Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club I Always Get My Man-darin och China Glaze Code Orange

Publicerad 2011-03-14 17:21:05 i Naglar i orange,


Hej alla läsare! Ja, som jag redan berättat är jag fortsatt förkyld. Igår målade jag dock om mina slitna naglar från Revolution-rött till neontangerine. Det är Color Clubs i Always Get my Man-darin som jag valde att bära och det är ett av vårens doftande neonlack från dem. Det är helt fel tid att prova doftlack med tanke på min täppta näsa men jag anade en citrusliknande doft när jag lackade och kort tid därefter. I morse kände jag dock ingen doft längre.

Om lackets egenskaper kan jag säga att mina korta naglar klarade sig med tre lager även om man ser en viss VNL. Jag skulle säga att det har samma egenskaper som Sun Worshipper faktiskt, ganska lagerkrävande på egen hand, men det torkar megafort och det har ett fint skimmer i sig. Roligt med både färgen och doften och finishen alltså. Den ser lite ut som sån där multivitamin juice i gröna paket som man kan köpa billigt på iCA.

Eftersom jag ändå bara slöar framför TV:n med en filt om mig så passade jag på att måla ett annat orange skimmerlack ovanpå IAGMM. Det är Code Orange från China Glaze gamla kollektion Operation Color. Jag kom att tänka på den kollektionen när jag använde Revolution alldeles nyligen och så använde jag det ju även till prickarna jag visade. Det är ett lack som förtjänar ett eget inlägg egentligen men det blir ju aldrig av så här kommer tre snabba bilder på det som jag tog idag.

Ett lager ovanpå den befintliga manikyren. Code Orange är välpigmenterad och täckande så det räcker med max två tunna lager i alla lägen. Färgen är dämpat pumpaorange med rosa skimmer. Jag vet att jag läst om lacket att det skulle se ut som kräm om det inte är solsken men det håller jag inte med om. Det är inte sol idag och jag ser skimret tydligt. Det är dock finmalet och ger en pärllik lyster i låg belysning. Jag gillar Code Orange och tycker det är ett läckert lack i en lite ovanlig nyans av orange.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-14 17:59:10

Båda lacken ser fina ut. Nu gör du mig sugen på oranget!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-03-14 18:00:29

Båda lacket ser snygga ut, men särskilt code orange. Jag tycker att det verkar så roligt med lukt-lack :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-14 18:14:55

Älskar färgen på CC-lacket. Fulsnyggt liksom. :-)

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-03-14 20:07:04

Code orange var super ballt!!!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-14 20:27:22

Hahahaha, multivitamin juice från ICA är nog det vidrigaste jag har druckit - everblääää

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-03-14 20:41:37

Jag stendiggar Color Club-lacket och jag brukar inte gilla orange ens!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-15 10:25:08

Kerstin! Orange är så piggt!



Annie! Ja, den är väldigt bärbar. Lukt lack är roligt.



Nailtastic! Ja, precis!



Marie-Louise! Ja, det är fint med det rosa skimret!



Aila! Hahaha, ja, typ. :D



Ninni! Det är en rolig färg!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-03-15 10:57:29

Haha vilken perfekt timing du har, jag håller just på att göra en ny beställning och velar över Code Orange :) Älskar det, men har fler orange lack påväg hem nu så jag hoppar det nog denna gång. Fast o vad fit det är..

Postat av: Mona
Publicerad 2011-03-15 10:57:49

*fint

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-04-13 23:33:24

ÅÅÅh, snälla hjälp mig lite..!

Hur är rödtonen i Code Orange, jämfört med Life Preserver?



Jag är sugen på ett lite "lugnare/mörkare/ellernåt" orange lack, lite mer Pumpa snarare än mandarin.

Har du några tips? Code Orange verkar fin...

Jag vill helst inte att det ska dra alltför mycket åt rött, det ska iaf synas att det inte är vanligt rött så att säga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-14 22:03:05

Mona! Du borde inte hoppa det...



Andrea! Det påminner en del i tonen men är mer en sorts dammig pumpa med en skön flash av rosa i och med skimret. Skaffa den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela