Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Derma Nail uppdatering 1

Publicerad 2012-08-05 17:19:20 i Hud och hand,

7/7 2012 såg mina naglar ut så här. Det var då en månad sedan jag hade startat min behandling med Derma Nail och det första inlägget med bilder från utgångsläget hittar ni om ni tittar här
Nu har det gått en månad till, i princip alla fall, och jag tänkte ge en liten uppdatering av läget. Jag lyckades ju hacka av lite nagel med en kniv när jag skulle skära upp en gurka till en grekisk sallad. det betyder att naglarna fick klippas in några milimeter och att jag har en skada på pekfingernageln. En rispa i nageln som jag är osäker på hur djupt den går. Den försvagar så klart nageln så jag håller tummarna för att den ska hålla när den skadan hamnar i den fria kanten.
Naglarna är något mindre genomskinliga men det kan bero på att de inte utsatts för så mycket olja som innan. Jag använde faktiskt till och med nagelolja på nagelbanden under en period i våras som verkligen fick mina naglar att bli bjängliga och se ut som glas. Jag ska förmodligen ändå försöka komma igång med olja på huden igen för att få bukt med de torra nagelbanden. Hoppas naglarna klarar det och inte blir så där genomskinliga igen, det ser så obehagligt ut. Fast det är ju bara jag som ser det i och för sig...
Jag ser ingen direkt skillnad på naglarna. De skivar sig inte speciellt mycket men det gjorde de egentligen inte innan heller. Kanske växer de ändå lite fortare, men det kan vara sommarens förtjänst också. De  känns bra, böjliga och stabila, så förhoppningsvis har Derma Nail gjort något med dem och jag kommer fortsätta med behandlingen så länge jag inte ser något negativt resultat. det tar tid innan man kan se skillnad på nagelkvalitet och som sagt, det är bara två månader än så länge. 
 

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-06 17:06:11

Ärligt talat ser jag ingen skillnad mellan dessa två bilder, men jag är glad att du känner skillnad på dem. Ska bli spännande att se om det faktiskt är Derma nail som gör det eller sommaren, om du fortsätter med behandlingen till vintern.

Svar: Jag ser inte heller någon skillnad. Men de är i princip lika långa och jag har klippt dem efter salladsolyckan. Så de växer fortare. Hoppas verkligen det är Derma Nail och inte bara sommarvärmen. Jag ska fortsätta till nyår. Sex månader. Då borde man kunna se lite tydligare om det gör någon skillnad.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela