Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen HD Hi-Res

Publicerad 2009-08-13 10:16:11 i Naglar i korall&persika,


Wohooo! Läckraste korallen i stan!

Ser ni den apelsinfärgade flashen? Härligt!
Emma beskriver Sally Hansens Hi Definition-lack som skimrande sidentyger. Japp! Helt klart så! Ja, som ni förstår har hon förstört mig helt och fått mig att gå överstyr i beställandet från ebay. Hon köpte fyra för att Sminkisen, den måttliga och sansade, sa: "Nej, ska du ha alla dem? Det är ju dyyyyyrt! Och kommer du använda alla färgerna? Är det nöööööödvändigt?".

Emma lyssnade på mina kloka råd, skaffade halva kollektionen och sitter nu och grämer sig och tycker jag är en ond, ond människa. Ja, ni har förstått hela scenariot, eller hur? Emma publicerar först en notd med Cyber. Läckert! Sen Blu. Ojojoj! Sen Hi-Def... Need I say more? Nä, trodde inte det...

Jag hamnade i ett svårt tillstånd av HD-cravings och gulliga Emma hittade hela kollektionen åt mig på ebay, jag köpte den, den kom hem till mig på posten och nu, nu är den på mina naglar. Alla fall ett av lacken. Hi-Res.

Färgen är en ljuvlig rosaröd med apelsinfärgat skimmer som ger det en läcker, nästan lite duokrom flash i vissa ljus. Det har en glasaktig finish som vissa SH-lack kännetecknas av och det är absolut värt att äga. Det är aningens likt SH Flame Opal men faktiskt ännu vackrare! Enda minuset är att det torkar segt, även med snabbtorkande topplack.

Och glöm inte nu att jag sitter hemma och har tråkigt. Nej, semestern var inte helt slut som ni förstår, jag börjar jobba på måndag. Det innebär att det blivit en hel del täta uppdateringar och det ligger massa smink och även Emmas naglar en bit ner i bloggen, så scrolla för brinnande livet! Dessutom kan ni kika in lite senare för det kommer säkert mera! ;D

Kommentarer

Postat av: Tina
Publicerad 2009-08-13 10:24:54

Oj vad läckert! Det här var verkligen ett lack i min smak. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-13 10:39:54

Tina! Vad kul! Jag gilar det också! Det har sådan fantastisk lyster!

Postat av: Mia
Publicerad 2009-08-13 10:57:21

Snyggt! I likey :)

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-08-13 10:58:00

Underbar korallfärg och härlig lyster! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-13 15:55:14

Det är ett jättevackert lack, helt klart. Kan dock inte påstå att jag känner mig särskilt bedrövad över att jag inte själv äger alla, nu när LITE ska komma hem till mig så är jag faktiskt ganska belåten. Och jag har ju Opal fire och de båda rosa/koralliga från förra årets retrokollektion, så då känns inte dessa så nödvändiga.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-13 16:39:09

Vilken underbar färg. (känns som jag upprepar mig men jag är inte så bra på att förklara.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-13 17:31:36

Mia! Jag med!



Josephine! Ja, det är det verkligen!



Emma! Ja, den är postad och klar! Skönt att den får ett kärleksfullt hem!



Sminkjante! Vem upprepar sig inte ibland? OCh jag blir bara glad!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-14 16:04:24

Verkligen läckraste korallen! Wow! Jag vill verkligen ha såna här SH lack, dem är ju helt otroliga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-14 17:51:35

Alex! Ja, försök hitta dem på ebay. De är värda att äga!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-08-14 22:58:16

Det är så roligt när en craving fastnar och gör att man skaffar en hel kollektion :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-15 08:39:29

Marie! Roligt och roligt.... Jo, det är lite roligt! Jag är glad åt de här! Men jag offrade Lite till Emma!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela