Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Get Your Lem-on

Publicerad 2011-03-26 17:01:02 i Naglar i gult,


Dags för nästa lack från Wicked Sweet, de doftande neonlacken som släppts av Color Club nu i vår. Jag började med att köpa ett, I Always Get My Man-darin, men sen blev det tre till i ett svagt ögonblick, The Lime Starts Here, detta och det blå Wicked Sweet. Det som fick mig att köpa fler var faktiskt doften. Okej, den är artificiell och luktsuddisaktig, men ändå! Lite kul!


Get Your Lem-on är neongul som en överstrykningspenna, har massor av grönt skimmer som kommer fram olika tydligt i olika ljus, som ni ser ovan, och det krävde fyra lager för den täckning jag har på bilderna. Doften är tydlig och påminner om hårda citronkarameller som äldre damer kan ha i en rund liten plåtburk. Ni vet, faster Iris och tant Märta. Jag gillar det! Jag älskar den gröna tonen i det dessutom och bara för det så kommer ett spam här:



Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-03-26 18:20:24

Ja, det var färgglatt värre!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-03-26 18:37:33

Whopa! Gult. Jag har inte ett enda gult lack. Men det ska det bli ändring på, väntar på Island escape

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2011-03-26 19:45:04

Härligt. Detta är ett lack som ger sköna sommarvibbar.

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-03-26 20:19:47

Åhh, jag kan inte bestämma mig. Om man har flera neon-kollektioner redan, behöver man de här egentligen??

Ge mig ett råd, jag pendlar mellan att beställa alla och bara strunta i dem..



Det är konstigt att Color Club och Misa fått så lite täckning i nagelbloggarna på sista tiden. Kanske har det att göra med utskick. (jag har i princip aldrig fått en enda pr-produkt så jag har ingen koll. Jag har inte den typen av blogg heller, så jag är inte avundsjuk. Jag har råd att köpa det jag samlar)

Jag är jätteglad att du visar Color Club!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-03-26 21:49:08

Åhh detta lack var riktigt läckert!

Gillar också den gröna tonen som den har.

Lukten är jag lite fundersam, luktar det mycket,mitt emellan eller lagomt?

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2011-03-26 22:19:22

Reflexgult/grönt är underbart!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-27 00:56:17

Jag hoppas att jag kommer att gilla detta, har faktiskt väldigt få neongula lack i min samling sen tidigare och hoppas på att hitta det perfekta. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-27 09:18:49

Ninni! Ja, en lysande färg i ordets sanna bemärkelse!



Kajalen! Det här är definitivt lysande neongult! Jag längtar också efter Island Escape. Gult är så roligt och alla lacken i den kollektionen såg lockande ut oavsett färg!



Fru Choklad! Ja, eller en liten inför-tenta-plugg-vibb. Överstrykningspennan, du vet...



Polish Pig! Nej, jag tror inte du behöver dem. Jag har inga mängder med neonlack och både den här och den orangefärgade är helt unika i min samling men den gröna har jag nog kanske något snarlikt till och den blå med.



Ja, det kan säkert bero på utskick att Misa och CC får så lite uppmärksamhet. Jag är som du, köper i princip alla mina lack själv. Jag har fått en kollektion från China Glaze och några från Nubar, vilket jag är tacksam för, men annars är det egna köp. Misa har inte släppt så mycket på sista tiden heller, vilket kan vara en anledning. Det var rätt långt mellan deras rätt trista kollektion med någon sorts flirt-tema och de två som kom nu.



Lina! Jag tycker den luktar ganska lagom men det beror nog på vad man tycker är lagom. Svårt att råda alltså.



Michi! Japp! En underbar nyans!



Nailtastic! Jag har också få neongula och jag gillar verkligen det här!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela