Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Lindsay

Publicerad 2011-04-23 21:59:44 i Naglar i rosa,


Jag har ju visat flera av lacken i den här gamla kollektionen, Glitterati från Zoya, och berättat att Milla är den perfekta partnern för min mamma av dem. Själv är jag svag för flera men Sienna, Bijou och denna är kanske favoriterna och möjligen kan jag kora Lindsay till min nummer ett. Möjligen, för jag är ganska nyckfull och flyktig när det handlar om nagellackskärlek. Ni kan dock se på flaskbilden att det har använts några gånger.

Lindsay är precis som de andra lacken i kollektionen ett jellylack späckat med glassfleckskimmer. Ni vet hur det är med mig, jag går inte så bra ihop med jellylack eftersom jag har en sorts galen avresion mot VNL men jag utmanar mig själv ibland och försöker flytta fram mina VNL-gränser lite, och Lindsay kan få mig att förlåta henne att hon inte ens är täckande efter fyra lager. Alla fall förlåter jag henne riktigt soliga dagar då hon visar upp sin magiska glassfleckskönhet.


Som ni ser är Lindsay ett rosa lack. Det är en varm underton och i elektriskt ljus ser färgen nästan orange ut i flaskan, men på nageln blir den mellanrosa och som sagt med en viss värme i sig. Flecksen är framträdande och nedan kan ni även se det i skugga. Hon glittrar även då men på ett annat sätt.


Här kommer en närbild av Lndsay i skugga. Ser ni glittret? Mums!

Fyra lager alltså. Kanske fem på vissa naglar. Torkar seeeeegt med andra ord, eller kräver tålamod vid själva lackandet. Lindsay brukar jag göra en "överlacksdubbelmacka" med, ja, även andra jellysar kan få den behandlingen. Baslack - två lager färgat - snabbtorkande överlack - två lager färgat -snabbtorkande överlack. Eller så lägger man två lager över ett ljusrosa krämlack. Det är min andra variant. Här ser ni dock dubbelmackan.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-24 15:20:55

Snyggt! Men jag gillar nog Milla något bättre ändå. :-9

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-24 19:28:35

Så fint! som glittrig jordgubbssaft:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-24 21:21:24

Nailtastic! Ja, det kan jag tänka mig. Den är mer "du".



Emma! Ja, visst är den fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela