Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club The Lime Starts Here

Publicerad 2011-03-25 14:56:51 i Naglar i grönt,


Här kommer dagens naglar. Jag målade med The Lime Starts Here igår och hade avsatt en hel del tid, nästan två timmars filmtittande, till manikyrerandet. Det var bra för det krävdes fyra lager för att få den här täckningen och lacket var närmast lite snorigt i konsistensen. Det luktade dock mer än det mandarinfärgade från samma kollektion. Det här började, i min näsa, som en lite curkaktig dift som sen smög över tvål till luktsudd från 80-talet. Doften är dessutom tydlig fortfarande. Kanske är jag hård mot I always get my Man-darin för jag var förkyld när jag testade den, men jag upplevde att den doften försvann när lacket genomhärdat och man tvättat händerna några gånger.  Idag har jag kontrollerat med andra också, och de känner definitivt luktsuddislukten av lacket.

Färgen är verkligen lysande. Närmast radioaktivt gammagrönt. Man kan inte missa naglar i den här färgen. Ingen kan undgå dem i någon belysning. Det är nästan så jag skulle kunna tro att de skulle lysa i mörker men det gör de inte. Det är lätt ett av de mest neoniga av alla gröna jag provat. Helt klart uppiggande och bra för humöret!

Kommentarer

Postat av: feline
Publicerad 2011-03-25 15:51:18

Luktsudd är även extremt träffande för doften av det enda lack jag behagade skaffa, det lila. Lite jobbigt faktiskt, haha.

Postat av: Pernilla
Publicerad 2011-03-25 15:52:05

Men hur fort växer dina naglar egentligen?

Vad har du för dunderkur?

Angående färgen, urläcker!!!

Postat av: Lisa
Publicerad 2011-03-25 19:03:23

Köpte du alla? Jag var sugen på alla men hittade bara en (denna) på Tradera samt inga recensioner, så jag vågade inte testa stora stygga Usa för handel

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-25 19:34:09

Feline! Ja, fast lite roligt smatidigt! Idag provar jag det gula och det luktar hårda citronkarameller!



Pernilla! OPI natural Nail Strengthener! :D



Lisa! Nej, jag köpte fyra. Det gula, det mandarinfärgade, det gröna och det blå. Det blå ser ut att vara en klon till Pure Energy, tyvärr.

Postat av: Pernilla
Publicerad 2011-03-25 20:30:50

Tack, då vet jag. Har den hemma efter ett tips från dej tidigare, men hade lite svårt att välja mellan den och en China glaze.

Nu blir det opi för hela slanten ;)

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-03-25 22:09:50

Jösses det var verkligen grönt.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-03-26 11:44:56

Läckert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela