Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Bijou

Publicerad 2011-04-20 13:09:00 i Naglar i rosa,


Okej, jag vet, jag borde visa aktuella vårkollektioner men det här lacket har redan legat på vänt sedan jag kom til landet och det är så fint och glatt och vårigt att jag pressar in det trots att det är från för många år sedan. Bijou är ett lack som man måste göra bildspam av eftersom det ser väldigt olika ut i olika ljus. Det är en varmtonad rosa jelly med glassfleckglitter men hur varm den upplevs beror helt på vilken omgivning och vilket ljus den har.


I solskenet blir den nästan korallrosa. Det är massor av glassfleckglitter som lyser och gnistrar, huvudsakligen silverfärgade sådana. Att det är ett jellylack framgår tydligt när ni ser bilderna. Tre flödiga lager och fortfarande VNL.

I skugga blir tonen mer vattenmelonsrosa men fortfarande med en värme i sig. Det är fortfarande tydligt glitter i det och lacket är kanske ännu vackrare i ljus skugga än i full sol.


Torktiden blir relativt seg, alla fall om man vill ha det genomhärdat, då det krävs flera lager. Jag kommer lägga det över ett nude-färgat lack i fortsättningen då det är för framträdande VNL för min smak. Om man bortser från det tycker jag att det är ett bedårande lack. Jag hävdar estämt att Zoya gör glassfleck bättre än några andra, China Glaze inkluderat.

Kommentarer

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-04-20 13:16:17

Hej Sminkan Bijou är ett av mina favorit lack det är extra grannt på sommaren. Jag har bara haft lite svårt att sortera det. Det har stått blad coral/orange lack men nu har jag flyttat det till rosa hyllan när jag organiserade om sist. ha en bar dag

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-20 13:26:06

Åsa-Li! Den är lite mitt emellan i färgen så jag förstår problemet. Sortera lack är banne mig ingen lek, kämpr med kategorierna här också. I Helmer står de efter märke, inte färg, och ibland i kollektioner dessutom.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-21 10:11:08

Vilken härlig rosa färg! Känns riktigt somrig :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 14:33:54

Annie! Den är helt fantastisk!

Postat av: feline
Publicerad 2011-04-21 21:18:30

Fan vad sugen jag blev nu. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 21:29:50

feline! På ett rosa?

Postat av: feline
Publicerad 2011-04-22 22:26:52

Ja, det händer! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela