Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen HD "Pixel Pretty"

Publicerad 2010-05-30 16:33:16 i Naglar i blått,


Pixel Pretty är ett av lacken från Sally Hansens HD-linje. Det är alla underbart skimrande lack som dock kräver en del lager för att bli helt täckande. Alla fall den här skönheten. Jag gjorde tre men borde gjort fyra. Dessvärre vill lacket följa med penseln på andra och tredje varvet så jag gav upp och lät det vara tre lager men då var redan två eller tre naglar sabbade. Det blev alltså inte en bestående manikyr.


Färgen är vackert turkos med massor av sidenskimmer. Helt underbar färg alltså. Nästa gång ska jag utrusta mig med massor av tålamod och låta lagren torka minst tre-fyra minuter mellan varven. Tror det kommer funka kalasbra. Nu blev det omlackning istället.

Både jag och Emma älskar våra HD-lack trots deras fel och brister. Här kommer lite länkar till några vi visat innan:
Digital
Cyber
Hi-Def
Blu
Lite
Hi-Res
Three D
Alla är de otroligt fina och brukar finnas att köpa på eBay, ofta i paket med flera av färgerna.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-30 19:34:22

Synd att det var så bökigt, för färgen och skimret är galet vackert...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-30 20:55:21

Emma! Ja, skimret är galet fint och färgen med. HD-lacken och jag har dock ett lite ansträngt förhållande eftersom de är så sega på att torka. Men jag älskar dem så klart ändå.

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2010-05-30 21:38:11

Detta är ju mitt favoritlack bara pga namnet!

Jag gillar det så mycket att jag köpte två när jag fick en möjlighet att verkligen handla i en amerikansk Drug Store.



Jag har inte testat det än men Pixel Pretty kommer alltid att vara en favorit hos mig. (jag är ju också Pixelpig(pretty) och dessutom är ju lacket grönblått och jätteläckert!)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-30 23:00:15

Pixel Pretty ser verkligen sjukt snyggt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-31 05:53:52

Pixelpig! Ja, det är klart det måste vara din favorit. ;D

Det är väldigt vackert men lite tålamodsprövande.



Kerstin! Det gör det verkligen!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-31 12:55:33

Vackert! Det ser underbart ut, särskilt på den sista stora bilden, där ser det nästan ut som att du har ett lager vackert färgat glas på nageln. :-)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-31 13:44:31

Så galet läckert att man vill äta färgen, hihi!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-31 17:54:56

Nailtastic! Det är ju det som är grejen med de här lacken. De ser fantastiskt vackra ut i ytan. Ska som sagt skaffa lite bättre tålamod... :D



Ninni! Japp! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela