet du om de ändrat formulan för Wild and Willing med? :S.

Svar: Den är väl duokrom och inte holografisk? Tror inte det är någon förändring på den. Och vi håller tummarna för att CC fixat sina holoproblem så du har fem regnbågsprydda skönheter att roa dig med.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-25 02:56:43

Det här är verkligen ett grymt snyggt lack! :-)

Svar: Tack! Jag är väldigt nöjd med det!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-25 18:56:29

Så. Himla. Vacker.

Svar: Tack! Jag är väldigt nöjd själv med den!
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-07-26 11:06:08

Åh gud så vackert!!! Sälj till mig!! ;) Nu blev jag sugen på att testa Unica men jag fick precis ett paket från Ninja med en tull på 178kr så jag är lite sur! Suuuuuuuur! Går nog strax över dock så jag kan beställa ;)

Svar: Trist med tull. Klart surheten går över så du kan beställa Unica. Jag hoppas den är ännu mer underbar än min Arawn!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela