Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Derma Nail uppdatering 2

Publicerad 2012-09-01 20:44:00 i Hud och hand,

Dags för en liten uppdatering om Derma Nail-behandlingen. Förra uppdateringen hittar ni om ni klickar här. Nu har jag hållit på i tre månader och jag kan äntligen säga att jag märker skillnad. Rejäl sådan. Mina naglar växer fortare och det kan ju ha att göra med att det är och har varit sommar under perioden så vi får avvakta lite med att dra någon säker slutsats. Det som däremot märks är att naglarna är hårdare. Något lite udda som jag inte helt kan förklara är varför c-kurvan på mina naglar har rätats ut något. Naglarna, speciellt långfingret och tummen, har blivit flatare. Alla naglarna har rätats ut rejält men på dem är det väldigt stor skillnad. 
Ovan ser ni en bild från 18/8 då naglarna precis klippts in något. Jag var då orolig att min skada på pekfingret från salladshackandet i juli skulle vara så försvagande för nageln att den skulle gå av när den växte fram och hamnade i den fria kanten. Hittills har den hållit. Naglarna är för första gången i mitt liv så hårda att jag inte kan böja tippen mot fingret. jag har till och med släppt säkerhetsfilten OPI Natural Nail Strengthener för jag är orolig att överhärda naglarna. Alltså, jag har haft NNS som underlack i fem år. Aldrig har mina naglar blivit överhärdade.  Nu kan jag trycka ihop naglarna lite från sidorna, men inte så de blir ett rör som innan, och som sagt, de går inte att böja mot fingret längre. De känns tjockare och hårdare och starkare på alla sätt. Inga peelies alls på vänster hand men lite på högrhandens tumme och pekfinger som verkar ha svårt att bli helt bra. Jag är faktiskt väldigt nöjd med Derma Nail så här långt. Sen ska jag erkänna att jag inte följer instruktionerna helt. Jag dränker in naglarna med det när jag byter nagellack och det är det. Efter att jag lackat naglarna undviker jag att tvätta händerna i en timme, som man ska efter att ha applicerat Derma Nail, men jag droppar inte på det morgon och kväll. Jag försöker smörja händerna ofta men nu när jobbet är igång blir det sämre med det, så klart. Har dock med mig handkräm i handväskan och så står en pumpflaska med kräm från Ciaté på katedern så jag har allt nära till hands när jag kommer på att jag ska smörja in mig. 
Så här såg naglarna ut den 26/8. Ni ser att de växt en del från den 18/8. Skadan på pekfingret är helt ute i den fria kanten. Efter att bilderna togs klippte jag in naglarna lite igen så de har ungefär samma längd som på första bilden. Min plan är att låta skadan efter hack-olyckan växa bort innan jag provar att låta dem få mer längd, men jag vet inte. Jag är fortfarande osäker på om mina naglar kan bli längre. 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-01 21:04:31

Men gud, tror faktiskt jag måste testa detta! Filade ner mina naglar i dag eftersom de har skivat sig en del det senaste och ett hörn gick av en på en nagel. Vet att det kommer att bli värre ju närmare vintern vi kommer, så det vore kanske läge att testa något nytt.

Svar: Ja, det är värt att prova. Jag är imponerad av hur mycket hårdare mina naglar är. Det är ju många som vittnar om resultat så förhoppningsvis hjälper det även dig.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-01 22:38:32

Det här var ju riktigt kul att läsa om (att det verkas funka trots "fusk"). Kombinationen hårdare naglar+mindre böjda naglar måste ju ha ett klart samband. Fast mer nyfiken är jag av slutresultatet, dvs om inte sommaren har en avgörande roll i detta. :)

Svar: Hårdheten på nageln borde inte vara sommaren alla fall, för så här var inte mina naglar förra året. Växttakt däremot kan vara sommaren. Jag har inte tänkt på hur det varit andra år.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-02 12:18:10

Det syns ju verkligen att det är en rejäl skillnad på dina naglar tycker jag! Ser faktiskt riktigt grymt ut. Jag vill däremot dementera påståendet som Gelic gjorde här ovan om att ju hårdare naglar man har desto rätare blir det.. Det kanske stämmer in på vissa, men för mig är det precis tvärtom. Jag som önskar mig lite plattare naglar rätt ofta borde se om det här kan hjälpa till på något vis.

Svar: Jag tror inte heller Gelic har rätt. Naglarna är ju plattare när de är fuktiga och srar ihop sig när de torkar så det borde inte ha med hårdhet att göra. Jag tycker hela grejen är mystisk i det här fallet men naglarnas C-kurva är alla fall mindre framträdande nu.
Sminkan

Postat av: lulillan
Publicerad 2012-09-02 13:31:38

Wow, vad snyggt att de blivit både rakare och hårdare. Mina naglar är också lite krokiga och vill gärna böja sig inåt. Jag blir ännu mer nyfiken att testa detta nu ska jag säga. Skönt också att höra att du inte är supernoga med att följa "reglerna" till punkt och pricka för det är så typiskt mig att vara duktig i början och sen liksom tröttna.... Mina naglar är inte jätte mjuka men de vill gärna skiva sig på topparna och sidorna. Och utan lack går de gärna lätt av....

Svar: Jag vill ju inte att de ska bli rakare som i plattare, vilket är det jag menar. Det är C-kurvan som rätats ut. C-kurvan får gärna vara hög för det ger starkare naglar, tänk på hur ett rör är starkare än en linjal, liksom. Men, nu är ju naglarna hårdare så jag kanske kan leva med att de också blivit flatare.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-09-02 15:21:09

Oj! Otroligt. Är det på Ebay du köper det?

Svar: Japp! Ebay är stället att köpa den på!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-02 16:35:46

Det verkar ju riktigt bra! Nu har jag ju inget problem med mjuka svaga naglar egentligen men hade jag det skulle jag nog satsa på lite DermaNail:)

Svar: Ja, det funkar nog på mig alla fall!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela